Ultimele subiecte
» Ce este constiinta ?Scris de Forever_Man Astazi la 01:42
» How Self-Reference Builds the World - articol nou
Scris de Forever_Man Astazi la 01:35
» TEORIA CONSPIRATIEI NU ESTE UN MIT...
Scris de CAdi Astazi la 00:43
» Logica deductiei și inducție cu băieții extratereștri
Scris de Vizitator Ieri la 22:52
» Sanatate- Diverse
Scris de eugen Ieri la 22:09
» Globalizarea
Scris de virgil_48 Ieri la 16:11
» Eu sunt Dumnezeu - viitoarea mea carte in limba romana
Scris de virgil Ieri la 08:21
» Ce este FOIP?
Scris de CAdi Joi 25 Apr 2024, 23:34
» Structura atomului
Scris de Dacu Joi 25 Apr 2024, 10:27
» Laborator-sa construim impreuna
Scris de eugen Mier 24 Apr 2024, 07:01
» Gravitonul
Scris de CAdi Lun 22 Apr 2024, 19:40
» Trei probleme cu lichide
Scris de Dacu Lun 22 Apr 2024, 17:50
» Sa mai auzim si de bine in Romania :
Scris de CAdi Lun 22 Apr 2024, 11:40
» Gravitatia sub spectrul lui Einstein si Newton.Cine are dreptate?
Scris de virgil Dum 21 Apr 2024, 20:50
» Ce fel de muzica ascultati?
Scris de Forever_Man Dum 21 Apr 2024, 02:32
» Ce fel de popor suntem
Scris de eugen Vin 19 Apr 2024, 18:29
» Criteriile de analiză logică
Scris de curiosul Joi 18 Apr 2024, 10:49
» Miscarea
Scris de virgil_48 Mier 17 Apr 2024, 08:40
» Vidul o structura superioara Campului Higgs?
Scris de CAdi Mar 16 Apr 2024, 08:19
» Memoria și tendințele adictive
Scris de curiosul Sam 13 Apr 2024, 16:39
» Basarabia, Bucovina - pământ românesc
Scris de CAdi Dum 07 Apr 2024, 10:59
» URME ALE EXTRATERESTRILOR PE PAMANT. DESCOPERIRI INEXPLICABILE SI FENOMENE OZN 1
Scris de CAdi Dum 07 Apr 2024, 09:35
» Tesla, omul- munca, geniu, rezultate
Scris de eugen Sam 06 Apr 2024, 14:24
» Legi de conservare (2)
Scris de virgil_48 Joi 04 Apr 2024, 14:12
» Lucrul mecanic - definitie si exemple (Secţiunea 2)
Scris de virgil_48 Mier 03 Apr 2024, 10:07
» Unde se regaseste energia consumata pentru schimbarea directiei unei nave cosmice ?
Scris de virgil_48 Vin 29 Mar 2024, 23:15
» Geometria numerelor prime
Scris de curiosul Vin 29 Mar 2024, 09:57
» Fenomene Electromagnetice
Scris de eugen Mar 26 Mar 2024, 12:18
» Despre elicele complementare
Scris de eugen Mar 26 Mar 2024, 12:00
» Dragi Extraterestri
Scris de CAdi Lun 25 Mar 2024, 12:29
Postări cu cele mai multe reacții ale lunii
» Mesaj de la CAdi în Ce fel de popor suntem ( 2 )
» Mesaj de la eugen în Laborator-sa construim impreuna
( 2 )
» Mesaj de la virgil în Ce fel de popor suntem
( 2 )
» Mesaj de la virgil în Gravitonul
( 1 )
» Mesaj de la Bordan în URME ALE EXTRATERESTRILOR PE PAMANT. DESCOPERIRI INEXPLICABILE SI FENOMENE OZN 1
( 1 )
Subiectele cele mai vizionate
Subiectele cele mai active
Top postatori
virgil (12186) | ||||
CAdi (11928) | ||||
virgil_48 (11203) | ||||
Abel Cavaşi (7942) | ||||
gafiteanu (7617) | ||||
curiosul (6652) | ||||
Razvan (6162) | ||||
Pacalici (5571) | ||||
scanteitudorel (4989) | ||||
eugen (3786) |
Cei care creeaza cel mai des subiecte noi
Abel Cavaşi | ||||
Pacalici | ||||
CAdi | ||||
curiosul | ||||
Dacu | ||||
Razvan | ||||
virgil | ||||
meteor | ||||
gafiteanu | ||||
scanteitudorel |
Spune şi altora
Cine este conectat?
În total sunt 28 utilizatori conectați: 0 Înregistrați, 0 Invizibil și 28 Vizitatori :: 1 Motor de căutareNici unul
Recordul de utilizatori conectați a fost de 181, Vin 26 Ian 2024, 01:57
Invatamantul Abramburicai
+3
virgil_48
Abel Cavaşi
gafiteanu
7 participanți
Pagina 1 din 1
Invatamantul Abramburicai
In atentia domnului professor emerit Abel Cavasi, sa-si spuna si dumnealui parerea pertinenta. Asa-i sau ie invers ?
https://romania.devizitat.org/2019/03/25/elevii-pleaca-demotivati-total-de-la-scoala-si-sunt-convinsi-ca-sunt-prosti-pentru-ca-nu-fac-fata-manualului/?fbclid=IwAR3-9PCrasPaarwwimXeZaloG8SawQzmUfOyAYeSBReoJfkHzVtOksiWoog
https://romania.devizitat.org/2019/03/25/elevii-pleaca-demotivati-total-de-la-scoala-si-sunt-convinsi-ca-sunt-prosti-pentru-ca-nu-fac-fata-manualului/?fbclid=IwAR3-9PCrasPaarwwimXeZaloG8SawQzmUfOyAYeSBReoJfkHzVtOksiWoog
_________________
“Toată lumea se plânge că nu are memorie, dar nimeni nu se vaită că nu are logică.” (La Rochefoucauld)
gafiteanu- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Prenume : Vaxile
Numarul mesajelor : 7617
Puncte : 35470
Data de inscriere : 13/06/2011
Obiective curente : 0)-Fondator "Asociatia Fostilor Cercetatori Stiintifici".
1)-Stiinta camuflata in bascalie pentru tonti. Imi perfectionez stilul bascalios.
2)-Să-mi schimb sexul. Transplant cu altul mai vârtos. Si care să stie si carte.
Re: Invatamantul Abramburicai
Dacă te referi la mine, eu zic că problema e cu două tăișuri. Copiii trebuie „stresați” cu cunoștințe care le vor fi utile în viitor. Învățământul pare inutil așa cum pare inutil un nou-născut care îți dă mult de lucru. Dacă am lăsa copiii de izbeliște, fără să-i obligăm nimic, atunci societatea n-ar diferi prea mult de o junglă. Educația este cea care îl umanizează pe om și îl ajută să iasă din peștera în care se află restul animalelor.
Re: Invatamantul Abramburicai
Un invatamant care sa fie pe placul copiilor va produce numaiAbel Cavaşi a scris:Dacă te referi la mine, eu zic că problema e cu două tăișuri. Copiii trebuie „stresați” cu cunoștințe care le vor fi utile în viitor. Învățământul pare inutil așa cum pare inutil un nou-născut care îți dă mult de lucru. Dacă am lăsa copiii de izbeliște, fără să-i obligăm nimic, atunci societatea n-ar diferi prea mult de o junglă. Educația este cea care îl umanizează pe om și îl ajută să iasă din peștera în care se află restul animalelor.
cantareti, dansatori si sportivi. Poate si cativa artisti. Iar tendinta
actuala asta este: maturii sa faca ce vor copiii.
Conspiratia nu are nevoie de specie umana cu creier. Cu un
pumn de creiere selectate ei isi fac treaba. Restul se pot atrofia.
Vor munci masinile iar oamenii se vor plimba hlizindu-se.
virgil_48- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 11203
Puncte : 43925
Data de inscriere : 03/12/2013
Re: Invatamantul Abramburicai
Constat ca n-ati descifrat ideea lui Florin Colceag. Fie n-ati citit ce a scris, fie nu sunteti de acord, fie sunteti mai obtuzi decat zbirii din invatamantul romanesc, care astfel cred ca-si cresc faima, fara sa posede insa calitati pedagogice.
Nu trebuie stresati si pedepsiti copiii care nu au talent la anumite discipline, adica sunt mai prosti pe romaneste. Nu trebuie obligati sa asculte lectii prea greoaie, complicate si sa faca teme acasa in detrimentul somnului. Nu se compara de exemplu matematica de la noi cu cea din Vest. Scoatem olimpici, care devin rebuturi ulterior.
Repet, adevaratii vinovati sunt in realitate profesorii, care n-au calitati pedagogice. Fie isi bat joc de materie si predau in dorul lelii, altii fie exagereaza cu temele sau cu exigentele si aprecierile.
Rezultatele se vad in rebuturile care sunt aproape peste tot, exceptie facand doara forumul nostru, care duduie de se dezmembreaza.
Nu trebuie stresati si pedepsiti copiii care nu au talent la anumite discipline, adica sunt mai prosti pe romaneste. Nu trebuie obligati sa asculte lectii prea greoaie, complicate si sa faca teme acasa in detrimentul somnului. Nu se compara de exemplu matematica de la noi cu cea din Vest. Scoatem olimpici, care devin rebuturi ulterior.
Repet, adevaratii vinovati sunt in realitate profesorii, care n-au calitati pedagogice. Fie isi bat joc de materie si predau in dorul lelii, altii fie exagereaza cu temele sau cu exigentele si aprecierile.
Rezultatele se vad in rebuturile care sunt aproape peste tot, exceptie facand doara forumul nostru, care duduie de se dezmembreaza.
_________________
“Toată lumea se plânge că nu are memorie, dar nimeni nu se vaită că nu are logică.” (La Rochefoucauld)
gafiteanu- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Prenume : Vaxile
Numarul mesajelor : 7617
Puncte : 35470
Data de inscriere : 13/06/2011
Obiective curente : 0)-Fondator "Asociatia Fostilor Cercetatori Stiintifici".
1)-Stiinta camuflata in bascalie pentru tonti. Imi perfectionez stilul bascalios.
2)-Să-mi schimb sexul. Transplant cu altul mai vârtos. Si care să stie si carte.
Re: Invatamantul Abramburicai
Și ai tu un criteriu deștept cu care poți stabili care dintre copii sunt mai proști și care nu?gafiteanu a scris:Nu trebuie stresati si pedepsiti copiii care nu au talent la anumite discipline, adica sunt mai prosti pe romaneste.
Nu toți profesorii pot fi strălucitori. Așa că defilăm cu ce avem. Important este să ÎNCERCĂM să educăm copiii, nu să sabotăm. Și important este să venim cu SOLUȚII la problemele ridicate, nu doar cu probleme.Repet, adevaratii vinovati sunt in realitate profesorii, care n-au calitati pedagogice. Fie isi bat joc de materie si predau in dorul lelii, altii fie exagereaza cu temele sau cu exigentele si aprecierile.
Re: Invatamantul Abramburicai
. De acord cu Abel. Invatamantul, respectiv educatia, este nu numai util societatii si indivizilor ci este chiar o necesitate. Trecem peste aspectul ca invatarea este cea mai utila tocmai prostilor. Pentru ca am demonstrat deja, aici pe forum, ca nu exista prostie (si prosti) ci doar masurabila inteligenta. Prostia putand fi numita, elegant, lipsa de inteligenta. Una din componentele firesti ale inteligentei este tocmai pregatirea (= invatarea).
. Referitor la rolul de dorit al scolarizarii, pe vremuri exista o vorba in popor care condamna genul de "Scoala in care intri vitzel ca sa iesi bou".
. Un aspect interesant, sclavia -care exista pe Pamant de 18.000 de ani incoace (conf. surselor istorice scrise)- si este promovata de stapanii de sclavi, e greu de realizat cu indivizi bine scoliti.
. Referitor la rolul de dorit al scolarizarii, pe vremuri exista o vorba in popor care condamna genul de "Scoala in care intri vitzel ca sa iesi bou".
. Un aspect interesant, sclavia -care exista pe Pamant de 18.000 de ani incoace (conf. surselor istorice scrise)- si este promovata de stapanii de sclavi, e greu de realizat cu indivizi bine scoliti.
mm- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 1526
Puncte : 23622
Data de inscriere : 21/08/2008
Obiective curente : Acum mă preocupă următoarele:-1)...-2)...
Re: Invatamantul Abramburicai
Dom Profesor i-a gasit pe adevaratii vinovati ! Profesorii ar trebui sagafiteanu a scris:. . . . .
Repet, adevaratii vinovati sunt in realitate profesorii, care n-au calitati pedagogice. Fie isi bat joc de materie si predau in dorul lelii, altii fie exagereaza cu temele sau cu exigentele si aprecierile.
Rezultatele se vad in rebuturile care sunt aproape peste tot, exceptie facand doara forumul nostru, care duduie de se dezmembreaza.
aiba calitati intr-o tara unde astea nu se mai cauta ! Adica numai ei.
virgil_48- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 11203
Puncte : 43925
Data de inscriere : 03/12/2013
Re: Invatamantul Abramburicai
Adevaratii vinovati sunt cei care-i coordoneaza pe profesori, cu acele programe scolare abstracte si mai ales cei de la virf care aproba niste manuale, de te apuci cu mainile de cap cand incerci sa sa vezi ce anume au vrut sa scrie in ele . Sunt oare acesti copii mai putin inteligenti decat am fost noi ? Nu, dimpotriva . Intotdeuna greselile maturilor, care nu tin cont de faptul ca un creier in stadiul lui de dezvoltare poate primii si procesa doar o anumita cantitate de informatie, altfel apar anomalii greu de inlaturat ,iar toate aceste greseli se resfrang asupra copiilor .gafiteanu a scris: Repet, adevaratii vinovati sunt in realitate profesorii, care n-au calitati pedagogice. Fie isi bat joc de materie si predau in dorul lelii, altii fie exagereaza cu temele sau cu exigentele si aprecierile.
scanteitudorel- A decedat
- Mulţumit de forum : Prenume : Tudorel
Numarul mesajelor : 4989
Puncte : 25269
Data de inscriere : 20/02/2015
Obiective curente : Electricitate si magnetism , energii neconventionale .
Re: Invatamantul Abramburicai
Scoala/scolarizarea presupune un proces pozitiv, respectiv de adaugare dpdv al cunoasterii.
Proces pozitiv = A
Cunoasterea implica asimilarea aspectelor specifice fiecarui domeniu
Domeniu spre cunoastere B, C, D...
Rezulta:
A implica B
A implica C
A implica D
samd
Aspectele specifice fiecarui domeniu sunt :
B= B1+B2+B3+...Bn
C=C1+C2+C3+...Cn
D=D1+D2+D3+...Dn
Nota :aspectele specifice provin din diverse surse 1 sau 2 sau 3 sau ...n !
In momentul in care intervine o restrictie "oficiala", iar procesul de invatare se va reduce la forma :
A implica B2+C3+D1............. atunci aia nu mai este scoala !
Cu alte cuvinte, nu este corect ca un scolar sa invete DOAR anumite variante, care sunt , de regula, variantele oficiale !
Consider ca este, mai degraba, un proces restrictiv !
Cand spun variante oficiale, ma refer la cele ce sunt "aprobate" (si sunt necesare ghilimelele), in metodologia invatamantului !
Proces pozitiv = A
Cunoasterea implica asimilarea aspectelor specifice fiecarui domeniu
Domeniu spre cunoastere B, C, D...
Rezulta:
A implica B
A implica C
A implica D
samd
Aspectele specifice fiecarui domeniu sunt :
B= B1+B2+B3+...Bn
C=C1+C2+C3+...Cn
D=D1+D2+D3+...Dn
Nota :aspectele specifice provin din diverse surse 1 sau 2 sau 3 sau ...n !
In momentul in care intervine o restrictie "oficiala", iar procesul de invatare se va reduce la forma :
A implica B2+C3+D1............. atunci aia nu mai este scoala !
Cu alte cuvinte, nu este corect ca un scolar sa invete DOAR anumite variante, care sunt , de regula, variantele oficiale !
Consider ca este, mai degraba, un proces restrictiv !
Cand spun variante oficiale, ma refer la cele ce sunt "aprobate" (si sunt necesare ghilimelele), in metodologia invatamantului !
lordQ- Preocupat
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 41
Puncte : 5726
Data de inscriere : 22/03/2019
Obiective curente : Acum mă preocupă următoarele:-1)...-2)...
Re: Invatamantul Abramburicai
Bun tare de tot subiectul deschis de gafiteanu!
Comentariile ulterioare sunt absolut inutile și ineficiente, deși par înțelepte și mature, începând de la Abel până la mm, care cu siguranță se reflectă într-o opinie majoritară din cadrul învățământului actual.
Mai mult, este chiar un subiect pe care l-am analizat de curând ceva mai intim și mai profund, mai "psihologic", tocmai din motive personale, pentru că "ștrumful" meu cam are tendința de a renunța la facultate și când mă întreb de ce și ce-i în mintea lui, ajung la concluzii care sunt mult mai obiective decât sistemul vostru "dictatorial", considerat optim și eficient.
Fals!
Absolut fals!
Desigur, în anumite cazuri funcționează, dar doar în anumite cazuri, în majoritatea celorlalte cazuri se obține exact efectul invers, cel menționat de gafiteanu oarecum.
Iar lucrurile sunt departe, aș zice eu, de a se regăsi și justifica în obiectivitatea părerilor voastre!
Dar...sunt ale voastre...
Comentariile ulterioare sunt absolut inutile și ineficiente, deși par înțelepte și mature, începând de la Abel până la mm, care cu siguranță se reflectă într-o opinie majoritară din cadrul învățământului actual.
Mai mult, este chiar un subiect pe care l-am analizat de curând ceva mai intim și mai profund, mai "psihologic", tocmai din motive personale, pentru că "ștrumful" meu cam are tendința de a renunța la facultate și când mă întreb de ce și ce-i în mintea lui, ajung la concluzii care sunt mult mai obiective decât sistemul vostru "dictatorial", considerat optim și eficient.
Fals!
Absolut fals!
Desigur, în anumite cazuri funcționează, dar doar în anumite cazuri, în majoritatea celorlalte cazuri se obține exact efectul invers, cel menționat de gafiteanu oarecum.
Iar lucrurile sunt departe, aș zice eu, de a se regăsi și justifica în obiectivitatea părerilor voastre!
Dar...sunt ale voastre...
curiosul- Banat temporar pentru comportamentul nepotrivit
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 6652
Puncte : 40562
Data de inscriere : 22/03/2011
Re: Invatamantul Abramburicai
Daca "ștrumful" constientizeaza deja ca mersul la facultate este egal cu asimilarea DOAR a unei variante, aceea fiind oficiala, este ok !
Daca va constientiza ca nu are alte variante iar este ok !
Dar daca va constientiza ca n-are incotro, si va merge pe varianta oficiala pentru a-si completa cunoasterea personala si nu DOAR pentru a demonstra apartenenta la cunoasterea oficiala, atunci este OK cu majuscule !
pentru ca nu are cum altfel !
Daca va constientiza ca nu are alte variante iar este ok !
Dar daca va constientiza ca n-are incotro, si va merge pe varianta oficiala pentru a-si completa cunoasterea personala si nu DOAR pentru a demonstra apartenenta la cunoasterea oficiala, atunci este OK cu majuscule !
pentru ca nu are cum altfel !
lordQ- Preocupat
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 41
Puncte : 5726
Data de inscriere : 22/03/2019
Obiective curente : Acum mă preocupă următoarele:-1)...-2)...
Re: Invatamantul Abramburicai
Pfoai ... cât de limitat ești în analiza profundă a lucrurilor!
Tu chiar crezi că lucrurile se rezumă doar la ceea ce transmit aparențele?
Tu te-ai întrebat vreodată care este diferența mai concretă dintre un sangvin și un flegmatic, dincolo de caracteristicile generale?
Te-ai întrebat vreodată de ce o persoană are o tendință de evita, iar alta de a confrunta?
Mă rog, zic și eu, dar n-ai cum să te bați cu pumnul în piept că ai dreptate atât timp cât tu analizezi doar suprafața, nu profunzimea!
Tu chiar crezi că lucrurile se rezumă doar la ceea ce transmit aparențele?
Tu te-ai întrebat vreodată care este diferența mai concretă dintre un sangvin și un flegmatic, dincolo de caracteristicile generale?
Te-ai întrebat vreodată de ce o persoană are o tendință de evita, iar alta de a confrunta?
Mă rog, zic și eu, dar n-ai cum să te bați cu pumnul în piept că ai dreptate atât timp cât tu analizezi doar suprafața, nu profunzimea!
curiosul- Banat temporar pentru comportamentul nepotrivit
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 6652
Puncte : 40562
Data de inscriere : 22/03/2011
Re: Invatamantul Abramburicai
Macar prin aceea ca ai apreciat ca nefiind o analiza profuna a aspectelor, inteleg esti de acord ca exista o necesitate in a eluda analiza de suprafata a aspectelor invocate !
lordQ- Preocupat
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 41
Puncte : 5726
Data de inscriere : 22/03/2019
Obiective curente : Acum mă preocupă următoarele:-1)...-2)...
Re: Invatamantul Abramburicai
Subiectul este atât de important încât nici măcar nu merită dezbătut profund, se pare.
Desigur, s-ar putea să alunecăm și pe panta pe care scrie "De ce-i important ce-i important?".
Acuma, vorba lui Abel, pe care o să-l și menționez în citatele următoare tocmai pentru că el se și lovește direct de problema învățământului, nu pentru că am eu ceva cu el.
Din contra, o să încerc să-mi spun părerea cât mai imparțial!
Oare?
Și o să și explic mai jos de ce și apare acest important "Oare?", raportat la strategia de stimulare și motivare a elevilor.
Tocmai cuvântul evidențiat de Abel, vorbește despre modul în care o foarte mare parte din actualii elevi privesc școala, ca pe o obligație și o necesitate "stresantă", care li se pare ceva inutil.
Firește, vorbim de copii, copii care nu și-au format încă un sistem de valori, copii care gândesc că ceea ce este important este doar acel ceva care le aduce satisfacții spontane, copii care nu pot gândi pe termen lung.
Desigur, vorbim doar de o parte din ei, pentru că sunt și copii care au o gândire foarte matură și responsabilă, dar nu neapărat, direct și concret fundamentată pe nivelul de educație cu care l-au crescut părinții.
Explicația poate fi și de altă natură, pe care o voi și menționa mai jos în alt context, și pe care o parte din adulți nu vor s-o accepte ca fiind un factor care are un cuvânt destul de important în modul în care copilul/elevul își manifestă gradul de responsabilitate față de școală.
Și spun asta pentru că deși aparent doar "pare", așa cum reiese din exprimarea lui, de fapt, Abel și-a exprimat punctul de vedere care nu se deosebește prea mult de motivul principal pentru care un copil/elev stabilește personal gradul de utilitate al lucrurilor și importanța lor.
Copiii în general, și nu numai, copiază și asociază instinctiv în mintea lor tipare comportamentale, atât la nivelul "perspectivei" din care lucrurile trebuie gândite și analizate, precum și cele care se reflectă în atitudinea pe care trebuie să o manifeste.
Fără să "port mănuși", o să-i atrag atenția lui Abel, că acel ceva care l-a și determinat să considere că exemplul cu inutilitatea unui nou-născut, asociat cu faptul că acest aspect îți dă mult de lucru, este deja unul destul de sugestiv și care "transmis" într-o formă mai mult sau mai puțin asemănătoare elevilor cu care el interacționează, determină și gradul în care elevul absoarbe inconștient ideea de respingere a situațiilor inutile care "le dă mult de lucru".
La fel de bine, este foarte posibil, ca acest aspect folosit în cadrul activităților școlare, să și "germineze" inconștient în mintea unora dintre ei chiar și inutilitatea activității școlare.
Desigur, aspectul de mai sus este un "item" prea mic și prea irelevant ca să poată fi generalizat, deși este totuși oarecum posibil, iar aspectele principale pe care le consider eu că determină repulsia față de școală într-o măsură mai mare și mai obiectivă sunt altele, pe care sper să reușesc să le și înșiruiesc mai jos, într-o măsură cât mai obiectivă.
Absolut de acord cu faptul că trebuie să abordăm o atitudine autoritară asupra copiilor, dar sunt complet în dezacord cu motivația care generează caracterul autoritar prin care și impunem lucruri copiilor.
Pentru că tocmai aici și apare aspectul principal care determină "repulsia" față de școală.
Dacă deviem un pic, privind problema și dintr-o altă lumină, impunerea lucrurilor este este un aspect care și duce pe termen lung la perpetuarea lucrurilor urmând aceeași liniaritate a valorilor, implicit a frustrărilor provenite din conflictul interior generat de dorințele proprii raportat la valorile societății, precum și a accelerării numărului caracterelor introvertite, depresivilor, anxioșilor etc.
De multe ori m-am întrebat dacă nu cumva există vreun aspect mult mai profund în ceea ce determină mai concret "perspectiva" din care un copil privește lucrurile, dincolo de educația primită de la părinți și de sistemul de valori care i-a fost imprimat inconștient și prin intermediul educației.
Din aceste considerente, s-ar putea la fel de bine să fie vorba și de "fotosinteza" intrinsecă de la nivelul creierului fiecărui copil, de arhitectura lui genetică, care s-ar putea să fie de fapt factorul principal care și determină tendința de a evita/confrunta, de a gândi pe termen lung sau pe termen scurt, de a accepta sau de a respinge, indiferent de obiectivitatea situației etc.
Iar noi judecăm anumite incompetențe și neadaptări ale copiilor doar în funcție de așteptările și de valorile noastre.
Una este să impui unui copil ceva pentru că prin inconștiența lui și-ar putea face rău, alta e să impui unui copil ceva doar pentru că așa se face din perspectiva noastră.
Mă rog, m-am lăsat dus de val și n-am spus mai nimic concret.
În ceea ce privește schimbarea modelului educațional, eu aș fi de părere că trebui lucrat mai mult la motivarea elevului, nu la obligarea lui!
Copilul/elevul simte că este forțat să facă ceva ce nu-și dorește doar pentru că nu știe exact de ce și-ar dori asta.
Eu sunt de părere că trebuie lucrat mai mult la aspectele care ar atrage copilul/elevul să vină la școală sau/și să-i placă o anumită materie, că atunci când el se gândește că "Off, iar am mâine matematica, iar trebuie să-l suport pe Domn profesor Abel, dar abia aștept ora de română cu diriginta, ce cald ne vorbește!" la un moment dat răbufnește repulsia pentru matematică pe care și profesorul o simte și o tratează ca fiind o nepăsare față de obiectul muncii sale, ceea ce antrenează și mai mult lucrurile în aceeași direcție.
În sfârșit, acum îmi dau seama că de fapt n-am spus nimic productiv, deși am scris un kilometru de păreri, deși, înainte să mă apuc să scriu aveam enșpe mii de păreri mult mai obiective.
Desigur, s-ar putea să alunecăm și pe panta pe care scrie "De ce-i important ce-i important?".
Acuma, vorba lui Abel, pe care o să-l și menționez în citatele următoare tocmai pentru că el se și lovește direct de problema învățământului, nu pentru că am eu ceva cu el.
Din contra, o să încerc să-mi spun părerea cât mai imparțial!
Oare?
Și o să și explic mai jos de ce și apare acest important "Oare?", raportat la strategia de stimulare și motivare a elevilor.
Eu nu sunt de acord cu asta!Abel Cavaşi a scris:Copiii trebuie „stresați” cu cunoștințe care le vor fi utile în viitor.
Tocmai cuvântul evidențiat de Abel, vorbește despre modul în care o foarte mare parte din actualii elevi privesc școala, ca pe o obligație și o necesitate "stresantă", care li se pare ceva inutil.
Firește, vorbim de copii, copii care nu și-au format încă un sistem de valori, copii care gândesc că ceea ce este important este doar acel ceva care le aduce satisfacții spontane, copii care nu pot gândi pe termen lung.
Desigur, vorbim doar de o parte din ei, pentru că sunt și copii care au o gândire foarte matură și responsabilă, dar nu neapărat, direct și concret fundamentată pe nivelul de educație cu care l-au crescut părinții.
Explicația poate fi și de altă natură, pe care o voi și menționa mai jos în alt context, și pe care o parte din adulți nu vor s-o accepte ca fiind un factor care are un cuvânt destul de important în modul în care copilul/elevul își manifestă gradul de responsabilitate față de școală.
Iară consider că aici lucrurile trebuie analizate complementar.Învățământul pare inutil așa cum pare inutil un nou-născut care îți dă mult de lucru.
Și spun asta pentru că deși aparent doar "pare", așa cum reiese din exprimarea lui, de fapt, Abel și-a exprimat punctul de vedere care nu se deosebește prea mult de motivul principal pentru care un copil/elev stabilește personal gradul de utilitate al lucrurilor și importanța lor.
Copiii în general, și nu numai, copiază și asociază instinctiv în mintea lor tipare comportamentale, atât la nivelul "perspectivei" din care lucrurile trebuie gândite și analizate, precum și cele care se reflectă în atitudinea pe care trebuie să o manifeste.
Fără să "port mănuși", o să-i atrag atenția lui Abel, că acel ceva care l-a și determinat să considere că exemplul cu inutilitatea unui nou-născut, asociat cu faptul că acest aspect îți dă mult de lucru, este deja unul destul de sugestiv și care "transmis" într-o formă mai mult sau mai puțin asemănătoare elevilor cu care el interacționează, determină și gradul în care elevul absoarbe inconștient ideea de respingere a situațiilor inutile care "le dă mult de lucru".
La fel de bine, este foarte posibil, ca acest aspect folosit în cadrul activităților școlare, să și "germineze" inconștient în mintea unora dintre ei chiar și inutilitatea activității școlare.
Desigur, aspectul de mai sus este un "item" prea mic și prea irelevant ca să poată fi generalizat, deși este totuși oarecum posibil, iar aspectele principale pe care le consider eu că determină repulsia față de școală într-o măsură mai mare și mai obiectivă sunt altele, pe care sper să reușesc să le și înșiruiesc mai jos, într-o măsură cât mai obiectivă.
Dacă am lăsa copiii de izbeliște, fără să-i obligăm nimic, atunci societatea n-ar diferi prea mult de o junglă. Educația este cea care îl umanizează pe om și îl ajută să iasă din peștera în care se află restul animalelor.
Absolut de acord cu faptul că trebuie să abordăm o atitudine autoritară asupra copiilor, dar sunt complet în dezacord cu motivația care generează caracterul autoritar prin care și impunem lucruri copiilor.
Pentru că tocmai aici și apare aspectul principal care determină "repulsia" față de școală.
Dacă deviem un pic, privind problema și dintr-o altă lumină, impunerea lucrurilor este este un aspect care și duce pe termen lung la perpetuarea lucrurilor urmând aceeași liniaritate a valorilor, implicit a frustrărilor provenite din conflictul interior generat de dorințele proprii raportat la valorile societății, precum și a accelerării numărului caracterelor introvertite, depresivilor, anxioșilor etc.
De multe ori m-am întrebat dacă nu cumva există vreun aspect mult mai profund în ceea ce determină mai concret "perspectiva" din care un copil privește lucrurile, dincolo de educația primită de la părinți și de sistemul de valori care i-a fost imprimat inconștient și prin intermediul educației.
Din aceste considerente, s-ar putea la fel de bine să fie vorba și de "fotosinteza" intrinsecă de la nivelul creierului fiecărui copil, de arhitectura lui genetică, care s-ar putea să fie de fapt factorul principal care și determină tendința de a evita/confrunta, de a gândi pe termen lung sau pe termen scurt, de a accepta sau de a respinge, indiferent de obiectivitatea situației etc.
Iar noi judecăm anumite incompetențe și neadaptări ale copiilor doar în funcție de așteptările și de valorile noastre.
Una este să impui unui copil ceva pentru că prin inconștiența lui și-ar putea face rău, alta e să impui unui copil ceva doar pentru că așa se face din perspectiva noastră.
Mă rog, m-am lăsat dus de val și n-am spus mai nimic concret.
În ceea ce privește schimbarea modelului educațional, eu aș fi de părere că trebui lucrat mai mult la motivarea elevului, nu la obligarea lui!
Copilul/elevul simte că este forțat să facă ceva ce nu-și dorește doar pentru că nu știe exact de ce și-ar dori asta.
Eu sunt de părere că trebuie lucrat mai mult la aspectele care ar atrage copilul/elevul să vină la școală sau/și să-i placă o anumită materie, că atunci când el se gândește că "Off, iar am mâine matematica, iar trebuie să-l suport pe Domn profesor Abel, dar abia aștept ora de română cu diriginta, ce cald ne vorbește!" la un moment dat răbufnește repulsia pentru matematică pe care și profesorul o simte și o tratează ca fiind o nepăsare față de obiectul muncii sale, ceea ce antrenează și mai mult lucrurile în aceeași direcție.
În sfârșit, acum îmi dau seama că de fapt n-am spus nimic productiv, deși am scris un kilometru de păreri, deși, înainte să mă apuc să scriu aveam enșpe mii de păreri mult mai obiective.
curiosul- Banat temporar pentru comportamentul nepotrivit
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 6652
Puncte : 40562
Data de inscriere : 22/03/2011
Re: Invatamantul Abramburicai
Nu e doar părerea ta, ci este un vis al întregii omeniri. Și se lucrează la asta cât de bine putem. Eu cred că singura soluție pe termen lung ar fi motivarea financiară consistentă a elevilor. Restul sunt bâjbâieli fără succes. Elevii învață de la adulți că banii sunt cei mai importanți în societate și astfel banii i-ar motiva și pe ei mai mult.curiosul a scris:În ceea ce privește schimbarea modelului educațional, eu aș fi de părere că trebui lucrat mai mult la motivarea elevului, nu la obligarea lui!
Se duc o mulțime de bani pe prostii de proiecte în învățământ, proiecte ticluite de adulți șmecheri care adulmecă ciolanul. Ei bine, banii ăia ar trebui dirijați către premierea consistentă a elevilor merituoși.
Re: Invatamantul Abramburicai
Nu sunt de acord cu tine!
Pentru simplul fapt că și copiii celor care "au bani" simt aceeași repulsie față de "povara" pe care cred ei că o reprezintă școala.
Tocmai asta e ideea!
Că aproape toți copii privesc școala ca pe o povară!
Iar această "povară ar putea avea atât de multe explicații, încât tot ceea ce am discuta noi ar fi doar "vârful icebergului" cauzalității modului pentru care ei privesc lucrurile așa.
Banii...iar o dăm cu banii?
Tu ce crezi, că dacă le-am da copiilor în mână câte...10 lei pe oră, iar face mai responsabili și i-ar determina să nu mai privească școala ca pe o povară, ci ca pe o recompensă?
Ar putea fi, dar nu cu bani!
Tu, ca profesor de matematică, ai încercat să te duci cu...un premiu simbolic...nu știu, o ciocolată să spunem, și să le spui înaintea unui test că cel care va primi nota cea mai mare la test va primi și aceea ciocolată?
Asta nu înseamnă că trebuie să bagi mâna în buzunarul tău, ci să vorbești personal doar cu părinții copiilor dacă ar fi de acord cu o investiție de 1-2 lei fiecare, astfel încât să pui și un mic premiu la bătaie pentru cel mai activ elev al zilei.
Spre exemplu!
Nu știu nici în ce măsură funcționează, nu știu nici vârsta elevilor tăi, dar ideea în sine a motivației prin recompensă, s-ar putea să dea rezultate mai bune decât procedura prin forțare, impunere și stres.
Pentru simplul fapt că și copiii celor care "au bani" simt aceeași repulsie față de "povara" pe care cred ei că o reprezintă școala.
Tocmai asta e ideea!
Că aproape toți copii privesc școala ca pe o povară!
Iar această "povară ar putea avea atât de multe explicații, încât tot ceea ce am discuta noi ar fi doar "vârful icebergului" cauzalității modului pentru care ei privesc lucrurile așa.
Banii...iar o dăm cu banii?
Tu ce crezi, că dacă le-am da copiilor în mână câte...10 lei pe oră, iar face mai responsabili și i-ar determina să nu mai privească școala ca pe o povară, ci ca pe o recompensă?
Ar putea fi, dar nu cu bani!
Tu, ca profesor de matematică, ai încercat să te duci cu...un premiu simbolic...nu știu, o ciocolată să spunem, și să le spui înaintea unui test că cel care va primi nota cea mai mare la test va primi și aceea ciocolată?
Asta nu înseamnă că trebuie să bagi mâna în buzunarul tău, ci să vorbești personal doar cu părinții copiilor dacă ar fi de acord cu o investiție de 1-2 lei fiecare, astfel încât să pui și un mic premiu la bătaie pentru cel mai activ elev al zilei.
Spre exemplu!
Nu știu nici în ce măsură funcționează, nu știu nici vârsta elevilor tăi, dar ideea în sine a motivației prin recompensă, s-ar putea să dea rezultate mai bune decât procedura prin forțare, impunere și stres.
curiosul- Banat temporar pentru comportamentul nepotrivit
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 6652
Puncte : 40562
Data de inscriere : 22/03/2011
Re: Invatamantul Abramburicai
Elevii bogați vor simți recompense doar cu bani mai mulți, iar elevii mai săraci s-ar mulțumi cu bani mai puțini. Elevii mai bogați ar merge la școli mai bogate, iar acolo investițiile ar trebui să fie mai mari.
Bineînțeles că există o mulțime de alte posibilități de a motiva elevii, precum nota, aprecierea. Dar nu funcționează la toți, ci doar la cei mai educați. Contează mult educația de acasă pentru a motiva elevul, dar unde nu este educație banul ar motiva orice categorie de elevi, căci banul este o valoare universală în societate (din păcate, desigur).
Bineînțeles că există o mulțime de alte posibilități de a motiva elevii, precum nota, aprecierea. Dar nu funcționează la toți, ci doar la cei mai educați. Contează mult educația de acasă pentru a motiva elevul, dar unde nu este educație banul ar motiva orice categorie de elevi, căci banul este o valoare universală în societate (din păcate, desigur).
Re: Invatamantul Abramburicai
Cu astfel de educatie s-au facut hotii politici de azi. Cer comisioane=spaga=mita pt orice miscare din urechi pe care o fac.
Ia sa-i lasam "nemotivati" si fara carte.
Nimic mai rau decat motivarea pt bani, bani si iar bani.
Astia deabea au invatat alfabetul si cer luna de pe cer si posturi de parlamentari. Fura apoi pe rupte si vor o Justitie originala doar pt protectia lor.
Inveti pt a putea crea ulterior, nu pt a fura pe altii cu titlul fraudulos obtinut.
Halal societate originala capitalista de nulitati am creat si inca o laudam.
Ia sa-i lasam "nemotivati" si fara carte.
Nimic mai rau decat motivarea pt bani, bani si iar bani.
Astia deabea au invatat alfabetul si cer luna de pe cer si posturi de parlamentari. Fura apoi pe rupte si vor o Justitie originala doar pt protectia lor.
Inveti pt a putea crea ulterior, nu pt a fura pe altii cu titlul fraudulos obtinut.
Halal societate originala capitalista de nulitati am creat si inca o laudam.
_________________
“Toată lumea se plânge că nu are memorie, dar nimeni nu se vaită că nu are logică.” (La Rochefoucauld)
gafiteanu- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Prenume : Vaxile
Numarul mesajelor : 7617
Puncte : 35470
Data de inscriere : 13/06/2011
Obiective curente : 0)-Fondator "Asociatia Fostilor Cercetatori Stiintifici".
1)-Stiinta camuflata in bascalie pentru tonti. Imi perfectionez stilul bascalios.
2)-Să-mi schimb sexul. Transplant cu altul mai vârtos. Si care să stie si carte.
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
|
|