Ultimele subiecte
» Eu sunt Dumnezeu - viitoarea mea carte in limba romanaScris de Meteorr Ieri la 21:34
» În ce tip de dovezi aveţi încredere deplină?
Scris de virgil Joi 21 Noi 2024, 20:31
» TEORIA CONSPIRATIEI NU ESTE UN MIT...
Scris de eugen Mar 19 Noi 2024, 21:57
» ChatGPT este din ce în ce mai receptiv
Scris de CAdi Mar 19 Noi 2024, 13:07
» Unde a ajuns stiinta ?
Scris de virgil Sam 16 Noi 2024, 12:00
» OZN in Romania
Scris de virgil Vin 15 Noi 2024, 19:26
» Carti sau documente de care avem nevoie
Scris de virgil Vin 15 Noi 2024, 09:50
» Fiinte deosebite.
Scris de virgil Vin 15 Noi 2024, 09:30
» Care și unde este "puntea" dintre lumea cuantică și cea newtoniană?
Scris de virgil Joi 14 Noi 2024, 18:44
» NEWTON
Scris de CAdi Mier 13 Noi 2024, 20:05
» New topic
Scris de ilasus Mar 12 Noi 2024, 11:06
» Pendulul
Scris de Vizitator Vin 08 Noi 2024, 15:14
» Laborator-sa construim impreuna
Scris de eugen Mier 06 Noi 2024, 10:59
» PROFILUL CERCETATORULUI...
Scris de eugen Mier 06 Noi 2024, 07:56
» Ce anume "generează" legile fizice?
Scris de No_name Mar 05 Noi 2024, 19:06
» Ce fel de popor suntem
Scris de eugen Dum 03 Noi 2024, 10:04
» Fenomene Electromagnetice
Scris de virgil Vin 01 Noi 2024, 19:11
» Sa mai auzim si de bine in Romania :
Scris de CAdi Vin 01 Noi 2024, 12:43
» How Self-Reference Builds the World - articol nou
Scris de No_name Mier 30 Oct 2024, 20:01
» Stanley A. Meyer - Hidrogen
Scris de eugen Lun 28 Oct 2024, 11:51
» Daci nemuritori
Scris de virgil Dum 27 Oct 2024, 20:34
» Axioma paralelelor
Scris de No_name Dum 27 Oct 2024, 14:59
» Relații dintre n și pₙ
Scris de No_name Dum 27 Oct 2024, 10:01
» Global warming is happening?
Scris de Meteorr Vin 25 Oct 2024, 23:06
» Atractia Universala
Scris de Meteorr Vin 25 Oct 2024, 23:03
» Despre credinţă şi religie
Scris de Dacu2 Mier 23 Oct 2024, 08:57
» Stiinta oficiala si stiinta neoficiala
Scris de CAdi Vin 18 Oct 2024, 12:50
» țara, legiunea, căpitanul!
Scris de CAdi Vin 18 Oct 2024, 12:37
» Grigorie Yavlinskii
Scris de CAdi Joi 17 Oct 2024, 23:49
» STUDIUL SIMILITUDINII SISTEMELOR MICRO SI MACRO COSMICE
Scris de virgil Joi 17 Oct 2024, 21:37
Postări cu cele mai multe reacții ale lunii
» Mesaj de la virgil în În ce tip de dovezi aveţi încredere deplină? ( 2 )
» Mesaj de la CAdi în În ce tip de dovezi aveţi încredere deplină?
( 2 )
» Mesaj de la CAdi în Sa mai auzim si de bine in Romania :
( 1 )
» Mesaj de la virgil în Fiinte deosebite.
( 1 )
» Mesaj de la CAdi în Care și unde este "puntea" dintre lumea cuantică și cea newtoniană?
( 1 )
Subiectele cele mai vizionate
Subiectele cele mai active
Top postatori
virgil (12459) | ||||
CAdi (12397) | ||||
virgil_48 (11380) | ||||
Abel Cavaşi (7963) | ||||
gafiteanu (7617) | ||||
curiosul (6790) | ||||
Razvan (6183) | ||||
Pacalici (5571) | ||||
scanteitudorel (4989) | ||||
eugen (3969) |
Cei care creeaza cel mai des subiecte noi
Abel Cavaşi | ||||
Pacalici | ||||
CAdi | ||||
curiosul | ||||
Dacu | ||||
Razvan | ||||
virgil | ||||
meteor | ||||
gafiteanu | ||||
scanteitudorel |
Cei mai activi postatori ai lunii
virgil | ||||
No_name | ||||
CAdi | ||||
ilasus | ||||
eugen | ||||
Dacu2 | ||||
Forever_Man | ||||
Meteorr | ||||
Abel Cavaşi |
Cei mai activi postatori ai saptamanii
Forever_Man | ||||
virgil | ||||
Dacu2 | ||||
CAdi | ||||
Meteorr | ||||
ilasus | ||||
eugen | ||||
Abel Cavaşi |
Spune şi altora
Cine este conectat?
În total sunt 46 utilizatori conectați: 0 Înregistrați, 0 Invizibil și 46 Vizitatori :: 1 Motor de căutareNici unul
Recordul de utilizatori conectați a fost de 181, Vin 26 Ian 2024, 01:57
Subiecte similare
Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
4 participanți
Pagina 1 din 2
Pagina 1 din 2 • 1, 2
Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
Va rog sa analizati fig. 1 , unde avem un vas cu apa in care sunt introduse niste corpuri cilindrice ,in legatura directa cu sferele metalice , prin intermediul unor tije culisante. Acest vas se va roti ,datorita diferentelor de raza pe care le au sferele metalice , in momentul rotatie vasului. Masa lor este aceiasi . Dupa o rotatie de 180 de grade , vasul cu apa se opreste , iar in acesta pauza corpurile scufundate se vor deplasa vertical datorita Legi lui Arhimede. Determinati bilantul energetic al mecanismului. Dimensiunile necesare acestui dispozitiv le dati dumneavoastra , in conformitate cu legile fizicii cunoscute. Functioneaza acest dispozitiv , fara a primi energie din exterior ? Daca da,.... de ce ? Daca nu...de ce?
Succes....
.
Succes....
.
scanteitudorel- A decedat
- Mulţumit de forum : Prenume : Tudorel
Numarul mesajelor : 4989
Puncte : 25899
Data de inscriere : 20/02/2015
Obiective curente : Electricitate si magnetism , energii neconventionale .
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
Interesantă și problema asta.
Cred că am înțeles ce-ai vrut să spui.
O să-ți fac o animație și pentru problema asta când o să am timp.
Este o chestie interesantă.
Cred că am înțeles ce-ai vrut să spui.
O să-ți fac o animație și pentru problema asta când o să am timp.
Este o chestie interesantă.
curiosul- Banat temporar pentru comportamentul nepotrivit
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 6790
Puncte : 41551
Data de inscriere : 22/03/2011
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
cc. Intre noi Lmu=0, dar pune mintea la contributie. Chiar incitanta.
scanteitudorel- A decedat
- Mulţumit de forum : Prenume : Tudorel
Numarul mesajelor : 4989
Puncte : 25899
Data de inscriere : 20/02/2015
Obiective curente : Electricitate si magnetism , energii neconventionale .
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
Păi fi atent Dorule, am făcut-o doar cu un singur cilindru respectând principiul pe care l-ai enunțat în mesajul inițial.
Cum ți se pare animația?
Desigur, e făcută la repezeală, neprofesionist, dar sper să înțelegi ce-am vrut să fac acolo:
Cum ți se pare animația?
Desigur, e făcută la repezeală, neprofesionist, dar sper să înțelegi ce-am vrut să fac acolo:
curiosul- Banat temporar pentru comportamentul nepotrivit
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 6790
Puncte : 41551
Data de inscriere : 22/03/2011
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
Pct a. din fig. 1 are rotatie in plan si este mult mai usor de animat. Stii unde este greseala in aceasta animatie ? Cand se termina rotatia,(in pauza ) apare in partea stanga linia cercului continua , cand de fapt ia trebuie sa ramina jumatate continua jumatate intrerupta . Da o impresie ciudata. Aceasta animatie merge realizata tridimensional (in spatiu) , dar este probabil mult mai greu de realizat si nu are sens . Demonstratia se face foarte usor pe (a) din fig. Eu am fost nevoit sa desenez si (b), deoarece in a nu aveam cum sa prezint legatura dintre sfera de jos si corpul aflat in imersie deoarece acesta este mascat de corpul din fata (,aflat in imersiune.) Ar fi creat confuzia ca cele doua sfere metalice sunt unite de acelasi corp scufundat.
scanteitudorel- A decedat
- Mulţumit de forum : Prenume : Tudorel
Numarul mesajelor : 4989
Puncte : 25899
Data de inscriere : 20/02/2015
Obiective curente : Electricitate si magnetism , energii neconventionale .
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
Nu sunt importante acum detaliile de reprezentare tridimensională, nu te lega de ele, că alea nu-s importante acum.
Animația am făcut-o la repezeală.
Pentru o reprezentare corectă ar fi trebuit să fac și transparența tijelor și bilelor ce se află în spatele cilindrului cu apă etc.
Dar am realizat-o așa, la repezeală, doar pentru a prezenta principiul tău.
Oare am putea utiliza forța de greutate pentru coborâre și forța arhimedică pentru urcare într-un asemenea dispozitiv, astfel încât să se poată colecționa vreun pic de energie ?
Mai degrabă ar fi eficient un asemenea principiu decât cel din turbina lui Isabău, pentru că forțele naturale sunt cele care produc urcarea și coborârea, iar în cazul turbinei lui Isabău, este nevoie de o forță artificială pentru ridicarea greutății.
Principiul este într-adevăr interesant. Dar trebuie analizat mai bine, așa cum de altfel reiese și din titlul acestui subiect.
Animația am făcut-o la repezeală.
Pentru o reprezentare corectă ar fi trebuit să fac și transparența tijelor și bilelor ce se află în spatele cilindrului cu apă etc.
Dar am realizat-o așa, la repezeală, doar pentru a prezenta principiul tău.
Oare am putea utiliza forța de greutate pentru coborâre și forța arhimedică pentru urcare într-un asemenea dispozitiv, astfel încât să se poată colecționa vreun pic de energie ?
Mai degrabă ar fi eficient un asemenea principiu decât cel din turbina lui Isabău, pentru că forțele naturale sunt cele care produc urcarea și coborârea, iar în cazul turbinei lui Isabău, este nevoie de o forță artificială pentru ridicarea greutății.
Principiul este într-adevăr interesant. Dar trebuie analizat mai bine, așa cum de altfel reiese și din titlul acestui subiect.
curiosul- Banat temporar pentru comportamentul nepotrivit
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 6790
Puncte : 41551
Data de inscriere : 22/03/2011
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
cc....Oare am putea utiliza gravitația pentru coborâre și forța arhimedică pentru urcare într-un asemenea dispozitiv astfel încât să se poată colecționa vreun pic de energie ?
Nici vorba ele vor fi permanet in echilibru exact ca in inventia mil.3. Cum sa functioneze. Am postat desenul cu cercul si greutatile cand am abordat inv.mil 3 si am prezentat ecuatia de echibru . Din acest motiv am dorit sa mai prezint un dispozitiv in echilibru. Pentru intelegerea unor fenomene de acest fel.
Nici vorba ele vor fi permanet in echilibru exact ca in inventia mil.3. Cum sa functioneze. Am postat desenul cu cercul si greutatile cand am abordat inv.mil 3 si am prezentat ecuatia de echibru . Din acest motiv am dorit sa mai prezint un dispozitiv in echilibru. Pentru intelegerea unor fenomene de acest fel.
scanteitudorel- A decedat
- Mulţumit de forum : Prenume : Tudorel
Numarul mesajelor : 4989
Puncte : 25899
Data de inscriere : 20/02/2015
Obiective curente : Electricitate si magnetism , energii neconventionale .
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
Am înțeles acum.
Am crezut că este tot vreo idee de-a ta pentru realizarea vreunei alte invenții.
M-ai luminat acum.
Ca să știu să nu-mi dedic mai mult timp decât este necesar pentru a înțelege ce se întâmplă acolo.
Am crezut că este tot vreo idee de-a ta pentru realizarea vreunei alte invenții.
M-ai luminat acum.
Ca să știu să nu-mi dedic mai mult timp decât este necesar pentru a înțelege ce se întâmplă acolo.
curiosul- Banat temporar pentru comportamentul nepotrivit
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 6790
Puncte : 41551
Data de inscriere : 22/03/2011
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
cc, este bine pentru alti utilizatori .Eu nu stiu cine citeste asa ceva , dar am sa iti dau un exemplu. Virgil a intrat la ...Cum se comporta campul mag. si a dat 2 raspunsuri din trei . Problemele fizice privite din punt de vedere teoretic sunt rotite cu 180 de grade in practica . Asta vreau eu sa se inteleaga din postarile mele si din comentariile pe care le fac .
scanteitudorel- A decedat
- Mulţumit de forum : Prenume : Tudorel
Numarul mesajelor : 4989
Puncte : 25899
Data de inscriere : 20/02/2015
Obiective curente : Electricitate si magnetism , energii neconventionale .
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
Exista o vorba in popor ...Prea crezi in babe ..(.Expresia nu se refera la tine )
Am observat o tendinta tot mai mare ,( nu in forum ,in general vorbind ), de a se crede in tot ce se posteaza pe Yutube. Prosteala pe fata nu alta in proportie de 90%. Cad victime acestor postari chiar oamenii cu mari titluri. Vezi exemplul Motorul Perendev prezentat de un turc. Ce spune el si ce este in realitate.
Am observat o tendinta tot mai mare ,( nu in forum ,in general vorbind ), de a se crede in tot ce se posteaza pe Yutube. Prosteala pe fata nu alta in proportie de 90%. Cad victime acestor postari chiar oamenii cu mari titluri. Vezi exemplul Motorul Perendev prezentat de un turc. Ce spune el si ce este in realitate.
scanteitudorel- A decedat
- Mulţumit de forum : Prenume : Tudorel
Numarul mesajelor : 4989
Puncte : 25899
Data de inscriere : 20/02/2015
Obiective curente : Electricitate si magnetism , energii neconventionale .
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
Rectific ....Anumite probleme .......in loc de probleme din fizica sunt ...
scanteitudorel- A decedat
- Mulţumit de forum : Prenume : Tudorel
Numarul mesajelor : 4989
Puncte : 25899
Data de inscriere : 20/02/2015
Obiective curente : Electricitate si magnetism , energii neconventionale .
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
Oricum, parcă mi-a stârnit interesul acest principiu cu forța arhimedică și îl voi mai analiza eu în privat, pentru mine, în felul meu.
Cred că dacă se folosește un plutitor care să fie împins de forța arhimedică cu o forță destul de mică, astfel încât să rămână pe fund prin forța centrifugă care apare la rotație, iar greutățile halterei sunt suficient de mari să poată produce rotația tamburului cu lichid și a dispozitivului întreg, astfel încât haltera să poată fi întoarsă la 180 de grade de către forța de greutate ca ciclul să se reia.
Dar doar cred, și cred că o să-l și pun în practică cu costuri destul de reduse pentru un prototip la scară mică. Iau de la un bricolaj sau de la un Dedeman un tub de pvc pentru tambur de câțiva zeci de centimetri, atât în diametru, cât și în lungime, niște garnituri de cauciuc elastic pentru etanșeitate și care să se întindă ușor ca să permită deplasarea halterei sus-jos.
Dispozitivul, dacă funcționează, trebuie să poată funcționa și la o scară de proporție de câțiva zeci de centimetri, nu-mi trebuie un ditamai laboratorul.
Când o să am timp, chiar vreau să fac asta de curiozitate să văd dacă mecanismul poate funcționa, nu pentru colectarea energiei.
Slavă domnului, imaginație cred că am destulă să pot adăuga mecanisme suplimentare dacă o să fie nevoie și vreau să realizez ceva în cel mai simplu mod posibil.
Pur și simplu de curiozitate, chestia asta chiar mi-a stârnit interesul.
Cred că dacă se folosește un plutitor care să fie împins de forța arhimedică cu o forță destul de mică, astfel încât să rămână pe fund prin forța centrifugă care apare la rotație, iar greutățile halterei sunt suficient de mari să poată produce rotația tamburului cu lichid și a dispozitivului întreg, astfel încât haltera să poată fi întoarsă la 180 de grade de către forța de greutate ca ciclul să se reia.
Dar doar cred, și cred că o să-l și pun în practică cu costuri destul de reduse pentru un prototip la scară mică. Iau de la un bricolaj sau de la un Dedeman un tub de pvc pentru tambur de câțiva zeci de centimetri, atât în diametru, cât și în lungime, niște garnituri de cauciuc elastic pentru etanșeitate și care să se întindă ușor ca să permită deplasarea halterei sus-jos.
Dispozitivul, dacă funcționează, trebuie să poată funcționa și la o scară de proporție de câțiva zeci de centimetri, nu-mi trebuie un ditamai laboratorul.
Când o să am timp, chiar vreau să fac asta de curiozitate să văd dacă mecanismul poate funcționa, nu pentru colectarea energiei.
Slavă domnului, imaginație cred că am destulă să pot adăuga mecanisme suplimentare dacă o să fie nevoie și vreau să realizez ceva în cel mai simplu mod posibil.
Pur și simplu de curiozitate, chestia asta chiar mi-a stârnit interesul.
curiosul- Banat temporar pentru comportamentul nepotrivit
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 6790
Puncte : 41551
Data de inscriere : 22/03/2011
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
Văzut din lateral, ar trebui să se vadă ca în animația alăturată. Desigur, cred că îi trebuie un impuls mic să-i determine căderea și ceva care să-l oprească când ajunge întors la 180 de grade pe verticală. Sigur că da, trebuie alese greutățile ideale ale cilindrului din interior, cel scufundat în lichid, precum și ale celor din exterior, astfel încât forța arhimedică să nu fie nici prea mare pentru a împiedica rotația, dar suficient de mare pentru a ridica ulterior sistemul halteră, întors la 180 de grade. Nu știu de ce, dar am senzația că ceva, ceva s-ar putea să poată fi fructificat din acest principiu. |
curiosul- Banat temporar pentru comportamentul nepotrivit
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 6790
Puncte : 41551
Data de inscriere : 22/03/2011
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
De fapt Dorule, forța arhimedică ar trebui să fie cât mai mare posibil, pentru a culege ceva energie și din lucrul mecanic efectuat de această forță.
Iar în momentul în care sistemul de greutăți este ridicat de forța arhimedică, să existe un mecanism pentru blocarea acestuia, astfel încât în momentul rotației să se anuleze tendința sistemului de greutăți de a se deplasa în sus, iar mecanismul de blocare să fie deblocat în momentul în care tot dispozitivul este întors la 180 de grade.
Așa, teoretic, la prima vedere, ideal ar fi ca în momentul în care sistemul este ridicat de forța arhimedică, jumătatea sistemului, de la cilindrul central la greutatea de jos, să aibă masele ideale astfel încât centrul de greutate al acestei jumătăți să se afle exact în centrul de rotație, pentru a eficientiza mișcarea de rotație.
Eu nu am experiență practică și le gândesc mai mult teoretic, motiv pentru care am senzația că principiul de funcționare al mecanismului poate fi fructificat.
Tu ce părere ai, din punct de vedere practic ca și experimentator ?
Repet, nu știu de ce, am senzația că principiul pe care l-ai prezentat în mesajul inițial poate fi folosit în mod util.
Chiar tu spuneai cc. Intre noi Lmu=0, dar pune mintea la contributie. Chiar incitanta.
Și parcă acest principiu îmi captează atenția și interesul mai mult decât ar trebui.
Iar în momentul în care sistemul de greutăți este ridicat de forța arhimedică, să existe un mecanism pentru blocarea acestuia, astfel încât în momentul rotației să se anuleze tendința sistemului de greutăți de a se deplasa în sus, iar mecanismul de blocare să fie deblocat în momentul în care tot dispozitivul este întors la 180 de grade.
Așa, teoretic, la prima vedere, ideal ar fi ca în momentul în care sistemul este ridicat de forța arhimedică, jumătatea sistemului, de la cilindrul central la greutatea de jos, să aibă masele ideale astfel încât centrul de greutate al acestei jumătăți să se afle exact în centrul de rotație, pentru a eficientiza mișcarea de rotație.
Eu nu am experiență practică și le gândesc mai mult teoretic, motiv pentru care am senzația că principiul de funcționare al mecanismului poate fi fructificat.
Tu ce părere ai, din punct de vedere practic ca și experimentator ?
Repet, nu știu de ce, am senzația că principiul pe care l-ai prezentat în mesajul inițial poate fi folosit în mod util.
Chiar tu spuneai cc. Intre noi Lmu=0, dar pune mintea la contributie. Chiar incitanta.
Și parcă acest principiu îmi captează atenția și interesul mai mult decât ar trebui.
curiosul- Banat temporar pentru comportamentul nepotrivit
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 6790
Puncte : 41551
Data de inscriere : 22/03/2011
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
cc, lasa ca discutam problema ...ne rezervam ceva timp penru ia.
scanteitudorel- A decedat
- Mulţumit de forum : Prenume : Tudorel
Numarul mesajelor : 4989
Puncte : 25899
Data de inscriere : 20/02/2015
Obiective curente : Electricitate si magnetism , energii neconventionale .
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
cc, acum am vazut animatia . Este superba. . Daca vei poti sa o postezi in acest topic. Eu nu prea stiu cum .
scanteitudorel- A decedat
- Mulţumit de forum : Prenume : Tudorel
Numarul mesajelor : 4989
Puncte : 25899
Data de inscriere : 20/02/2015
Obiective curente : Electricitate si magnetism , energii neconventionale .
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
Nu înțeleg ce vrei să spui. Dacă te referi la aceasta din dreapta, este deja în acest topic, un pic mai sus. Te referi la altă animație ? |
curiosul- Banat temporar pentru comportamentul nepotrivit
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 6790
Puncte : 41551
Data de inscriere : 22/03/2011
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
La inceputul lurarii , ( topic), linga desenele mele, daca se poate.
scanteitudorel- A decedat
- Mulţumit de forum : Prenume : Tudorel
Numarul mesajelor : 4989
Puncte : 25899
Data de inscriere : 20/02/2015
Obiective curente : Electricitate si magnetism , energii neconventionale .
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
Acum am înțeles ce vrei, dar va trebui să rugăm administratorul sau unul dintre moderatori să facă acest lucru pentru că nu-mi permite dreptul de utilizator.scanteitudorel a scris:La inceputul lurarii , ( topic), linga desenele mele, daca se poate.
În consecință, îi rugăm pe Abel, omuldinlună, sau virgil dacă vor să lipească ultima animație în postarea ta inițială (în primul mesaj) din acest topic.
curiosul- Banat temporar pentru comportamentul nepotrivit
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 6790
Puncte : 41551
Data de inscriere : 22/03/2011
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
Asta-i tot un soi de turbină gravitaţională, dar pe invers!
Ia calculaţi voi lucrul mecanic la urcare şi la coborâre!
Ia calculaţi voi lucrul mecanic la urcare şi la coborâre!
_________________
Eşti inteligent atunci când crezi doar jumătate din ceea ce afli; eşti înţelept atunci când ştii care jumătate!
Razvan- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 6183
Puncte : 33836
Data de inscriere : 18/03/2011
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
Degeaba lolești Răzvane, pentru că în ambele cazuri vorbim de lucru mecanic util, nu consumat, pentru a produce mișcarea.
În primul caz, gravitația produce rotația, în al doilea caz, forța arhimedică produce ridicarea sistemului de greutăți.
Pentru că sistemul de greutăți este scufundat în lichid, nu mai este ca în cazul turbinei gravitaționale a lui Isabău situație în care greutatea trebuie ridicată cu un consum de energie din exterior.
În cazul nostru forța arhimedică produce ridicarea și nu consumăm energie pentru a o ridica.
Este totuși o diferență ce poate fi fructificată, cred eu.
În primul caz, gravitația produce rotația, în al doilea caz, forța arhimedică produce ridicarea sistemului de greutăți.
Pentru că sistemul de greutăți este scufundat în lichid, nu mai este ca în cazul turbinei gravitaționale a lui Isabău situație în care greutatea trebuie ridicată cu un consum de energie din exterior.
În cazul nostru forța arhimedică produce ridicarea și nu consumăm energie pentru a o ridica.
Este totuși o diferență ce poate fi fructificată, cred eu.
curiosul- Banat temporar pentru comportamentul nepotrivit
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 6790
Puncte : 41551
Data de inscriere : 22/03/2011
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
Lasă vrăjeala, calculează lucrul mecanic la urcare şi la coborâre, în lichid, în aer, unde vrei tu.
Indicaţie de şcoală generală: nu se ţine cont de drumul parcurs de greutate în cele 2 cazuri, ci doar de diferenţa de înălţime pe care oscilează!
Indicaţie de şcoală generală: nu se ţine cont de drumul parcurs de greutate în cele 2 cazuri, ci doar de diferenţa de înălţime pe care oscilează!
_________________
Eşti inteligent atunci când crezi doar jumătate din ceea ce afli; eşti înţelept atunci când ştii care jumătate!
Razvan- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 6183
Puncte : 33836
Data de inscriere : 18/03/2011
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
Îl rog pe Abel să mute discuțiile lui Răzvan la coșul de gunoi.
Rolul emoticoanelor și subliniază direct dorința lui de a evidenția direct inferioritatea discuțiilor.
Expunerea acestor păreri s-ar fi putut face și diplomat, fără folosirea emoticoanelor cu rol de discreditare și poate am fi ajuns și noi la aceleași concluzii în urma unor discuții calme și diplomate.
Rolul emoticoanelor și subliniază direct dorința lui de a evidenția direct inferioritatea discuțiilor.
Expunerea acestor păreri s-ar fi putut face și diplomat, fără folosirea emoticoanelor cu rol de discreditare și poate am fi ajuns și noi la aceleași concluzii în urma unor discuții calme și diplomate.
curiosul- Banat temporar pentru comportamentul nepotrivit
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 6790
Puncte : 41551
Data de inscriere : 22/03/2011
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
Greşit, emoticoanele nu au rolul de a discredita, ci de a sublinia ridicolul, acolo unde îl întâlnesc!
_________________
Eşti inteligent atunci când crezi doar jumătate din ceea ce afli; eşti înţelept atunci când ştii care jumătate!
Razvan- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 6183
Puncte : 33836
Data de inscriere : 18/03/2011
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
cc , cred ca este mai sa fie postate la inceput . Reflecta in mod animat ceea ce eu am desenat. Care este procedura nu o cunosc . Tu stii mai bine.
Ti-am spus ca discutiile pe acest subiect le vom face mai tarziu la modul concret. Analizam si discutam.
Ti-am spus ca discutiile pe acest subiect le vom face mai tarziu la modul concret. Analizam si discutam.
scanteitudorel- A decedat
- Mulţumit de forum : Prenume : Tudorel
Numarul mesajelor : 4989
Puncte : 25899
Data de inscriere : 20/02/2015
Obiective curente : Electricitate si magnetism , energii neconventionale .
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
Sigur Dorule, deocamdată sunt doar păreri.
S-ar putea să mă înșel, dar mie mi-a trezit un interes aparte acest principiu.
Mutarea animației nu o pot face din alte motive care nu țin de lipsa mea de interes.
Când vei vrea să o aduci în discuție, citează unul din mesajele în care este postată animația, apăsând butonul Citat în dreapta sus a postării respective și de acolo oprești doar linkul spre imagine, continuând să scrii ceea ce vei considera în continuare.
S-ar putea să mă înșel, dar mie mi-a trezit un interes aparte acest principiu.
Mutarea animației nu o pot face din alte motive care nu țin de lipsa mea de interes.
Când vei vrea să o aduci în discuție, citează unul din mesajele în care este postată animația, apăsând butonul Citat în dreapta sus a postării respective și de acolo oprești doar linkul spre imagine, continuând să scrii ceea ce vei considera în continuare.
curiosul- Banat temporar pentru comportamentul nepotrivit
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 6790
Puncte : 41551
Data de inscriere : 22/03/2011
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
Poti mai mult de atat? Rotorul nu trebuie sa se opreasca, iar cursacuriosul a scris:
scanteitudorel a scris:cc, acum am vazut animatia. Este superba. Daca vei poti sa o postezi in acest topic. Eu nu prea stiu cum .
Nu înțeleg ce vrei să spui.
Dacă te referi la aceasta din dreapta, este deja în acest topic, un pic mai sus.
Te referi la altă animație ?
in sus a flotorului trebuie sa inceapa dupa ce rotatia a depasit un
sfert de tura. Pana ajunge flotorul jos, masa lichidului din tambur
este dezechilibrata in sensul invers rotatiei care doresti sa o
produca greutatile, deci ai un moment rezistent. Asta anuleaza
efectul imaginat de Tudorel. Este suficient de clar?
virgil_48- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 11380
Puncte : 44921
Data de inscriere : 03/12/2013
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
Oameni buni eu nu mi-am imaginat nimic . Asa ceva se gaseste si pe yutube . Am postat fig. tocmai pentru a fi anlizata . Va rog sa vedeti intrebarile mele, scrise la inceput. I-am si scris lui curiosu , (cc) Lmu=o Calm.
scanteitudorel- A decedat
- Mulţumit de forum : Prenume : Tudorel
Numarul mesajelor : 4989
Puncte : 25899
Data de inscriere : 20/02/2015
Obiective curente : Electricitate si magnetism , energii neconventionale .
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
virgil_48 a scris:Poti mai mult de atat? Rotorul nu trebuie sa se opreasca, iar cursa
in sus a flotorului trebuie sa inceapa dupa ce rotatia a depasit un
sfert de tura. Pana ajunge flotorul jos, masa lichidului din tambur
este dezechilibrata in sensul invers rotatiei care doresti sa o
produca greutatile, deci ai un moment rezistent. Asta anuleaza
efectul imaginat de Tudorel. Este suficient de clar?
Ba da, rotorul se poate opri, de fapt chiar trebuie să se oprească.
Eu nu am vorbit deocamdată de colectarea unei energii, care s-ar putea colecta într-o baterie spre exemplu, doar cât se rotește rotorul.
Iar cursa în sus a flotorului poate fi controlată printr-un blocaj al sistemului de greutăți și eliberat când trebuie să se ridice.
Tamburul nu ar trebui să aibă goluri de aer, ci umplut complet cu lichid, ca să elimine exact inconvenientul pe care l-ai menționat.
Eu mișcarea mi-o imaginez în trepte, nu continuă.
Sistemului îi trebuie un mic impuls pentru a începe căderea și odată rotit la 180 de grade trebuie frânat pentru a-l aduce la 180 de grade, pentru că din inerție va continua să se rotească.
Deocamdată, virgil_48, este într-un stadiu de idee, idee care mie personal mi se pare foarte interesantă și chiar cred că poate fi fructificată.
Dar trebuie pus pe masă dispozitivul, nu teoria, iar în practică s-ar putea să apară situații neprevăzute de teorie, cum ar fi spre exemplu etanșeitatea sistemului pentru a produce o frecare cât mai mică la deplasare sistemului de greutăți etc.
Că este productivă sau nu, situația este discutabilă, nu susțin contrariul, dar mă deranjează aerele de superioritate al celor ca Răzvan, care s-ar fi putut exprima ca și tine, diplomat, nu emoticonat.
curiosul- Banat temporar pentru comportamentul nepotrivit
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 6790
Puncte : 41551
Data de inscriere : 22/03/2011
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
Nu ai fost atent la raspunsul meu anterior. Am scris acolo
ce anume anuleaza tendinta de rotire si exclude ideea
perpetuarii ei. Am inteles ca tamburul cu lichid este
plin, dar plutitorul creaza un dezechilibru in sensul ca
greutatea sectiunii pline este mai mare in partea opusa
lui. Iar tija care plimba greutatea, trebuie sa o consideri
de grosime zero.
Nu exista "excentricitate permanenta" in aceeasi directie
nici aici, nici in alta parte.
ce anume anuleaza tendinta de rotire si exclude ideea
perpetuarii ei. Am inteles ca tamburul cu lichid este
plin, dar plutitorul creaza un dezechilibru in sensul ca
greutatea sectiunii pline este mai mare in partea opusa
lui. Iar tija care plimba greutatea, trebuie sa o consideri
de grosime zero.
Nu exista "excentricitate permanenta" in aceeasi directie
nici aici, nici in alta parte.
virgil_48- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 11380
Puncte : 44921
Data de inscriere : 03/12/2013
Pagina 1 din 2 • 1, 2
Subiecte similare
» Cuvânt înainte
» Masini zburatoare neconventionale
» Ce a fost inainte de Big-Bang? Alte aspecte in Univers
» Masini zburatoare neconventionale
» Ce a fost inainte de Big-Bang? Alte aspecte in Univers
Pagina 1 din 2
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum