Ultimele subiecte
» TEORIA CONSPIRATIEI NU ESTE UN MIT...Scris de virgil_48 Astazi la 10:03
» Ce fel de muzica ascultati?
Scris de CAdi Ieri la 21:44
» Basarabia, Bucovina - pământ românesc
Scris de CAdi Ieri la 21:38
» Căderea liberă în câmp gravitațional
Scris de virgil_48 Ieri la 18:31
» VARIABILITATEA CONSTANTEI GRAVITAȚIONALE G
Scris de virgil_48 Ieri la 08:00
» Idei de cercetari in fiizca nu ocupatii cu balade
Scris de Vizitator Sam 18 Mar 2023, 17:26
» STUDIUL SIMILITUDINII SISTEMELOR MICRO SI MACRO COSMICE
Scris de virgil Sam 18 Mar 2023, 17:03
» EmDrive
Scris de eugen Sam 18 Mar 2023, 11:10
» Ce este FOIP?
Scris de virgil_48 Joi 16 Mar 2023, 18:42
» Demonstratie ca Forever_Man are dreptate
Scris de virgil_48 Sam 11 Mar 2023, 23:40
» O altă perspectivă a relativității
Scris de virgil Vin 10 Mar 2023, 20:45
» Carti sau documente de care avem nevoie
Scris de gafiteanu Joi 09 Mar 2023, 21:01
» Bancuri......
Scris de virgil_48 Mar 07 Mar 2023, 17:37
» Despre conservarea momentului cinetic
Scris de virgil_48 Dum 26 Feb 2023, 09:39
» Lucrul mecanic - definitie si exemple (Secţiunea 2)
Scris de virgil_48 Mier 22 Feb 2023, 21:45
» Evaporarea sau inflatia universului.
Scris de virgil Mier 22 Feb 2023, 15:35
» Legea a treia a lui Kepler dedusă în Fizica elicoidală, fără a face apel la gravitație!
Scris de virgil Mar 21 Feb 2023, 07:44
» Baloane de spionaj
Scris de cris Mier 15 Feb 2023, 15:38
» Fotografia astronomica.
Scris de Razvan Mar 14 Feb 2023, 18:36
» Transformările Galilei și Lorentz.
Scris de virgil_48 Dum 29 Ian 2023, 16:07
» Experimentul Morley-Michelson
Scris de gafiteanu Dum 29 Ian 2023, 12:38
» Stiinta neoficiala....
Scris de Vizitator Lun 23 Ian 2023, 18:35
» Bibliografie
Scris de Vizitator Vin 20 Ian 2023, 13:14
» Laborator-sa construim impreuna
Scris de gafiteanu Dum 15 Ian 2023, 08:42
» Antimateria se mișcă pe elice cu torsiunea opusă celei pe care se mișcă materia
Scris de virgil Joi 12 Ian 2023, 18:30
» Freamătul căutării
Scris de gafiteanu Joi 12 Ian 2023, 00:25
» Urări de sărbători
Scris de CAdi Mier 04 Ian 2023, 23:23
» Eterul, eterul
Scris de gafiteanu Lun 02 Ian 2023, 08:19
» Free energy
Scris de virgil_48 Joi 29 Dec 2022, 10:23
» Trebuie să existe transformări care invariază constanta Planck
Scris de virgil Joi 29 Dec 2022, 07:53
Postări cu cele mai multe reacții ale lunii
» Mesaj de la virgil în Despre conservarea momentului cinetic ( 1 )
» Mesaj de la virgil_48 în Demonstratie ca Forever_Man are dreptate
( 1 )
» Mesaj de la Turcu Vasile în VARIABILITATEA CONSTANTEI GRAVITAȚIONALE G
( 1 )
» Mesaj de la eugen în EmDrive
( 1 )
» Mesaj de la virgil_48 în VARIABILITATEA CONSTANTEI GRAVITAȚIONALE G
( 1 )
Subiectele cele mai active
Top postatori
virgil (11552) |
| |||
CAdi (10246) |
| |||
virgil_48 (9934) |
| |||
Abel Cavaşi (7759) |
| |||
gafiteanu (7593) |
| |||
Razvan (6072) |
| |||
curiosul (5970) |
| |||
Pacalici (5571) |
| |||
scanteitudorel (4989) |
| |||
eugen (3467) |
|
Cei care creeaza cel mai des subiecte noi
Abel Cavaşi |
| |||
Pacalici |
| |||
CAdi |
| |||
curiosul |
| |||
Dacu |
| |||
Razvan |
| |||
virgil |
| |||
meteor |
| |||
gafiteanu |
| |||
scanteitudorel |
|
Cei mai activi postatori ai lunii
virgil_48 |
| |||
virgil |
| |||
eugen |
| |||
curiosul |
| |||
CAdi |
| |||
gafiteanu |
| |||
Forever_Man |
| |||
Turcu Vasile |
|
Spune şi altora
Cine este conectat?
În total sunt 6 utilizatori conectați: 0 Înregistrați, 0 Invizibil și 6 Vizitatori Nici unul
Recordul de utilizatori conectați a fost de 49, Dum 20 Mar 2011, 14:29
Subiecte similare
Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
4 participanți
Pagina 2 din 2
Pagina 2 din 2 • 1, 2
Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
Rezumarea primului mesaj :
Va rog sa analizati fig. 1 , unde avem un vas cu apa in care sunt introduse niste corpuri cilindrice ,in legatura directa cu sferele metalice , prin intermediul unor tije culisante. Acest vas se va roti ,datorita diferentelor de raza pe care le au sferele metalice , in momentul rotatie vasului. Masa lor este aceiasi . Dupa o rotatie de 180 de grade , vasul cu apa se opreste , iar in acesta pauza corpurile scufundate se vor deplasa vertical datorita Legi lui Arhimede. Determinati bilantul energetic al mecanismului. Dimensiunile necesare acestui dispozitiv le dati dumneavoastra , in conformitate cu legile fizicii cunoscute. Functioneaza acest dispozitiv , fara a primi energie din exterior ? Daca da,.... de ce ? Daca nu...de ce?
Succes....
.
Va rog sa analizati fig. 1 , unde avem un vas cu apa in care sunt introduse niste corpuri cilindrice ,in legatura directa cu sferele metalice , prin intermediul unor tije culisante. Acest vas se va roti ,datorita diferentelor de raza pe care le au sferele metalice , in momentul rotatie vasului. Masa lor este aceiasi . Dupa o rotatie de 180 de grade , vasul cu apa se opreste , iar in acesta pauza corpurile scufundate se vor deplasa vertical datorita Legi lui Arhimede. Determinati bilantul energetic al mecanismului. Dimensiunile necesare acestui dispozitiv le dati dumneavoastra , in conformitate cu legile fizicii cunoscute. Functioneaza acest dispozitiv , fara a primi energie din exterior ? Daca da,.... de ce ? Daca nu...de ce?
Succes....
.

scanteitudorel- A decedat
- Mulţumit de forum : Prenume : Tudorel
Numarul mesajelor : 4989
Puncte : 24060
Data de inscriere : 20/02/2015
Obiective curente : Electricitate si magnetism , energii neconventionale .
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
virgil_48 a scris:Poti mai mult de atat? Rotorul nu trebuie sa se opreasca, iar cursa
in sus a flotorului trebuie sa inceapa dupa ce rotatia a depasit un
sfert de tura. Pana ajunge flotorul jos, masa lichidului din tambur
este dezechilibrata in sensul invers rotatiei care doresti sa o
produca greutatile, deci ai un moment rezistent. Asta anuleaza
efectul imaginat de Tudorel. Este suficient de clar?
Ba da, rotorul se poate opri, de fapt chiar trebuie să se oprească.
Eu nu am vorbit deocamdată de colectarea unei energii, care s-ar putea colecta într-o baterie spre exemplu, doar cât se rotește rotorul.
Iar cursa în sus a flotorului poate fi controlată printr-un blocaj al sistemului de greutăți și eliberat când trebuie să se ridice.
Tamburul nu ar trebui să aibă goluri de aer, ci umplut complet cu lichid, ca să elimine exact inconvenientul pe care l-ai menționat.
Eu mișcarea mi-o imaginez în trepte, nu continuă.
Sistemului îi trebuie un mic impuls pentru a începe căderea și odată rotit la 180 de grade trebuie frânat pentru a-l aduce la 180 de grade, pentru că din inerție va continua să se rotească.
Deocamdată, virgil_48, este într-un stadiu de idee, idee care mie personal mi se pare foarte interesantă și chiar cred că poate fi fructificată.
Dar trebuie pus pe masă dispozitivul, nu teoria, iar în practică s-ar putea să apară situații neprevăzute de teorie, cum ar fi spre exemplu etanșeitatea sistemului pentru a produce o frecare cât mai mică la deplasare sistemului de greutăți etc.
Că este productivă sau nu, situația este discutabilă, nu susțin contrariul, dar mă deranjează aerele de superioritate al celor ca Răzvan, care s-ar fi putut exprima ca și tine, diplomat, nu emoticonat.
curiosul- Foarte activ
- Numarul mesajelor : 5970
Data de inscriere : 22/03/2011
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
Nu ai fost atent la raspunsul meu anterior. Am scris acolo
ce anume anuleaza tendinta de rotire si exclude ideea
perpetuarii ei. Am inteles ca tamburul cu lichid este
plin, dar plutitorul creaza un dezechilibru in sensul ca
greutatea sectiunii pline este mai mare in partea opusa
lui. Iar tija care plimba greutatea, trebuie sa o consideri
de grosime zero.
Nu exista "excentricitate permanenta" in aceeasi directie
nici aici, nici in alta parte.
ce anume anuleaza tendinta de rotire si exclude ideea
perpetuarii ei. Am inteles ca tamburul cu lichid este
plin, dar plutitorul creaza un dezechilibru in sensul ca
greutatea sectiunii pline este mai mare in partea opusa
lui. Iar tija care plimba greutatea, trebuie sa o consideri
de grosime zero.
Nu exista "excentricitate permanenta" in aceeasi directie
nici aici, nici in alta parte.
virgil_48- Foarte activ
- Numarul mesajelor : 9934
Data de inscriere : 03/12/2013
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
virgil_48 a scris:Nu ai fost atent la raspunsul meu anterior. Am scris acolo ce anume anuleaza tendinta de rotire si exclude ideea perpetuarii ei. Am inteles ca tamburul cu lichid este plin, dar plutitorul creaza un dezechilibru in sensul ca greutatea sectiunii pline este mai mare in partea opusa lui. Iar tija care plimba greutatea, trebuie sa o consideri de grosime zero. Nu exista "excentricitate permanenta" in aceeasi directie nici aici, nici in alta parte.
Nici nu am presupus mișcarea ca fiind eternă, asta înțeleg că nu se poate.
Raportat la centrul tamburului, fiind centrul de rotație, prin lungimea tijei care situează acea greutate la o anumită distanță față de centrul de rotație al tamburului produce întregului sistem modificarea centrului de greutate față de centrul de rotație, ceea ce produce rotație prin atracția gravitațională (sau prin împingerea FOIP dacă vrei).
N-am încercat încă, dar cred că pot să pun pariu că așa se întâmplă dacă alegem greutățile ideale.
Tija pot s-o consider de ce grosime vreau în funcție de grosimea celorlalte componente.
Nici nu caut și nici nu mă aștept să se poată exploata excentricitatea permanentă.
Eu așa văd lucrurile, s-ar putea să mă înșel, cine știe, dar deocamdată sunt Toma necredinciosul, ca și Isabău.
Eu o să vreau la un moment dat să fac un prototip mic.
O să ți-l și arăt și o să mă conving dacă ceva poate fi folosit sau nu din acest principiu.
Deocamdată instinctul îmi spune că da.
curiosul- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 5970
Puncte : 37388
Data de inscriere : 22/03/2011
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
Eu înțeleg ce vrei tu să spui virgil_48, că greutatea de apă dezlocuită de corp, se află în partea de jos a tamburului cu apă, iar rotația respectivă ar însemna ridicarea acelui volum de apă, mai greu decât corpul scufundat.
Dar lungimea tijelor și greutatea de la capătul ridicat poate produce modificarea centrului de greutate al întregului sistem față de centrul de rotație.
Eu așa cred.
Dar lungimea tijelor și greutatea de la capătul ridicat poate produce modificarea centrului de greutate al întregului sistem față de centrul de rotație.
Eu așa cred.
curiosul- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 5970
Puncte : 37388
Data de inscriere : 22/03/2011
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
De fapt, mai lasă-mă să mă mai gândesc un pic, virgil_48, s-ar putea să mă contrez din nou ca prostu și să nu fie așa, iar tu să ai dreptate.
Eu mă gândesc numai că se poate produce o forță arhimedică foarte mare, care să poată ridica greutatea necesară decalării centrului de greutate de centrul de rotație.
Mai lasă-mă un pic.
Acum cred că îi înțeleg și pe inventatorii care nu se lasă în ruptul capului convinși că nu se poate ceea ce propun ei.
Apare efectiv aceea convingere care îți taie din rațiune.
Eu mă gândesc numai că se poate produce o forță arhimedică foarte mare, care să poată ridica greutatea necesară decalării centrului de greutate de centrul de rotație.
Mai lasă-mă un pic.
Acum cred că îi înțeleg și pe inventatorii care nu se lasă în ruptul capului convinși că nu se poate ceea ce propun ei.
Apare efectiv aceea convingere care îți taie din rațiune.
curiosul- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 5970
Puncte : 37388
Data de inscriere : 22/03/2011
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
Așa-i, cred că aveți dreptate.
De altfel, greutatea volumului de apă dezlocuit de corp se regăsește în greutatea bilelor de la capete și a tijelor.
Ca principiul să fie funcțional trebuie să avem în sub orizontala centrului de rotație o greutate mai mică decât cea de deasupra centrului de rotație.
Dar greutatea de apă dezlocuită de corp, greutatea bilei de dedesubt și porțiunii de tijă care se află sub orizontala centrului de rotație este mai mare decât greutatea tijei de deasupra plus greutatea bilei de deasupra și a cilindrului scufundat.
Dacă ar fi invers forța arhimedică nu ar putea ridica sistemul de greutăți.
Îl ridică tocmai pentru că greutatea volumului de apă dezlocuit de corp este mai mare decât greutatea sistemului ce mă așteptam să poată fi ridicat, dar ca principiul să funcționeze trebuie să fie invers.
Așa este virgil_48, m-ai convins.
Ciudat este că ajungem să fim convinși atât de puternic de anumite lucruri încât rațiunea nu mai este obiectivă.
De altfel, greutatea volumului de apă dezlocuit de corp se regăsește în greutatea bilelor de la capete și a tijelor.
Ca principiul să fie funcțional trebuie să avem în sub orizontala centrului de rotație o greutate mai mică decât cea de deasupra centrului de rotație.
Dar greutatea de apă dezlocuită de corp, greutatea bilei de dedesubt și porțiunii de tijă care se află sub orizontala centrului de rotație este mai mare decât greutatea tijei de deasupra plus greutatea bilei de deasupra și a cilindrului scufundat.
Dacă ar fi invers forța arhimedică nu ar putea ridica sistemul de greutăți.
Îl ridică tocmai pentru că greutatea volumului de apă dezlocuit de corp este mai mare decât greutatea sistemului ce mă așteptam să poată fi ridicat, dar ca principiul să funcționeze trebuie să fie invers.
Așa este virgil_48, m-ai convins.
Ciudat este că ajungem să fim convinși atât de puternic de anumite lucruri încât rațiunea nu mai este obiectivă.
curiosul- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 5970
Puncte : 37388
Data de inscriere : 22/03/2011
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
cc, De ce am postat eu asa ceva ? Tocmai pentru a lamuri o situatie , care la prima vedere te duce pe un drum total gresit.
scanteitudorel- A decedat
- Mulţumit de forum : Prenume : Tudorel
Numarul mesajelor : 4989
Puncte : 24060
Data de inscriere : 20/02/2015
Obiective curente : Electricitate si magnetism , energii neconventionale .
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
Așa-i Dorule, ai dreptate.
Iar acest tip de convingeri te poate face să ajungi să crezi ceva într-o manieră atât de profundă încât îți împiedică rațiunea să analizeze obiectiv și să întoarcă situația pe toate părțile.
Eu, sincer, am avut ceva de învățat din toată asta.
Faptul că în analiza unei situații este întotdeauna binevenită o părere exterioară, imparțială, pentru că doar a ta proprie nu poate fi complet obiectivă, existând posibilitatea ca să privești situația prin prisma convingerilor tale și să nu mai ții cont de toate aspectele care influențează situația.
Cred că este mai degrabă o chestie psihologică prin care convingerea proprie blochează capacitatea de a analiza complet toți factorii care influențează obiectivitatea situației.
Gata, eu m-am lămurit cu asta și să trecem la lucruri mai utile.
M-am apucat de desenat la aparatul tău, dar nu e gata, acolo e mai mult de mâzgâlit și o să mai întârzie un pic, pentru că vreau s-o fac bine și cu răbdare.
Dacă pe parcurs întâmpin vreo dificultate de proiectare și o să consider că mai am nevoie de vreo părere, o să te întreb atunci.
Iar acest tip de convingeri te poate face să ajungi să crezi ceva într-o manieră atât de profundă încât îți împiedică rațiunea să analizeze obiectiv și să întoarcă situația pe toate părțile.
Eu, sincer, am avut ceva de învățat din toată asta.
Faptul că în analiza unei situații este întotdeauna binevenită o părere exterioară, imparțială, pentru că doar a ta proprie nu poate fi complet obiectivă, existând posibilitatea ca să privești situația prin prisma convingerilor tale și să nu mai ții cont de toate aspectele care influențează situația.
Cred că este mai degrabă o chestie psihologică prin care convingerea proprie blochează capacitatea de a analiza complet toți factorii care influențează obiectivitatea situației.
Gata, eu m-am lămurit cu asta și să trecem la lucruri mai utile.
M-am apucat de desenat la aparatul tău, dar nu e gata, acolo e mai mult de mâzgâlit și o să mai întârzie un pic, pentru că vreau s-o fac bine și cu răbdare.
Dacă pe parcurs întâmpin vreo dificultate de proiectare și o să consider că mai am nevoie de vreo părere, o să te întreb atunci.
curiosul- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 5970
Puncte : 37388
Data de inscriere : 22/03/2011
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
Bine spor la treaba . Eu citesc ce sa postat pana acum despre OZN -uri . Vor veni si vremea lor.
scanteitudorel- A decedat
- Mulţumit de forum : Prenume : Tudorel
Numarul mesajelor : 4989
Puncte : 24060
Data de inscriere : 20/02/2015
Obiective curente : Electricitate si magnetism , energii neconventionale .
curiosul- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 5970
Puncte : 37388
Data de inscriere : 22/03/2011
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
cc...Da multumesc ...chiar ma intereseaza ce sa postat pana acum.
scanteitudorel- A decedat
- Mulţumit de forum : Prenume : Tudorel
Numarul mesajelor : 4989
Puncte : 24060
Data de inscriere : 20/02/2015
Obiective curente : Electricitate si magnetism , energii neconventionale .
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
Da ...asa cum am promis am sa postez un desen care va demonstra foarte simplu de ce un astfel de mecanism nu functioneaza perpetuum. Cilindrul cu apa se roteste invers acelor de ceasornic Am folosit litera E in loc de L .m. u. pentru economie de spatiu.


scanteitudorel- A decedat
- Mulţumit de forum : Prenume : Tudorel
Numarul mesajelor : 4989
Puncte : 24060
Data de inscriere : 20/02/2015
Obiective curente : Electricitate si magnetism , energii neconventionale .
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
Subiect rezolvat . Demonstratia din fig. 2 reflecta acest lucru.
scanteitudorel- A decedat
- Mulţumit de forum : Prenume : Tudorel
Numarul mesajelor : 4989
Puncte : 24060
Data de inscriere : 20/02/2015
Obiective curente : Electricitate si magnetism , energii neconventionale .
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
scanteitudorel a scris:Subiect rezolvat . Demonstratia din fig. 2 reflecta acest lucru.
Confirm Doru. Nu se poate produce lucru mecanic util prin acest mecanism.
curiosul- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 5970
Puncte : 37388
Data de inscriere : 22/03/2011
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
cc, Analizeaza te rog si spirala energetica . Daca poti ii faci o animatie , daca nu o las asa si inchid subiectul. Multumesc.
scanteitudorel- A decedat
- Mulţumit de forum : Prenume : Tudorel
Numarul mesajelor : 4989
Puncte : 24060
Data de inscriere : 20/02/2015
Obiective curente : Electricitate si magnetism , energii neconventionale .
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
scanteitudorel a scris:cc, Analizeaza te rog si spirala energetica . Daca poti ii faci o animatie , daca nu o las asa si inchid subiectul. Multumesc.
Aș putea să încerc, dar nu cred că am înțeles exact ce vrei să spui acolo, mă refer la figura 2, aia conică.
Eventual explică-mi un pic acolo, să vedem ce putem face.
curiosul- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 5970
Puncte : 37388
Data de inscriere : 22/03/2011
Re: Analizeaza principiul de functionare a masini inainte de a o construi.
Buna cc, ai un corp conic . In acesta exista o spirala . Asupra corpului sa presupunem ca actioneaza impulsuri mecanice asa cum stim ca se propaga acestea in pendulul lui Newton. Cunosti dispozitivul . 5 bile fixate pe o bara cu niste ata sa spunem , iar atunci cand coboara a 6 bila inpulsul este transmis catre ultima bila si numai aceasta penduleaza ,( si invers). Prin acest mecanism implusurile reprezentate prin sageti actioneaza pe toata suprafata conului .
Forta de pe suprafata conului realizata de catre generatoarea acestuia , se descompune dupa cele doua axe si se anuleaza reciproc , (cele de pe linia orizontala ), iar cele de pe axa verticala se aduna cu vectorii fortelor care actioneaza asupra bazei conului . Din diferenrta acestora rezulta o forta care actioneaza asupra spiralei imprimind-ui acesteia o miscare de rotatie.
Ce sa faci tu . Realizeaza o miscare de dute -vino unor bile care se lovesc de suprafata corpului iar spirla trebuie sa se roteasca de la dreapta spre stanga figurii. Atat daca poti. In figura cu triunghiul aceste forte nu genereaza un lucru mecanic. La corpul conic cu spirala . Da.
Forta de pe suprafata conului realizata de catre generatoarea acestuia , se descompune dupa cele doua axe si se anuleaza reciproc , (cele de pe linia orizontala ), iar cele de pe axa verticala se aduna cu vectorii fortelor care actioneaza asupra bazei conului . Din diferenrta acestora rezulta o forta care actioneaza asupra spiralei imprimind-ui acesteia o miscare de rotatie.
Ce sa faci tu . Realizeaza o miscare de dute -vino unor bile care se lovesc de suprafata corpului iar spirla trebuie sa se roteasca de la dreapta spre stanga figurii. Atat daca poti. In figura cu triunghiul aceste forte nu genereaza un lucru mecanic. La corpul conic cu spirala . Da.
scanteitudorel- A decedat
- Mulţumit de forum : Prenume : Tudorel
Numarul mesajelor : 4989
Puncte : 24060
Data de inscriere : 20/02/2015
Obiective curente : Electricitate si magnetism , energii neconventionale .
Pagina 2 din 2 • 1, 2

» Cuvânt înainte
» Masini zburatoare neconventionale
» Ce a fost inainte de Big-Bang? Alte aspecte in Univers
» Masini zburatoare neconventionale
» Ce a fost inainte de Big-Bang? Alte aspecte in Univers
Pagina 2 din 2
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum