Ultimele subiecte
» Eu sunt Dumnezeu - viitoarea mea carte in limba romanaScris de Meteorr Ieri la 21:34
» În ce tip de dovezi aveţi încredere deplină?
Scris de virgil Joi 21 Noi 2024, 20:31
» TEORIA CONSPIRATIEI NU ESTE UN MIT...
Scris de eugen Mar 19 Noi 2024, 21:57
» ChatGPT este din ce în ce mai receptiv
Scris de CAdi Mar 19 Noi 2024, 13:07
» Unde a ajuns stiinta ?
Scris de virgil Sam 16 Noi 2024, 12:00
» OZN in Romania
Scris de virgil Vin 15 Noi 2024, 19:26
» Carti sau documente de care avem nevoie
Scris de virgil Vin 15 Noi 2024, 09:50
» Fiinte deosebite.
Scris de virgil Vin 15 Noi 2024, 09:30
» Care și unde este "puntea" dintre lumea cuantică și cea newtoniană?
Scris de virgil Joi 14 Noi 2024, 18:44
» NEWTON
Scris de CAdi Mier 13 Noi 2024, 20:05
» New topic
Scris de ilasus Mar 12 Noi 2024, 11:06
» Pendulul
Scris de Vizitator Vin 08 Noi 2024, 15:14
» Laborator-sa construim impreuna
Scris de eugen Mier 06 Noi 2024, 10:59
» PROFILUL CERCETATORULUI...
Scris de eugen Mier 06 Noi 2024, 07:56
» Ce anume "generează" legile fizice?
Scris de No_name Mar 05 Noi 2024, 19:06
» Ce fel de popor suntem
Scris de eugen Dum 03 Noi 2024, 10:04
» Fenomene Electromagnetice
Scris de virgil Vin 01 Noi 2024, 19:11
» Sa mai auzim si de bine in Romania :
Scris de CAdi Vin 01 Noi 2024, 12:43
» How Self-Reference Builds the World - articol nou
Scris de No_name Mier 30 Oct 2024, 20:01
» Stanley A. Meyer - Hidrogen
Scris de eugen Lun 28 Oct 2024, 11:51
» Daci nemuritori
Scris de virgil Dum 27 Oct 2024, 20:34
» Axioma paralelelor
Scris de No_name Dum 27 Oct 2024, 14:59
» Relații dintre n și pₙ
Scris de No_name Dum 27 Oct 2024, 10:01
» Global warming is happening?
Scris de Meteorr Vin 25 Oct 2024, 23:06
» Atractia Universala
Scris de Meteorr Vin 25 Oct 2024, 23:03
» Despre credinţă şi religie
Scris de Dacu2 Mier 23 Oct 2024, 08:57
» Stiinta oficiala si stiinta neoficiala
Scris de CAdi Vin 18 Oct 2024, 12:50
» țara, legiunea, căpitanul!
Scris de CAdi Vin 18 Oct 2024, 12:37
» Grigorie Yavlinskii
Scris de CAdi Joi 17 Oct 2024, 23:49
» STUDIUL SIMILITUDINII SISTEMELOR MICRO SI MACRO COSMICE
Scris de virgil Joi 17 Oct 2024, 21:37
Postări cu cele mai multe reacții ale lunii
» Mesaj de la virgil în În ce tip de dovezi aveţi încredere deplină? ( 2 )
» Mesaj de la CAdi în În ce tip de dovezi aveţi încredere deplină?
( 2 )
» Mesaj de la CAdi în Ce anume "generează" legile fizice?
( 1 )
» Mesaj de la CAdi în OZN in Romania
( 1 )
» Mesaj de la eugen în Global warming is happening?
( 1 )
Subiectele cele mai vizionate
Subiectele cele mai active
Top postatori
virgil (12459) | ||||
CAdi (12397) | ||||
virgil_48 (11380) | ||||
Abel Cavaşi (7963) | ||||
gafiteanu (7617) | ||||
curiosul (6790) | ||||
Razvan (6183) | ||||
Pacalici (5571) | ||||
scanteitudorel (4989) | ||||
eugen (3969) |
Cei care creeaza cel mai des subiecte noi
Abel Cavaşi | ||||
Pacalici | ||||
CAdi | ||||
curiosul | ||||
Dacu | ||||
Razvan | ||||
virgil | ||||
meteor | ||||
gafiteanu | ||||
scanteitudorel |
Cei mai activi postatori ai lunii
virgil | ||||
No_name | ||||
CAdi | ||||
ilasus | ||||
eugen | ||||
Dacu2 | ||||
Forever_Man | ||||
Meteorr | ||||
Abel Cavaşi |
Cei mai activi postatori ai saptamanii
Forever_Man | ||||
virgil | ||||
Dacu2 | ||||
Meteorr | ||||
ilasus | ||||
CAdi | ||||
eugen | ||||
Abel Cavaşi |
Spune şi altora
Cine este conectat?
În total sunt 39 utilizatori conectați: 0 Înregistrați, 0 Invizibil și 39 Vizitatori :: 2 Motoare de căutareNici unul
Recordul de utilizatori conectați a fost de 181, Vin 26 Ian 2024, 01:57
Subiecte similare
Caracteristicile tehnice ale motoarelor auto
3 participanți
Pagina 1 din 1
Caracteristicile tehnice ale motoarelor auto
Aici gasim caracteristicile tehnice ale motoarelor cu ardere interna (benzina, motorina, apa, sau cu ardere directa a hidrogenului, inclusiv motoare electrice de masini
CAdi- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 12397
Puncte : 59038
Data de inscriere : 16/02/2011
Obiective curente : Acum mă preocupă următoarele:-1)...-2)...
Re: Caracteristicile tehnice ale motoarelor auto
Caracteristicile tehnice ale motoarelor termice (cu ardere interna) :
Sunt puterea, cuplul motor si consumul specific de combustibil.
Prin putere se intelege lucrul mecanic (Lm) produs in unitatea de timp.
La motor, Lm se realizeaza prin deplasarea pistonului datorita presiunii gazelor arse.
Puterea unui motor este cu atat mai mare cu cat Lm produs este mai mare si timpul este mai scurt.
Deoarece Lm se masoara in kgf.m iar timpul in secunde , puterea se masoara in kgf .m/s.
In practica puterea motoarelor se masoara in cai putere [CP]. 1 CP reprezinta Lm de 75 kgf.m efectuat intr-o secunda. Deci 1CP=75Kgf.m/s.
Fiecare motor este caracterizat de puterea indicata si puterea efectiva .
Puterea indicata este puterea dezvoltata de gaze in interiorul cilindrului.
La motoare se calculeaza cu formula:
Pi=(pi.Vi.n)/900 in [CP]
unde :
-pi=presiunea indicate medie, adica presiunea care actioneaza asupra pistonului numai in timpul cursei active si ar putea efectua un Lm egal cu cel efectuat de gaze
in timpul intregului ciclu . Se masoara in Kgf/cm2
-Vi = cilindreea totala in cm3
-n= turatia arborelui cotit in rot/min
Puterea efectiva sau puterea reala este puterea obtinuta la arborele motorului .
Ea este partea care mai ramane din puterea indicata dupa ceea ce se pierde prin frecarea pieselor in miscare ale motorului.
Puterea efectiva se calculeaza cu formula:
Pe=(pe.Vi.n)/900 in [CP]
Unde :
pe= presiunea medie efectiva in kgf/cm2
Randamentul mecanic al motorului este raportul intre puterea efectiva si puterea indicata:
Rm= Pe/Pi [%]
Cuplul motor
Forta pe care pistonul o primeste de la gazele de ardere nu se transmite in intregime arborelui cotit .
Datorita inclinarii bielei in timpul rotirii arborelui motor forta F de apasare pe piston se descompune in
Forta N de apasare pe peretele cilindrului si forta B care actioneaza de-a lungul bielei .
Forta B actioneaza la cotul arborelui (fus) si se descompune in doua noi forte :
Forta R care actioneaza de-a lungul bratului cotului arborelui si forta T , tangenta la cercul descris de cotul arborelui motor (cotit) , numita si forta tangentiala.
Forta T este forta care face efectiv ca arborele cotit sa se roteasca.
Cuplul motor (Momentul motor) = T.L
Unde L=lungimea cotului arborelui cotit.
Cu cat momentul motor este mai mare cu atat automobilul are posibilitati mai bune de tractiune.
Consumul de combustibil
Prin consum de combustibil se intelege cantiatea de combustibil masurata in grame sau litrii consumata de motor pentru parcurgerea unei distante (metrii sau Km)
Consumul specific de combustibil este raportul dintre consumul de combustibil si puterea efectiva dezvoltata de motor in unitatea de timp.
Cu ajutorul consumului specific de combustibil in tehnica se poate aprecia economicitatea motorului.
De exemplu motoarele cu aprindere prin scanteie (M.A.S )au un consum specific de combustibil
de 240-280g/CPh iar motoarele Diesel (MAC) de 150-220 g/CPh
Sunt puterea, cuplul motor si consumul specific de combustibil.
Prin putere se intelege lucrul mecanic (Lm) produs in unitatea de timp.
La motor, Lm se realizeaza prin deplasarea pistonului datorita presiunii gazelor arse.
Puterea unui motor este cu atat mai mare cu cat Lm produs este mai mare si timpul este mai scurt.
Deoarece Lm se masoara in kgf.m iar timpul in secunde , puterea se masoara in kgf .m/s.
In practica puterea motoarelor se masoara in cai putere [CP]. 1 CP reprezinta Lm de 75 kgf.m efectuat intr-o secunda. Deci 1CP=75Kgf.m/s.
Fiecare motor este caracterizat de puterea indicata si puterea efectiva .
Puterea indicata este puterea dezvoltata de gaze in interiorul cilindrului.
La motoare se calculeaza cu formula:
Pi=(pi.Vi.n)/900 in [CP]
unde :
-pi=presiunea indicate medie, adica presiunea care actioneaza asupra pistonului numai in timpul cursei active si ar putea efectua un Lm egal cu cel efectuat de gaze
in timpul intregului ciclu . Se masoara in Kgf/cm2
-Vi = cilindreea totala in cm3
-n= turatia arborelui cotit in rot/min
Puterea efectiva sau puterea reala este puterea obtinuta la arborele motorului .
Ea este partea care mai ramane din puterea indicata dupa ceea ce se pierde prin frecarea pieselor in miscare ale motorului.
Puterea efectiva se calculeaza cu formula:
Pe=(pe.Vi.n)/900 in [CP]
Unde :
pe= presiunea medie efectiva in kgf/cm2
Randamentul mecanic al motorului este raportul intre puterea efectiva si puterea indicata:
Rm= Pe/Pi [%]
Cuplul motor
Forta pe care pistonul o primeste de la gazele de ardere nu se transmite in intregime arborelui cotit .
Datorita inclinarii bielei in timpul rotirii arborelui motor forta F de apasare pe piston se descompune in
Forta N de apasare pe peretele cilindrului si forta B care actioneaza de-a lungul bielei .
Forta B actioneaza la cotul arborelui (fus) si se descompune in doua noi forte :
Forta R care actioneaza de-a lungul bratului cotului arborelui si forta T , tangenta la cercul descris de cotul arborelui motor (cotit) , numita si forta tangentiala.
Forta T este forta care face efectiv ca arborele cotit sa se roteasca.
Cuplul motor (Momentul motor) = T.L
Unde L=lungimea cotului arborelui cotit.
Cu cat momentul motor este mai mare cu atat automobilul are posibilitati mai bune de tractiune.
Consumul de combustibil
Prin consum de combustibil se intelege cantiatea de combustibil masurata in grame sau litrii consumata de motor pentru parcurgerea unei distante (metrii sau Km)
Consumul specific de combustibil este raportul dintre consumul de combustibil si puterea efectiva dezvoltata de motor in unitatea de timp.
Cu ajutorul consumului specific de combustibil in tehnica se poate aprecia economicitatea motorului.
De exemplu motoarele cu aprindere prin scanteie (M.A.S )au un consum specific de combustibil
de 240-280g/CPh iar motoarele Diesel (MAC) de 150-220 g/CPh
CAdi- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 12397
Puncte : 59038
Data de inscriere : 16/02/2011
Obiective curente : Acum mă preocupă următoarele:-1)...-2)...
Re: Caracteristicile tehnice ale motoarelor auto
O caracteristica interesanta a motoarelor, dar neanuntata in
cartile tehnice, este raportul putere / greutate proprie.
La aceasta categorie este premiant motorul rotativ Wankel
care din ce stiu eu, echipeaza un singur model Mazda.
Alta este putere / cilindree. Motoarele de curse au acest
raport mult superior motoarelor de serie, dar piesele mobile
se uzeaza la o singura cursa. Sandero al meu are numai
vreo 50 Cp / l dar nici nu-i trebuie mai mult .
cartile tehnice, este raportul putere / greutate proprie.
La aceasta categorie este premiant motorul rotativ Wankel
care din ce stiu eu, echipeaza un singur model Mazda.
Alta este putere / cilindree. Motoarele de curse au acest
raport mult superior motoarelor de serie, dar piesele mobile
se uzeaza la o singura cursa. Sandero al meu are numai
vreo 50 Cp / l dar nici nu-i trebuie mai mult .
virgil_48- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 11380
Puncte : 44921
Data de inscriere : 03/12/2013
CAdi apreciază acest mesaj
Re: Caracteristicile tehnice ale motoarelor auto
As dori sa posteze si Eugen caracteristicele tehnice ale masinilor electrice . (daca cumva le cunoaste)
CAdi- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 12397
Puncte : 59038
Data de inscriere : 16/02/2011
Obiective curente : Acum mă preocupă următoarele:-1)...-2)...
Re: Caracteristicile tehnice ale motoarelor auto
La cateva clickuri pe net se pot afla destule informatii.
In ce priveste automobilele electrice pe baterii-de exemplu-apar parametri, performante, etc.
Caracteristici Tesla:
https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/en_cn/GUID-E414862C-CFA1-4A0B-9548-BE21C32CAA58.html
Eficienta motor electric Tesla :
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/iws58g/model_3_factfinding_an_endtoend_efficiency/
Baterii Li-ion :
https://www.google.com/amp/s/www.powertechsystems.eu/home/tech-corner/lithium-ion-battery-advantages/%3famp
Top 10 automobile electrice:
https://www.topspeed.com/electric-cars-efficiency-over-performance/
Toyota:
https://ev-database.org/car/1564/Toyota-bZ4X-FWD
In ce priveste automobilele electrice pe baterii-de exemplu-apar parametri, performante, etc.
Caracteristici Tesla:
https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/en_cn/GUID-E414862C-CFA1-4A0B-9548-BE21C32CAA58.html
Eficienta motor electric Tesla :
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/iws58g/model_3_factfinding_an_endtoend_efficiency/
Baterii Li-ion :
https://www.google.com/amp/s/www.powertechsystems.eu/home/tech-corner/lithium-ion-battery-advantages/%3famp
Top 10 automobile electrice:
https://www.topspeed.com/electric-cars-efficiency-over-performance/
Toyota:
https://ev-database.org/car/1564/Toyota-bZ4X-FWD
eugen- Moderator
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 3969
Puncte : 33345
Data de inscriere : 19/03/2010
Obiective curente : Ma intereseaza comportarea bobinelor in inalta frecventa, la care apar impedante capacitive proprii sporite, eliminarea lor, reducerea rezistentei peliculare, marirea inductantei unei bobine, condensatori de inalta capacitate, etc.
CAdi apreciază acest mesaj
Re: Caracteristicile tehnice ale motoarelor auto
Multe variante de motoare cu ardere interna au fost desenate
dupa aparitia motorului Otto. Nici cea din film nu este noua.
Nu au intrat in productie fiindca desenul clasic era mai economic
de realizat si nu necesita tehnologii noi.
Intr-an Almanah Stiinta si Tehnica de acum cca 50 de ani erau
prezentate multe variante, probabil si aceasta.
Treptat entuziasmul pentru desenele noi s-a epuizat, iar acum,
cand motorul cu ardere interna este spre final, nu va mai cheltui
nici un producator, pentru licente si tehnologii noi.
Asa ca nici motorul din film nu are sanse de generalizare. Doar
pasionatii, mai realizeaza cate unu si fac un film !
P.S. ma uimeste ca nu am cazut de acord intre noi ca motorul cu
magneti, care nu are nevoie de combustibil, chiar daca la o
prezentare functioneaza, este de fapt o pacaleala.
virgil_48- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 11380
Puncte : 44921
Data de inscriere : 03/12/2013
Re: Caracteristicile tehnice ale motoarelor auto
virgil_48 a scris:
.
Da, un motor uimitor proiectat in Spania si care a fost montat pe o Mazda MX-5 japoneza !
Motor in 8 pistoane in opozitie, cu role la capat , care se sprijina pe o piesa ondulanta, fara arbore cotit, cu 4 cilindri fara chiulasa, in 2 timpi, cu ungera externa (in afara camerei de ardere),
care la o cilindree de 500 cm3 dezvolta 120CP si cantareste doar 35 kg ! Interesant !
CAdi- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 12397
Puncte : 59038
Data de inscriere : 16/02/2011
Obiective curente : Acum mă preocupă următoarele:-1)...-2)...
Subiecte similare
» Piramida Keops; semnificatii tehnice ascunse
» Diverse probleme tehnice
» Detalii tehnice despre site-uri
» Diverse probleme tehnice
» Detalii tehnice despre site-uri
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum