Ultimele subiecte
» Eu sunt Dumnezeu - viitoarea mea carte in limba romanaScris de Meteorr Ieri la 21:34
» În ce tip de dovezi aveţi încredere deplină?
Scris de virgil Joi 21 Noi 2024, 20:31
» TEORIA CONSPIRATIEI NU ESTE UN MIT...
Scris de eugen Mar 19 Noi 2024, 21:57
» ChatGPT este din ce în ce mai receptiv
Scris de CAdi Mar 19 Noi 2024, 13:07
» Unde a ajuns stiinta ?
Scris de virgil Sam 16 Noi 2024, 12:00
» OZN in Romania
Scris de virgil Vin 15 Noi 2024, 19:26
» Carti sau documente de care avem nevoie
Scris de virgil Vin 15 Noi 2024, 09:50
» Fiinte deosebite.
Scris de virgil Vin 15 Noi 2024, 09:30
» Care și unde este "puntea" dintre lumea cuantică și cea newtoniană?
Scris de virgil Joi 14 Noi 2024, 18:44
» NEWTON
Scris de CAdi Mier 13 Noi 2024, 20:05
» New topic
Scris de ilasus Mar 12 Noi 2024, 11:06
» Pendulul
Scris de Vizitator Vin 08 Noi 2024, 15:14
» Laborator-sa construim impreuna
Scris de eugen Mier 06 Noi 2024, 10:59
» PROFILUL CERCETATORULUI...
Scris de eugen Mier 06 Noi 2024, 07:56
» Ce anume "generează" legile fizice?
Scris de No_name Mar 05 Noi 2024, 19:06
» Ce fel de popor suntem
Scris de eugen Dum 03 Noi 2024, 10:04
» Fenomene Electromagnetice
Scris de virgil Vin 01 Noi 2024, 19:11
» Sa mai auzim si de bine in Romania :
Scris de CAdi Vin 01 Noi 2024, 12:43
» How Self-Reference Builds the World - articol nou
Scris de No_name Mier 30 Oct 2024, 20:01
» Stanley A. Meyer - Hidrogen
Scris de eugen Lun 28 Oct 2024, 11:51
» Daci nemuritori
Scris de virgil Dum 27 Oct 2024, 20:34
» Axioma paralelelor
Scris de No_name Dum 27 Oct 2024, 14:59
» Relații dintre n și pₙ
Scris de No_name Dum 27 Oct 2024, 10:01
» Global warming is happening?
Scris de Meteorr Vin 25 Oct 2024, 23:06
» Atractia Universala
Scris de Meteorr Vin 25 Oct 2024, 23:03
» Despre credinţă şi religie
Scris de Dacu2 Mier 23 Oct 2024, 08:57
» Stiinta oficiala si stiinta neoficiala
Scris de CAdi Vin 18 Oct 2024, 12:50
» țara, legiunea, căpitanul!
Scris de CAdi Vin 18 Oct 2024, 12:37
» Grigorie Yavlinskii
Scris de CAdi Joi 17 Oct 2024, 23:49
» STUDIUL SIMILITUDINII SISTEMELOR MICRO SI MACRO COSMICE
Scris de virgil Joi 17 Oct 2024, 21:37
Postări cu cele mai multe reacții ale lunii
» Mesaj de la virgil în În ce tip de dovezi aveţi încredere deplină? ( 2 )
» Mesaj de la CAdi în În ce tip de dovezi aveţi încredere deplină?
( 2 )
» Mesaj de la CAdi în Ce anume "generează" legile fizice?
( 1 )
» Mesaj de la CAdi în OZN in Romania
( 1 )
» Mesaj de la eugen în Global warming is happening?
( 1 )
Subiectele cele mai vizionate
Subiectele cele mai active
Top postatori
virgil (12459) | ||||
CAdi (12397) | ||||
virgil_48 (11380) | ||||
Abel Cavaşi (7963) | ||||
gafiteanu (7617) | ||||
curiosul (6790) | ||||
Razvan (6183) | ||||
Pacalici (5571) | ||||
scanteitudorel (4989) | ||||
eugen (3969) |
Cei care creeaza cel mai des subiecte noi
Abel Cavaşi | ||||
Pacalici | ||||
CAdi | ||||
curiosul | ||||
Dacu | ||||
Razvan | ||||
virgil | ||||
meteor | ||||
gafiteanu | ||||
scanteitudorel |
Cei mai activi postatori ai lunii
virgil | ||||
No_name | ||||
CAdi | ||||
ilasus | ||||
eugen | ||||
Dacu2 | ||||
Forever_Man | ||||
Meteorr | ||||
Abel Cavaşi |
Cei mai activi postatori ai saptamanii
Forever_Man | ||||
virgil | ||||
Dacu2 | ||||
Meteorr | ||||
ilasus | ||||
CAdi | ||||
eugen | ||||
Abel Cavaşi |
Spune şi altora
Cine este conectat?
În total sunt 35 utilizatori conectați: 1 Înregistrați, 0 Invizibil și 34 Vizitatori :: 2 Motoare de căutareilasus
Recordul de utilizatori conectați a fost de 181, Vin 26 Ian 2024, 01:57
Subiecte similare
Noi concepte de functionare a motoarelor
+5
CAdi
Razvan
Abel Cavaşi
george
meteor
9 participanți
Pagina 3 din 8
Pagina 3 din 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Noi concepte de functionare a motoarelor
Rezumarea primului mesaj :
Aici vor fi prezentate mai multe metode (de constructie, de remodificare, de constructii a mai multor clase de motoare ce tin dupa o regula anumita) ce ajuta la perfectionarea capacitatilor (ridicare puterei motorului-reducerea (sau mentinerea la acelas norma cum era dinainte) cantitatii de substanta consumata; etc.) unui motor.
Aici vor fi prezentate mai multe metode (de constructie, de remodificare, de constructii a mai multor clase de motoare ce tin dupa o regula anumita) ce ajuta la perfectionarea capacitatilor (ridicare puterei motorului-reducerea (sau mentinerea la acelas norma cum era dinainte) cantitatii de substanta consumata; etc.) unui motor.
meteor- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 2203
Puncte : 25846
Data de inscriere : 19/06/2011
Re: Noi concepte de functionare a motoarelor
Iata asa un grafic, https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/839/iiconcept.png/ ce imaginativ arata cu cit e mai eficient al II concept (la sursa calda), ce nu mie clar, e cum se defineste functia, sa fie o dreapta, nu cred. La fel Lm=integrala cu limitele volumelor din f(x)?!
Al II concept pentru sursa rece, se reprezinta aproape ca si aici, cu deosebirea ca graficul va fi in cadranul IV, oglindit si intors invers. Restul expresiile ramin aceleasi.
Al II concept pentru sursa rece, se reprezinta aproape ca si aici, cu deosebirea ca graficul va fi in cadranul IV, oglindit si intors invers. Restul expresiile ramin aceleasi.
meteor- Foarte activ
- Numarul mesajelor : 2203
Data de inscriere : 19/06/2011
Re: Noi concepte de functionare a motoarelor
Se pare ca acea functie , simplu este o dreapta (dar parca o curba).
Axele de coordonate, simplu se pot forma ca Forta (in loc de presiune) si Distanta (in loc de volum).
Distanta e echivalenta drumului parcurs de piston.
Forta se calculeaza (respectind anumite legi. spre exemplu daca un volum creste de 2 (sau de x) ori, presiunea (forta) scade de 1/2 (1/x) ori ?!).
Initial dreapta porneste din un anumit punct (F1,d1) si se opreste in (0,d2). Siind coordonatele acestor puncte se poate de determina ecuatia dreptei... (daca e nevoe).
d1- este camera de aprindere...
d2- este volumul maximal...
Niciodata nu vom obtine lucru mecanic pina la d2.
Sa spunem ca exista un punct d11 ce are proprietatea: d1 Calculul valorii lucrului mecanic, parcurs de piston pina in acest punct (probabil) va fi:
Lm=(d11-d1)(F+f(d11)/2).
Exact asa se calculeaza Lm si pentru cazul cind volumul de gaz se e raceste.
In desenul anterior e desenat ca Lm2>>Lm1. desigur nu (nu are sens). Eu am vrut sa spun alceva, anume ca Lm2 ar reprezenta o valoare foarte solida. Ceea ce ar duce la un randament minunat al motoarelor din ziua de azi.
(Ex.) Problema ceea cu decuplarea bilei manivele de pe valul cotit in o anumita segventa, poate fi si altfel tratata.
Daca, fiecare cilindru va avea cite un val cotit, toate aranjate in o retea (sa spunem unite prin o curea). Cind trebue ca pistonul cilindrului sa faca un drum (PMJ-PMS) atunci simplu repede si usor valul cotit va fi decuplat de pe curea.
Cind revine la PMS, se cupleaza mai departe cu cureaua.
Axele de coordonate, simplu se pot forma ca Forta (in loc de presiune) si Distanta (in loc de volum).
Distanta e echivalenta drumului parcurs de piston.
Forta se calculeaza (respectind anumite legi. spre exemplu daca un volum creste de 2 (sau de x) ori, presiunea (forta) scade de 1/2 (1/x) ori ?!).
Initial dreapta porneste din un anumit punct (F1,d1) si se opreste in (0,d2). Siind coordonatele acestor puncte se poate de determina ecuatia dreptei... (daca e nevoe).
d1- este camera de aprindere...
d2- este volumul maximal...
Niciodata nu vom obtine lucru mecanic pina la d2.
Sa spunem ca exista un punct d11 ce are proprietatea: d1
Lm=(d11-d1)(F+f(d11)/2).
Exact asa se calculeaza Lm si pentru cazul cind volumul de gaz se e raceste.
In desenul anterior e desenat ca Lm2>>Lm1. desigur nu (nu are sens). Eu am vrut sa spun alceva, anume ca Lm2 ar reprezenta o valoare foarte solida. Ceea ce ar duce la un randament minunat al motoarelor din ziua de azi.
(Ex.) Problema ceea cu decuplarea bilei manivele de pe valul cotit in o anumita segventa, poate fi si altfel tratata.
Daca, fiecare cilindru va avea cite un val cotit, toate aranjate in o retea (sa spunem unite prin o curea). Cind trebue ca pistonul cilindrului sa faca un drum (PMJ-PMS) atunci simplu repede si usor valul cotit va fi decuplat de pe curea.
Cind revine la PMS, se cupleaza mai departe cu cureaua.
meteor- Foarte activ
- Numarul mesajelor : 2203
Data de inscriere : 19/06/2011
Re: Noi concepte de functionare a motoarelor
Razvan, tu ce zici despre marele al II concept [a doua bijuterie] (sau cum eu ii mai spun conceptul resturilor de presiuni ) [mai tirziu voi veni cu ceva mai clar, poate si interesant]?!
EXISTA sau NU in ziua de azi asa ceva?!
A mai folosit cineva sau nu?!
Dupa cum stii despre primul concept (sau cum eu ii mai spun conceptul temperaturilor), sau cum ii mai spui motoare de tip Stirling, au rasunat in lung si lat in lumea mare, fiind considerate: "Motoare cu cel mai inalt randament posibil".
Nu inteleg, ce ar fie daca, am pune in aplicatie si restul presiunilor ramase?!
Iti inchipui ce rezultate bune vor fi?!
Atunci CARE motoare vor fi considerate cele cu cel mai inalt randament posibil????????????????????????????????????????
* Peresupun, caci ne ramine inca un concept absolut nestudiat, el va fi al treilea; conceptul volumelor (sau spatiului).
INSA, se stie ca spatiul=timpul, filozofind obtinem o ciorba mare mare, care va lega:
Forta(acea presiune, conceptul II)-Temperatura (motoarele de tip stirling)-Spatiul-Timpul (in ziua de az, volumul).
in una singura !
Intrebarea, poate mai senina, ar suna:
Cum sa facem ca din volume, sa mai punem in aplicatie inca o energie aruncata si neaplicata?!
EXISTA sau NU in ziua de azi asa ceva?!
A mai folosit cineva sau nu?!
Dupa cum stii despre primul concept (sau cum eu ii mai spun conceptul temperaturilor), sau cum ii mai spui motoare de tip Stirling, au rasunat in lung si lat in lumea mare, fiind considerate: "Motoare cu cel mai inalt randament posibil".
Nu inteleg, ce ar fie daca, am pune in aplicatie si restul presiunilor ramase?!
Iti inchipui ce rezultate bune vor fi?!
Atunci CARE motoare vor fi considerate cele cu cel mai inalt randament posibil????????????????????????????????????????
* Peresupun, caci ne ramine inca un concept absolut nestudiat, el va fi al treilea; conceptul volumelor (sau spatiului).
INSA, se stie ca spatiul=timpul, filozofind obtinem o ciorba mare mare, care va lega:
Forta(acea presiune, conceptul II)-Temperatura (motoarele de tip stirling)-Spatiul-Timpul (in ziua de az, volumul).
in una singura !
Intrebarea, poate mai senina, ar suna:
Cum sa facem ca din volume, sa mai punem in aplicatie inca o energie aruncata si neaplicata?!
meteor- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 2203
Puncte : 25846
Data de inscriere : 19/06/2011
Re: Noi concepte de functionare a motoarelor
meteor a scris:Deaceea, vectorul principal trebue sa fie - In cautarea curselor calde!
lol! vrei surse calde de energie și nu găsești? uite una foarte fierbinte!
arstechnica.com - Milky Way's missing atoms may be in a hot cloud surrounding us
a signal consistent with ionized oxygen atoms with temperatures around a million degrees
yay! asta da sursă caldă de energie! hopa! stai un pic! ceva nu e în regulă, păi noi nu suntem ca niște broaște deja înlăuntrul acestui uriaș boiler galactic!? cum de nu suntem bine rumeniți de la așa temperatură!?
cum adică, apa din boiler se poate încălzi la 100ᵒC dar volume extrem de mici de apă pot fi în același timp mult mai reci!?
hmmmm ...
Re: Noi concepte de functionare a motoarelor
Am vrut sa spun sursele calde, nu stiu cum a aparut cursele calde.
Inafara de aceea ca nimic nu inteleg din stilul tau de a vorbi, INTUITIV, presupunind, la ghici, ce ai vrut sa spui, raspund.
Ce folos, ca ai o forta de 1000000000 N, DACA, se executa o miscare pe o distanta de 0,000000000001 mm ?! Ce energie mare ai capata?!
Si invers, ce folos ca ai avea o distanta parcursa de 10000000000 m, daca forta depusa este de 0,000000000001 N ?!
La fel e si cu volumele extrem de mici de apa ce pot fi mult mai reci?! Ce folos, ce energie obtii, daca sunt volume extrem de mici?!
1) Totul depinte si de cantitate, nu numai de calitate!
2) Cum vei scoate acele volume de apa din boiler ce sunt foarte reci?!
Inafara de aceea ca nimic nu inteleg din stilul tau de a vorbi, INTUITIV, presupunind, la ghici, ce ai vrut sa spui, raspund.
Ce folos, ca ai o forta de 1000000000 N, DACA, se executa o miscare pe o distanta de 0,000000000001 mm ?! Ce energie mare ai capata?!
Si invers, ce folos ca ai avea o distanta parcursa de 10000000000 m, daca forta depusa este de 0,000000000001 N ?!
La fel e si cu volumele extrem de mici de apa ce pot fi mult mai reci?! Ce folos, ce energie obtii, daca sunt volume extrem de mici?!
1) Totul depinte si de cantitate, nu numai de calitate!
2) Cum vei scoate acele volume de apa din boiler ce sunt foarte reci?!
meteor- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 2203
Puncte : 25846
Data de inscriere : 19/06/2011
Re: Noi concepte de functionare a motoarelor
altfel spus nu contează dacă sunt surse mai calde sau mai reci mai depinde și de ce e rece sau cald!
elefantul mai rece, mișcîndu-se mai lent, se numără în ecuație mai mult decît șoricelul cel fierbinte
am înțeles corect?
iar dacă e șoricel sau elefant, rece sau cald, ar trebui să se vadă în presiune!
sau nu?
cum stăm cu presiunea?
elefantul mai rece, mișcîndu-se mai lent, se numără în ecuație mai mult decît șoricelul cel fierbinte
am înțeles corect?
iar dacă e șoricel sau elefant, rece sau cald, ar trebui să se vadă în presiune!
sau nu?
cum stăm cu presiunea?
_________________
linux e gratuit, dar cunoștințele necesare pentru al folosi le acumulezi în timp iar timpul pierdut nu îl poți cumpăra înapoi oricât de mulți bani ai
utilizator linux înregistrat No. 352479
linux counter home page
Re: Noi concepte de functionare a motoarelor
Daca, era sa fie sa citesti ceea ce am scris pina acum, atunci demult ai fi gasit raspunsul clar.
Nu imi spune ca eu nu stiu ca nu e bine definitia cu mult si putin, cald si rece, etc. atit timp cit nu prezinti un referential.
Am spus, de zeci de ori, ca energia , in opinia mea, reprezinta niste diferentieri de marime (marimi).
Cu cit acea diferentiere (delta) este mai mare, cu atit ai o valoare tot mai mare.
Chiar, de ai avea o sursa de energie rece, cel mai rece posibil, aceasta nu ne va da rezultate uimitoare (deoarece max delta T~273).
Daca pleci inspre sursa calda (referentialul fiind 0C*, sau temperatura normala), atunci poti vedea usor, ca sunt o sumedenie de surse, care ne dau o diferentiere de deltaT ~2000C*(motorina, benzina,etc.). Mai pot fi si,... a l t e l e...
Intre 273 si 2000, este o diferenta oarecum, plus la toate astea, la 273 nici pe departe nimeni nu a ajuns.
Am spus ca mai depinde de cantitate, adica si de consensul formulelor aplicate, depinde.
Nu inteleg, nimic ce vrei sa spui despre presiuni, si la general.
* Sau, vorbesti ca sa te pot intelege, sau roaga un traducator, in caz contrar mi se pare ca fiecare ar duce cite un monolog.
Nu imi spune ca eu nu stiu ca nu e bine definitia cu mult si putin, cald si rece, etc. atit timp cit nu prezinti un referential.
Am spus, de zeci de ori, ca energia , in opinia mea, reprezinta niste diferentieri de marime (marimi).
Cu cit acea diferentiere (delta) este mai mare, cu atit ai o valoare tot mai mare.
Chiar, de ai avea o sursa de energie rece, cel mai rece posibil, aceasta nu ne va da rezultate uimitoare (deoarece max delta T~273).
Daca pleci inspre sursa calda (referentialul fiind 0C*, sau temperatura normala), atunci poti vedea usor, ca sunt o sumedenie de surse, care ne dau o diferentiere de deltaT ~2000C*(motorina, benzina,etc.). Mai pot fi si,... a l t e l e...
Intre 273 si 2000, este o diferenta oarecum, plus la toate astea, la 273 nici pe departe nimeni nu a ajuns.
Am spus ca mai depinde de cantitate, adica si de consensul formulelor aplicate, depinde.
Nu inteleg, nimic ce vrei sa spui despre presiuni, si la general.
* Sau, vorbesti ca sa te pot intelege, sau roaga un traducator, in caz contrar mi se pare ca fiecare ar duce cite un monolog.
meteor- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 2203
Puncte : 25846
Data de inscriere : 19/06/2011
Re: Noi concepte de functionare a motoarelor
cu ideea inițială sunt de acord!
și anume, dacă e tot un ***** de unde scoatem energia pentru că e doar un diferențial, un gradient, și nu o valoare absolută din simplul fapt că energia necesară pentru a ajunge de la -273 la 0 e echivalentă cu energia necesară pentru a ajunge de la 0 la +∞ înseamnă că 0 e de fapt 1 și avem un principiu al pîrghiei vizavi de temperatură (0,1)=(1,∞) unde 1 e temperatura locală
e energia doar un diferențial termic? se pare că da! e mai economic să generăm un punct mai rece înspre care să curgă energia din tot mediul înconjurător mai cald iar lucrul mecanic să îl extragem din acest diferențial!? păi cum să nu!
mie în principiu ideea mi se pare bună!
ce nu-ți place la șoriceii și elefanții mei!? ce e așa greu de priceput acolo vizavi de presiune cînd măsurăm temperatura mișcării elefantului vizavi de mișcarea șoricelului!?
și anume, dacă e tot un ***** de unde scoatem energia pentru că e doar un diferențial, un gradient, și nu o valoare absolută din simplul fapt că energia necesară pentru a ajunge de la -273 la 0 e echivalentă cu energia necesară pentru a ajunge de la 0 la +∞ înseamnă că 0 e de fapt 1 și avem un principiu al pîrghiei vizavi de temperatură (0,1)=(1,∞) unde 1 e temperatura locală
e energia doar un diferențial termic? se pare că da! e mai economic să generăm un punct mai rece înspre care să curgă energia din tot mediul înconjurător mai cald iar lucrul mecanic să îl extragem din acest diferențial!? păi cum să nu!
mie în principiu ideea mi se pare bună!
ce nu-ți place la șoriceii și elefanții mei!? ce e așa greu de priceput acolo vizavi de presiune cînd măsurăm temperatura mișcării elefantului vizavi de mișcarea șoricelului!?
_________________
linux e gratuit, dar cunoștințele necesare pentru al folosi le acumulezi în timp iar timpul pierdut nu îl poți cumpăra înapoi oricât de mulți bani ai
utilizator linux înregistrat No. 352479
linux counter home page
Re: Noi concepte de functionare a motoarelor
Mi se pare, totus, ca foarte putini inteleg cel de al doilea concept. Fiind si eu un "prof" in motoare, am mai intrebat pe la "ingineri" de asa ceva, toti in un cuvint imi spunea ca e motor turbo, ceea ce e foarte gresit.
Presiunea ceea, turbina pe care o ea din gazele esapate, duce la "ingreunarea" functionarii motorului, astfel cu absolut nimic nu se rezolva problema.
De ce presupun ca is mai minunate motoarele turbo ca acestea simple este, ca gazul aprins la o presiune (si temperatura) mai ridicate, ard mai bine, si dau un lucru mecanic mai ridicat. DAR, toate aceastea NU au absolut nici o treaba cu al doilea concept.
Solutia, caci cum sa facem ca se punem in aplicatie (aproape) toata presiunea din cilindri ramasa, cum am mai spus, e interesant, si mi-a luat ceva timp de gindire.
Subiectiv
Ideea https://cercetare.forumgratuit.ro/t446p30-noi-concepte-de-functionare-a-motoarelor#18697 este un prim inceput, INSA, punerea ei in practica nu e asa de simpla.
Trebue de luat in consideratie: CUM sa faci ca la fiecare ciclu biela manivela sa se decupleze de la valul cotit?! Mi se pare o utopie, imposibil.
Deaceea, cum am mai spus, este o cale mai interesanta.
Fiecare cilindru sa aiba propriul val cotit, toti valii cotiti sa fie conectati la o singura curea (uniti in retea). Tocmai aici, se poate mult mai simplu sa decumplam valul cotit cu tare la mementul cutare. Aceasta decluplatie este cu mult mai avantajoasa, in comparatie cu cea de a decupla biela-m de val. In ziua de azi, parese ca asa si se face (doar ca nu asa de des cum la acest motor).
(o sa o "rasturnati" imaginea).
In desenul de mai sus, ca exemplu, am descris superficial cum doar 6 cilindri, 3 pe o linie, si 3 pe alta, unite in retea prin 2 curele, care mai apoi sunt unite prin un val.
Acolo unde se vede sagetile de pe curea, iata asa se va decupla fiecare cilindru la momentul cuvenit.
Cum am mai spus, eu as prefera cit mai multi cilindri (un volum total cit mai mic, aceasta marind considerabil puterea, deci, in rezultat si volumul (pentru "decoratii", "comoditate") poate fi putin redus (in comparatie cu cel dorit de la inceput)). Totus, prea prea multi cilindri, ne va duce la perderi serioase si nu la chistig (forta de frecare a segmentilor...) Insa dorim si un volum mare, si un numar mic de cilindri, in asa cazuri ne vin in ajutor polinoamele de intercalare (sau derivata functiei?! min/ max ?!).
Plecind de la conditia(legea) ca daca un gaz isi mareste/ micsoreaza volumul de n ori, atunci presiunea scade/ creste de n ori. Panta ecuatiei dreptei va fi 1 ...
Vi- volum camerei de aprindere; Poate fi considerat si distanta, adica sa facem ca V=d;
Va- volum total al cilindrilui din ziua de azi;
Vm- Volumul max posibil (incurca presiunea si fortele de frecare..).
Vf- Volumul final (teoretic niciodata nu se ajunge..)
Pi- presiunea initiala; La fel poate fi considerata ca forta
Pa- presiunea gazelor din ziua de azi care se elimina. Cred ca ea totus e variabila si nicidecum constanta, totul depinde de aceea cum soferul conduce automobilul, daca merge la o vale cu viteza 1, si tine pedata la podea, atunci si Pa va avea valori apropiate de Pi.
Pm- presiunea minima atinsa posibila (mai departe ne impedica presiunea atmosferica si fortele de frecare..).
d- ecuatia dreptei;
Lm(a)- lucru mecanic obtinut in ziua de azi (fara primul concept).
Lm(m)- lucru mecanic care se doreste a se obtine adaugator.
Dupa cum se vede, nu putem definitiv scapa de decuplari. Ar fi mai bine daca le-am elimina. O "idee"(radicala) mi-a trecut prin cap (e mult de lucrat si acolo..), ceilalti o vor ghici oare?!
Presiunea ceea, turbina pe care o ea din gazele esapate, duce la "ingreunarea" functionarii motorului, astfel cu absolut nimic nu se rezolva problema.
De ce presupun ca is mai minunate motoarele turbo ca acestea simple este, ca gazul aprins la o presiune (si temperatura) mai ridicate, ard mai bine, si dau un lucru mecanic mai ridicat. DAR, toate aceastea NU au absolut nici o treaba cu al doilea concept.
Solutia, caci cum sa facem ca se punem in aplicatie (aproape) toata presiunea din cilindri ramasa, cum am mai spus, e interesant, si mi-a luat ceva timp de gindire.
Subiectiv
Ideea https://cercetare.forumgratuit.ro/t446p30-noi-concepte-de-functionare-a-motoarelor#18697 este un prim inceput, INSA, punerea ei in practica nu e asa de simpla.
Trebue de luat in consideratie: CUM sa faci ca la fiecare ciclu biela manivela sa se decupleze de la valul cotit?! Mi se pare o utopie, imposibil.
Deaceea, cum am mai spus, este o cale mai interesanta.
Fiecare cilindru sa aiba propriul val cotit, toti valii cotiti sa fie conectati la o singura curea (uniti in retea). Tocmai aici, se poate mult mai simplu sa decumplam valul cotit cu tare la mementul cutare. Aceasta decluplatie este cu mult mai avantajoasa, in comparatie cu cea de a decupla biela-m de val. In ziua de azi, parese ca asa si se face (doar ca nu asa de des cum la acest motor).
(o sa o "rasturnati" imaginea).
In desenul de mai sus, ca exemplu, am descris superficial cum doar 6 cilindri, 3 pe o linie, si 3 pe alta, unite in retea prin 2 curele, care mai apoi sunt unite prin un val.
Acolo unde se vede sagetile de pe curea, iata asa se va decupla fiecare cilindru la momentul cuvenit.
Cum am mai spus, eu as prefera cit mai multi cilindri (un volum total cit mai mic, aceasta marind considerabil puterea, deci, in rezultat si volumul (pentru "decoratii", "comoditate") poate fi putin redus (in comparatie cu cel dorit de la inceput)). Totus, prea prea multi cilindri, ne va duce la perderi serioase si nu la chistig (forta de frecare a segmentilor...) Insa dorim si un volum mare, si un numar mic de cilindri, in asa cazuri ne vin in ajutor polinoamele de intercalare (sau derivata functiei?! min/ max ?!).
Plecind de la conditia(legea) ca daca un gaz isi mareste/ micsoreaza volumul de n ori, atunci presiunea scade/ creste de n ori. Panta ecuatiei dreptei va fi 1 ...
Vi- volum camerei de aprindere; Poate fi considerat si distanta, adica sa facem ca V=d;
Va- volum total al cilindrilui din ziua de azi;
Vm- Volumul max posibil (incurca presiunea si fortele de frecare..).
Vf- Volumul final (teoretic niciodata nu se ajunge..)
Pi- presiunea initiala; La fel poate fi considerata ca forta
Pa- presiunea gazelor din ziua de azi care se elimina. Cred ca ea totus e variabila si nicidecum constanta, totul depinde de aceea cum soferul conduce automobilul, daca merge la o vale cu viteza 1, si tine pedata la podea, atunci si Pa va avea valori apropiate de Pi.
Pm- presiunea minima atinsa posibila (mai departe ne impedica presiunea atmosferica si fortele de frecare..).
d- ecuatia dreptei;
Lm(a)- lucru mecanic obtinut in ziua de azi (fara primul concept).
Lm(m)- lucru mecanic care se doreste a se obtine adaugator.
Dupa cum se vede, nu putem definitiv scapa de decuplari. Ar fi mai bine daca le-am elimina. O "idee"(radicala) mi-a trecut prin cap (e mult de lucrat si acolo..), ceilalti o vor ghici oare?!
Ultima editare efectuata de catre Razvan in Mier 07 Noi 2012, 18:42, editata de 1 ori (Motiv : Reeditat imaginea)
meteor- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 2203
Puncte : 25846
Data de inscriere : 19/06/2011
Re: Noi concepte de functionare a motoarelor
Ultima editare efectuata de catre Razvan in Mier 07 Noi 2012, 18:40, editata de 1 ori (Motiv : Reeditat imaginea)
meteor- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 2203
Puncte : 25846
Data de inscriere : 19/06/2011
Sa folosim rational si deplin minuea omenirii (curentul electric)
[cu toate ca nu e prea potrivit locul, si am inceput in alt subiect, totus, ce priveste aplicatiile in ingenerie constructie, etc. are ceva tangente si alaturi de acest subiect (cu cele 2 bijuterii deja existente)]
Am auzit ca in prezent curentul electric se poate transmite prin aer pina la un metru (si jumatate e deajuns, mai mult nici nu e nevoe...).
Care este problema? Nu pot sa inteleg?
Tot, toate drumurile, magistrale, republicane, de tara vom trecem conductoare de curent electri (desigur izolate si sapate la citeva centimetri) [o remarca: cel putin RM, pe cel putin 100 de ani e excplusa din... lista ... ].
Automobilul mergind pe drum:
1) Se incarca.
2) Se deplaseaza.
Pentru a duce un cont, ca suntem capitalisti, nu e gratis nimic ca la comunisti, la fiecare automobil se va pune un contor plombat, acesta va masura cit curent electric a consumat masina.
In ziua de azi, 1 kw/h e cu mult mai eften ca un kg de combustibil.
Plus la toate acestea, noile vehicule vor fi cu mult, cu foarte mult mai usoare ca cele - - - neelectrice.
Am auzit ca in prezent curentul electric se poate transmite prin aer pina la un metru (si jumatate e deajuns, mai mult nici nu e nevoe...).
Care este problema? Nu pot sa inteleg?
Tot, toate drumurile, magistrale, republicane, de tara vom trecem conductoare de curent electri (desigur izolate si sapate la citeva centimetri) [o remarca: cel putin RM, pe cel putin 100 de ani e excplusa din... lista ... ].
Automobilul mergind pe drum:
1) Se incarca.
2) Se deplaseaza.
Pentru a duce un cont, ca suntem capitalisti, nu e gratis nimic ca la comunisti, la fiecare automobil se va pune un contor plombat, acesta va masura cit curent electric a consumat masina.
In ziua de azi, 1 kw/h e cu mult mai eften ca un kg de combustibil.
Plus la toate acestea, noile vehicule vor fi cu mult, cu foarte mult mai usoare ca cele - - - neelectrice.
Ultima editare efectuata de catre meteor in Vin 23 Noi 2012, 11:26, editata de 1 ori
meteor- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 2203
Puncte : 25846
Data de inscriere : 19/06/2011
Sa folosim rational si deplin minuea omenirii (curentul electric)
Daca s-ar putea transmite curentul elecric macar la 4-6 m, atunci e minunat, nu mai e nevoe sa sapam drumirile.
La marginea drumului trecem cite un cablu cu curent electric
Dar daca se poate transmite la peste 10-15 m, e si mai bine, o luam direct de la stilpii de telegraf (in masina deja vor fi fel de fel de transformatoare).
Daca se poate transmite la jumate - 1 km si peste, e si mai bine. Instalam chiteva antene, si totul e gata. Cred ca inclusiv si aviatia va putea profita.
In orice caz,f multe se pot face/perfectiona, aplicind curentul electric.
La marginea drumului trecem cite un cablu cu curent electric
Dar daca se poate transmite la peste 10-15 m, e si mai bine, o luam direct de la stilpii de telegraf (in masina deja vor fi fel de fel de transformatoare).
Daca se poate transmite la jumate - 1 km si peste, e si mai bine. Instalam chiteva antene, si totul e gata. Cred ca inclusiv si aviatia va putea profita.
In orice caz,f multe se pot face/perfectiona, aplicind curentul electric.
meteor- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 2203
Puncte : 25846
Data de inscriere : 19/06/2011
Re: Noi concepte de functionare a motoarelor
Baeti nu va suparati, dar in acest subiect vreau cit mai scurt si concret sa se discute, si anume : Noi concepte de functionare a motoarelor; anumite tehnologii, adica un fel de formule pentru anumite tipuri de motoare, utile si neutile (mai putin). Cam nelalocul sau am postat ultimile mesajele cu curentul electric.
[Offtopic] Topic scindat la cererea autorului [/Offtopic]
Este urmat de topicul: Alternative tehnologice si energetice
[Offtopic] Topic scindat la cererea autorului [/Offtopic]
Este urmat de topicul: Alternative tehnologice si energetice
Ultima editare efectuata de catre Razvan in Sam 24 Noi 2012, 20:55, editata de 2 ori (Motiv : Este urmat de...)
meteor- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 2203
Puncte : 25846
Data de inscriere : 19/06/2011
Re: Noi concepte de functionare a motoarelor
-??? Nimeni nimic [peste o bucatica scurta de timp{neliber} voi arata solutia ghicitorii], pacat insa. Cum glumeste WoodyC aceasta e o intrebare pentru un pusti [intradevar in cazul dat asa este]?! Sau e prea plictisitor subiectul ?!s- a scris:
Dupa cum se vede, nu putem definitiv scapa de decuplari. Ar fi mai bine daca le-am elimina. O "idee"(radicala) mi-a trecut prin cap (e mult de lucrat si acolo..), ceilalti o vor ghici oare?!
meteor- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 2203
Puncte : 25846
Data de inscriere : 19/06/2011
Re: Noi concepte de functionare a motoarelor
Iti propun eu un nou si totodata un vechi concept :
vehicule cu propulsie pe perna de aer .Nu sunt poluante si pot determina tehnologia viitorului la autovehicole .
Vehiculele cu perna de aer prezinta mari avantaje cum ar fi viteza mare de deplasare, rezistenta si consum mic de combustibil, posibilitatea de a trece peste zone cu adancimi mici sau teren uscat accidentat plus plutire pe apa .
Si acum da-ne formula !
vehicule cu propulsie pe perna de aer .Nu sunt poluante si pot determina tehnologia viitorului la autovehicole .
Vehiculele cu perna de aer prezinta mari avantaje cum ar fi viteza mare de deplasare, rezistenta si consum mic de combustibil, posibilitatea de a trece peste zone cu adancimi mici sau teren uscat accidentat plus plutire pe apa .
Si acum da-ne formula !
CAdi- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 12397
Puncte : 59041
Data de inscriere : 16/02/2011
Obiective curente : Acum mă preocupă următoarele:-1)...-2)...
Re: Noi concepte de functionare a motoarelor
Irelevant [poate fi considerat offtopic/ troling. Pe viitor de rog mai atent].CAdi a scris:Iti propun eu un nou si totodata un vechi concept :
vehicule cu propulsie pe perna de aer .Nu sunt poluante si pot determina tehnologia viitorului la autovehicole .
Vehiculele cu perna de aer prezinta mari avantaje cum ar fi viteza mare de deplasare, rezistenta si consum mic de combustibil, posibilitatea de a trece peste zone cu adancimi mici sau teren uscat accidentat plus plutire pe apa .
Si acum da-ne formula !
Acesta nu e un concept nou de functionare a motoarelor (nis concept). Ca sufli aer de sus in jos, si de ridica in sus, cu asa "truc" ieftin pe nimeni nu amagesti.
Ce formula?!CAdi a scris:
Si acum da-ne formula
meteor- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 2203
Puncte : 25846
Data de inscriere : 19/06/2011
Re: Noi concepte de functionare a motoarelor
Eu cred ca are un dezavantaj zdravan, si anume consum EXCESIV de combustibil.CAdi a scris:Nu sunt poluante si pot determina tehnologia viitorului la autovehicole .
Vehiculele cu perna de aer prezinta mari avantaje cum ar fi viteza mare de deplasare, rezistenta si consum mic de combustibil, posibilitatea de a trece peste zone cu adancimi mici sau teren uscat accidentat plus plutire pe apa .
meteor- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 2203
Puncte : 25846
Data de inscriere : 19/06/2011
Re: Noi concepte de functionare a motoarelor
Parerea ta !
Parerea mea si cea oficiala este ca au consum redus de combustibil deoarece nu trebuie sa invinga
rezistentele la inaintare.
Sunt grele insa de manevrat.Astfel se franeaza greu si se iau curbe destul de incet ,
insa prin studii intense se poate corecta aceste neajunsuri.
Parerea mea si cea oficiala este ca au consum redus de combustibil deoarece nu trebuie sa invinga
rezistentele la inaintare.
Sunt grele insa de manevrat.Astfel se franeaza greu si se iau curbe destul de incet ,
insa prin studii intense se poate corecta aceste neajunsuri.
CAdi- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 12397
Puncte : 59041
Data de inscriere : 16/02/2011
Obiective curente : Acum mă preocupă următoarele:-1)...-2)...
Re: Noi concepte de functionare a motoarelor
Fara suparare Cadi, dar total nu rezolva problema ridicata de mine.
Am scris acum vreo 3 min un raspuns, care spre sfirsit l-am sters ,eram cu gindul ca sa-ti dau in un anumit sens foarte ingust dreptate, dar mi-am dat seama ca voi gresi si eu.
Am scris acum vreo 3 min un raspuns, care spre sfirsit l-am sters ,eram cu gindul ca sa-ti dau in un anumit sens foarte ingust dreptate, dar mi-am dat seama ca voi gresi si eu.
meteor- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 2203
Puncte : 25846
Data de inscriere : 19/06/2011
Re: Noi concepte de functionare a motoarelor
Ce formula?![/quote]meteor a scris:
Si acum da-ne formula
Aceea pe care ai sugerat-o in celalat topic = Despre amenintarea cu plecarea de pe forum formula pentru extragerea lucrului mecanic !
Iti amintesc :
,,Apropo, tu curiosule, WoodiCad, Sandockan si ceilalti ce asteptati de ce nu cautati si cercetati singuri, astfel incit sa imi raspundeti la intrebarea de clasa V de la subiectul "Noi concepte de functionare a motoarelor"?!
Hai cei cu pseudostiinta, nici urma nu vo vad acum.
Iar, tu curiosule, fa "studiu", eu mai departe pun intrebarea 2 [cum extragi lucrul mecanic afara din ceea ce obtii?!], si tot asa... brei minteosi vom ajunge...
Din aceasta cauza, nici nu mai scriu solutia acolo, dalai naibii de "dezbateri".
Cautati si cercetati singuri , eu intre timp am alte ocupatii..''
CAdi- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 12397
Puncte : 59041
Data de inscriere : 16/02/2011
Obiective curente : Acum mă preocupă următoarele:-1)...-2)...
Re: Noi concepte de functionare a motoarelor
Vezi cum creste pretul produsului, daca ma fac si eu cu tainele?!
Ultima editare efectuata de catre meteor in Dum 02 Dec 2012, 12:08, editata de 1 ori (Motiv : Am eliminat textul cu continut ce nu se refera la subiect)
meteor- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 2203
Puncte : 25846
Data de inscriere : 19/06/2011
Re: Noi concepte de functionare a motoarelor
[continuare]
In ziua de azi, conceptul doi rezumativ spus, el si este si nu este.
Punctul cu coordonatele (Va,Pa) este un punct mobil si el depinde de 3 factori:
panta dealului; viteza corespunzatoare inpusa de sofer; cantitatea de gaz inpusa de sofer.
Un sofer bun, se considera acel sofer care in acelasi timp le poate bine regula cei trei (de fapt doi) factori.
Totus, nu e tot timpul asa.
Un Hamer H3, un tractor, un camion care merge pe un drum drept, nimic nu duce, minimul de combustibil necesar este enorm.
Conceptul II schimba putin situatia.
Ideea este ca sa schimbam forma cilindrilor, si anume sa fie in forma de tor (eu la moment prefer circular).
In interiorul torului va fi pistonul.
Nu va fi nici o biela manivela(in conexiune dintre piston si exterior... adica pina la valul cotit).
Nu va fi nici un punct mort (de jos sau de sus).
Pistonul permament se va misca in o directie.
Baia de ulei nu este una fixa. Ea la un moment este, la altul nu este...
etc.
O idee e caci ca sa scapam total de decuplari avem nevoe sa unim punctele moarte in unul singur. Unica forma care m-am gindit este torul.
Intrebarea 2. Fie, ca are loc detonarea, extinderea, etc. in interiorul torului. Pe noi insa, pina la urma ne intereseaza lucrul mecanic si economiile nu fervercurile . Cum obtinem/scoatem/unim(cu exteriorul.. pistonul cu rotile..) lucrul mecanic de la piston?!
Daca am face o taetura (ca cercul ros mare din imagine), atunci torul nostru ne va servi doar o singura data (la un ciclu comple al pistonului), si mai departe il vom arunca.
O solutie este urmatoarea: Sa aplicam chimpul magnetic (deoarece doar el trece prin orice..).
Adica, trebue ca pistonul sa contina in interior magnet permament (puternic).
Iar imediat in apropierea minim posibila, din afara sa fie un alt tor (torul mic) si de dorit sa fie din fier.
In asa caz, insa, nu usuram ci complicam problema. Deoarece:
Torul mare nu poate avea suport, el ca si cum ar fi in aer.
Nici un contact nu se poate de creat dintre exterior cu interiorul: aspiratia, detonarea, evacuarea, injectarea cu ulei, etc.
O solutie ar fi ca torul mic, sa il facem in semitor, astfel in cit sa ne permita sa fie contact dintre interior cu exteriorul.
Insa in asa caz, semitorul va cadea spre piston(magnet). Deaceea propun pe marginile sale sa fie amplasate niste rotile.
In noua modificatie observam ca exista deja suporturi(toate din dur alumin, deoarece sa nu impiedice miscarea pistonului).
Exista locuri prin care la un anumit moment se injecteaza uleiul.
Exista supapa de aspiratie.
Exista supapa de expiratie.
Exista spatiul pentru bujie (sau locul pe unde poate trece curentul electric).
Semitorul este conectat mai departe la roata mare (in desen e scris ca val cotit).
Apare insa problemele:
Trebue la un moment dat sa existe un perete (disc de cerc) in interiorul torului mare(de la detonare pina la evacuare).
Insa trebue la un moment dat sa nu existe acest perete pentru ca sa poata reveni pistonul la pozitia initiala.
< niste ideei mi-au venit, insa mai trebue mult verificate >
In ziua de azi, conceptul doi rezumativ spus, el si este si nu este.
Punctul cu coordonatele (Va,Pa) este un punct mobil si el depinde de 3 factori:
panta dealului; viteza corespunzatoare inpusa de sofer; cantitatea de gaz inpusa de sofer.
Un sofer bun, se considera acel sofer care in acelasi timp le poate bine regula cei trei (de fapt doi) factori.
Totus, nu e tot timpul asa.
Un Hamer H3, un tractor, un camion care merge pe un drum drept, nimic nu duce, minimul de combustibil necesar este enorm.
Conceptul II schimba putin situatia.
Ideea este pina ce doar la inceput de drum.s- a scris:
Dupa cum se vede, nu putem definitiv scapa de decuplari. Ar fi mai bine daca le-am elimina. O "idee"(radicala) mi-a trecut prin cap (e mult de lucrat si acolo..), ceilalti o vor ghici oare?!
Ideea este ca sa schimbam forma cilindrilor, si anume sa fie in forma de tor (eu la moment prefer circular).
In interiorul torului va fi pistonul.
Nu va fi nici o biela manivela(in conexiune dintre piston si exterior... adica pina la valul cotit).
Nu va fi nici un punct mort (de jos sau de sus).
Pistonul permament se va misca in o directie.
Baia de ulei nu este una fixa. Ea la un moment este, la altul nu este...
etc.
O idee e caci ca sa scapam total de decuplari avem nevoe sa unim punctele moarte in unul singur. Unica forma care m-am gindit este torul.
Intrebarea 2. Fie, ca are loc detonarea, extinderea, etc. in interiorul torului. Pe noi insa, pina la urma ne intereseaza lucrul mecanic si economiile nu fervercurile . Cum obtinem/scoatem/unim(cu exteriorul.. pistonul cu rotile..) lucrul mecanic de la piston?!
Daca am face o taetura (ca cercul ros mare din imagine), atunci torul nostru ne va servi doar o singura data (la un ciclu comple al pistonului), si mai departe il vom arunca.
O solutie este urmatoarea: Sa aplicam chimpul magnetic (deoarece doar el trece prin orice..).
Adica, trebue ca pistonul sa contina in interior magnet permament (puternic).
Iar imediat in apropierea minim posibila, din afara sa fie un alt tor (torul mic) si de dorit sa fie din fier.
In asa caz, insa, nu usuram ci complicam problema. Deoarece:
Torul mare nu poate avea suport, el ca si cum ar fi in aer.
Nici un contact nu se poate de creat dintre exterior cu interiorul: aspiratia, detonarea, evacuarea, injectarea cu ulei, etc.
O solutie ar fi ca torul mic, sa il facem in semitor, astfel in cit sa ne permita sa fie contact dintre interior cu exteriorul.
Insa in asa caz, semitorul va cadea spre piston(magnet). Deaceea propun pe marginile sale sa fie amplasate niste rotile.
In noua modificatie observam ca exista deja suporturi(toate din dur alumin, deoarece sa nu impiedice miscarea pistonului).
Exista locuri prin care la un anumit moment se injecteaza uleiul.
Exista supapa de aspiratie.
Exista supapa de expiratie.
Exista spatiul pentru bujie (sau locul pe unde poate trece curentul electric).
Semitorul este conectat mai departe la roata mare (in desen e scris ca val cotit).
Apare insa problemele:
Trebue la un moment dat sa existe un perete (disc de cerc) in interiorul torului mare(de la detonare pina la evacuare).
Insa trebue la un moment dat sa nu existe acest perete pentru ca sa poata reveni pistonul la pozitia initiala.
< niste ideei mi-au venit, insa mai trebue mult verificate >
meteor- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 2203
Puncte : 25846
Data de inscriere : 19/06/2011
Re: Noi concepte de functionare a motoarelor
Ideea este aceea, ca in tor sa fie 2 pistoni, afara sa fie 2 semitori.
In loc de peretele cel dorit, este celalalt piston.
Vor fi 2 camere de aprindere. 2 bujii la un tor (aplasate diametral opus..180*..).
Atunci cind are loc detonarea, ambii pistoni se deplaseaza in directii opuse unul fata de celalalt (aproximativ ca la motoarele navelor),..apoi, revin..
Ideea are suport deoarece, nu are loc acea traversare "aiurea" (PMJ-PMS) care se face la cilindrii din ziua de azi.
Ar mai raminea ceva de continuat cu lucrul mecanic obtinut de semitoruri.
Aici cred ca e doar vorba de ingenerie.
In loc de peretele cel dorit, este celalalt piston.
Vor fi 2 camere de aprindere. 2 bujii la un tor (aplasate diametral opus..180*..).
Atunci cind are loc detonarea, ambii pistoni se deplaseaza in directii opuse unul fata de celalalt (aproximativ ca la motoarele navelor),..apoi, revin..
Ideea are suport deoarece, nu are loc acea traversare "aiurea" (PMJ-PMS) care se face la cilindrii din ziua de azi.
Ar mai raminea ceva de continuat cu lucrul mecanic obtinut de semitoruri.
Aici cred ca e doar vorba de ingenerie.
meteor- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 2203
Puncte : 25846
Data de inscriere : 19/06/2011
Re: Noi concepte de functionare a motoarelor
Cel mai bine raspunde experimentul(tot de mine scris si uitat): https://cercetare.forumgratuit.ro/t446p30-noi-concepte-de-functionare-a-motoarelor#18732s- a scris:[continuare]
In ziua de azi, conceptul doi rezumativ spus, el si este si nu este.
Deoarece cit nu am regula viteza corespunzatoare, cantitatea de combustibil, etc. cu ceea ce este in ziua de azi nu recuperezi (pina la limitele minime) lucrul mecanic (din presiunea gazelor).
Nu prea cred ca in ziua de azi se face/ a facut cineva.
meteor- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 2203
Puncte : 25846
Data de inscriere : 19/06/2011
Re: Noi concepte de functionare a motoarelor
Un vis, este sa scapam total de segmenti.
Sa scapam de baia de ulei.
Sa scapam (citus de putin), de forta de frecare a segmentilor.
Spre exemplu, sa trecem la hidraulica, la cilindrere din cauciucuri.
Problema cu cauciucurile ba chiar e una mai grea.
Ce e foarte bine ca putem uita de baia de ulei, de segmenti.
Ce e rau e ca: nu rezista la temperaturi ridicate (cel mai important), avem aceeasi problema cu asa numita forta de frecare (adica la dilatare).
Probabil ramine de sapat la aceea din ce sa fie compus se facem asa un material minune:
- Rezista la temperaturi de peste/pina la 2000*;
- Fooarte elastic.
Sa scapam de baia de ulei.
Sa scapam (citus de putin), de forta de frecare a segmentilor.
Spre exemplu, sa trecem la hidraulica, la cilindrere din cauciucuri.
Problema cu cauciucurile ba chiar e una mai grea.
Ce e foarte bine ca putem uita de baia de ulei, de segmenti.
Ce e rau e ca: nu rezista la temperaturi ridicate (cel mai important), avem aceeasi problema cu asa numita forta de frecare (adica la dilatare).
Probabil ramine de sapat la aceea din ce sa fie compus se facem asa un material minune:
- Rezista la temperaturi de peste/pina la 2000*;
- Fooarte elastic.
meteor- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 2203
Puncte : 25846
Data de inscriere : 19/06/2011
Re: Noi concepte de functionare a motoarelor
In ultimul timp (cam de la ultimile subiecte scrise aici), tot mai mult renunt ca cilindreea (principala) sa aiba forma unui tor, si ramin tot mai mult la aceea ca ea sa fie prizma (cilindru).
In interiorul cilindreei sa fie 2 pistoni, un spatiu constant intre ei.
In acest spatiu va fi uleiu, sau baia de ulei.
Acest tip de bae de ulei, este de tip mobil, nu stationar cum e in ziua de azi.
[ (Repet) noul motor va avea o turatie inemaginabil de mica, este foarte "greoi", insa nu inseamna ca masina nu poate capata viteze foarte mari, totul se regleaza de la cutia cu viteze. ]
* Dupa un anumit chilometraj facut, se schimba total uleiul din baia de ulei. Avind in vedere ca noul motor are o turatie mica, putem presupune ca uleiul se poate schimba la un chilometraj mai mare fata de cele din ziua de azi. Felul cum vom schimba uleiul e strasnic. Ramine o batae de cap, cum sa elaboram o metoda mult mai simpla.
La ambele capete ale cilindreei principale se afla camerele de aprindere (in exteriorul cilindreei principale), canalile de aspiratie, bujiile si canalele de evacuare.
Pistonurile efectueaza lucrul mecanic atit in o directie cit si in cealalta, scopul care era de la inceput, adica sa scapam de decuplari.
Mai departe pistonurile sunt conectate la o biela si apoi la valul cotit, la care se conecteaza celelalte biele. Coturile valului sunt aranjate sub un anumit unghi unul fata de celalalt.
Daca, exista banuiala ca sa nu fie vreo frinare intre magneti si vreo piesa din motor, atunci e gresit, deoarece aceasta frinare se recupereaza total.
* Un scop inportantmai mai este:
- Sa putem elimina total gazele arse, astfel incit la aspiratie sa vina gaze absolut pure, care s-au calculat initial cu ce rapoarte de compozitie si presiune sa vina la aspiratie.
Acest lucru nu e usor, partial l-am rezolvat.
Crearea astfel de mecanism e stufos, mi se pare ca e imposibil, putin misterios fiind la inceput.
* Ramine in continuare o durere de cap, faputul ca pot ca pistonii (cilindrii magneti permamenti interiori) sa fuga de subt torii mici (magneti permamenti) exteriori, la expuneri fortate. Aceasta mai mult se complica caci distanta minima dintre magneti nu o putem cobori pina la valori ~<2mm. Deoarece mai este nevoe sa existe un perete care are si el o grosime, un invelis, un spatiu pentru camerele de racire, etc. Care in total da valori >>2mm.
O macheta imaginativa [pe care de eri pina azi a suferit zeci de schimbari, sa fac iaras noua macheta din ziua de azi{mult modificata si performanta} nu o mai fac, mii lehamite deja, o las pe aia de eri ]
1) 1. camera de aprindere sin partea stinga.
2) 10. camera de aprindere din partea dreapta., adica simetric fata de cele din stinga..
3) 2. canalul de aspiratie
4) 3. canalul de evacuatie
5) 5. baia de ulei
6) 6. ; 7. torii
7) 8. biela manivela
8 ) 9. val cotit
In interiorul cilindreei sa fie 2 pistoni, un spatiu constant intre ei.
In acest spatiu va fi uleiu, sau baia de ulei.
Acest tip de bae de ulei, este de tip mobil, nu stationar cum e in ziua de azi.
[ (Repet) noul motor va avea o turatie inemaginabil de mica, este foarte "greoi", insa nu inseamna ca masina nu poate capata viteze foarte mari, totul se regleaza de la cutia cu viteze. ]
* Dupa un anumit chilometraj facut, se schimba total uleiul din baia de ulei. Avind in vedere ca noul motor are o turatie mica, putem presupune ca uleiul se poate schimba la un chilometraj mai mare fata de cele din ziua de azi. Felul cum vom schimba uleiul e strasnic. Ramine o batae de cap, cum sa elaboram o metoda mult mai simpla.
La ambele capete ale cilindreei principale se afla camerele de aprindere (in exteriorul cilindreei principale), canalile de aspiratie, bujiile si canalele de evacuare.
Pistonurile efectueaza lucrul mecanic atit in o directie cit si in cealalta, scopul care era de la inceput, adica sa scapam de decuplari.
Mai departe pistonurile sunt conectate la o biela si apoi la valul cotit, la care se conecteaza celelalte biele. Coturile valului sunt aranjate sub un anumit unghi unul fata de celalalt.
Daca, exista banuiala ca sa nu fie vreo frinare intre magneti si vreo piesa din motor, atunci e gresit, deoarece aceasta frinare se recupereaza total.
* Un scop inportantmai mai este:
- Sa putem elimina total gazele arse, astfel incit la aspiratie sa vina gaze absolut pure, care s-au calculat initial cu ce rapoarte de compozitie si presiune sa vina la aspiratie.
Acest lucru nu e usor, partial l-am rezolvat.
Crearea astfel de mecanism e stufos, mi se pare ca e imposibil, putin misterios fiind la inceput.
* Ramine in continuare o durere de cap, faputul ca pot ca pistonii (cilindrii magneti permamenti interiori) sa fuga de subt torii mici (magneti permamenti) exteriori, la expuneri fortate. Aceasta mai mult se complica caci distanta minima dintre magneti nu o putem cobori pina la valori ~<2mm. Deoarece mai este nevoe sa existe un perete care are si el o grosime, un invelis, un spatiu pentru camerele de racire, etc. Care in total da valori >>2mm.
O macheta imaginativa [pe care de eri pina azi a suferit zeci de schimbari, sa fac iaras noua macheta din ziua de azi{mult modificata si performanta} nu o mai fac, mii lehamite deja, o las pe aia de eri ]
1) 1. camera de aprindere sin partea stinga.
2) 10. camera de aprindere din partea dreapta., adica simetric fata de cele din stinga..
3) 2. canalul de aspiratie
4) 3. canalul de evacuatie
5) 5. baia de ulei
6) 6. ; 7. torii
7) 8. biela manivela
8 ) 9. val cotit
meteor- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 2203
Puncte : 25846
Data de inscriere : 19/06/2011
Re: Noi concepte de functionare a motoarelor
Asa cred ca e mai bine daca ar fi modalitatea de aprindere a gazelor in camera de aprindere, adica ideea se bazeza pe aceea ca gasele arse sa fie evacuat cit mai total posibil, astfel incit sa permita gazelor care vin sa arda mai bine si sa dea un lucru mecanic mai ridicat.
Problemîță:
In un cilindru pistonul lui efectueaza un lucru mecanic (distanta de lucru este d0; d1).
Permament pistonul suporta o aceeasi forta (f1).
Intrebare: Daca am aplica conceptul presiunilor, cite procente de economii am aduce?!
Rezolvare:
Daca, gazul din cilindru respecta asa o lege ca daca volumul creste de n ori, atunci presiunea lui scade de 1/n ori [in acest caz avem de a face cu ecuatia unei drepte cu panta =-1. In cazuri contrare, daca sunt asa ciudatenii de gaze, atunci pentru calcul se va lucra cu integralele], atunci:
[in desen in loc de d3 trebuia d2]
Aria sectorului Td0d1P reprezinta Lm pe care il efectueaza pistonul (fie consideram ca are 100%).
Aria d1d2LP reprezinta noile economii, sau daca am aplica conceptul presiunilor(x%).
Din calcule mie mia dat ca:
Cine e oare sectorul ATP ?! Sa fie un raspuns ca e gresit ce am facut pina acum?!
Sau e un concept mai misterios ca acesta, el spunind ca cel mai rational de folosit energia (in aceste contexte) este atunci cind, forta scade de la maximul posibil, in timp ce distanta creste de la minimul posibil [sincron], pinacind forta ajunge la minimul posibil, iar distanta ajunge la maximul mosibil?!
Da, asa este [adica e o cararue interesanta, care nu am vazut-o. Ce am facut/ calculat pina acum nu e gresit. Insa si mai bine este daca am scoate energie si din sectorul ATP. In sfirsit ramine d2dfL si Od0Af, ele insa au valori mici, neputinta de ale scoate pe ele ar putea fi mai multe, spre exemplu ca fortele de frecare dintre piese, etc. Ele au valori mici, si cred ca e mai bine sa nu ne batem capul].
Sa ne amintim iarasi de experimentul imaginativ : https://cercetare.forumgratuit.ro/t446p30-noi-concepte-de-functionare-a-motoarelor#18732
Care e cheea la Conceptul II generalizat ?!
Ideea consta in aceea ca din start pina cind se opreste prima data pistonul, pe acest traseu, el ar fi putut sa mai ridice greutati (ceea ce inseamna ca ar da energii potentiale), noi insa am cascat gura si nu am observat acesta nuanta.
Deci asa trebue sa arate cel mai bine experimentul:
Daca pe intreg traseul pistonului, greutatea pe care o ridica ar fi divizata in o multime de parti foarte mici, si la fiecare oprire a pistonului o greutate mica se elibereaza -> pistonul continua miscarea -> dupa un mic drum oprire -> eliberare o cit mai mica greutate->pistonul continua miscarea -> etc.
Daca, am insuma toate energiile potentiale pe care le formeaza greutatile lasate la inaltimile corespunzatoare, am afla ca noul mecanizm ofera un lucru mecanic enorm de mare, in comparatie cu cel prezent din ziua de azi.
Problemîță:
In un cilindru pistonul lui efectueaza un lucru mecanic (distanta de lucru este d0; d1).
Permament pistonul suporta o aceeasi forta (f1).
Intrebare: Daca am aplica conceptul presiunilor, cite procente de economii am aduce?!
Rezolvare:
Daca, gazul din cilindru respecta asa o lege ca daca volumul creste de n ori, atunci presiunea lui scade de 1/n ori [in acest caz avem de a face cu ecuatia unei drepte cu panta =-1. In cazuri contrare, daca sunt asa ciudatenii de gaze, atunci pentru calcul se va lucra cu integralele], atunci:
[in desen in loc de d3 trebuia d2]
Aria sectorului Td0d1P reprezinta Lm pe care il efectueaza pistonul (fie consideram ca are 100%).
Aria d1d2LP reprezinta noile economii, sau daca am aplica conceptul presiunilor(x%).
Din calcule mie mia dat ca:
Cine e oare sectorul ATP ?! Sa fie un raspuns ca e gresit ce am facut pina acum?!
Sau e un concept mai misterios ca acesta, el spunind ca cel mai rational de folosit energia (in aceste contexte) este atunci cind, forta scade de la maximul posibil, in timp ce distanta creste de la minimul posibil [sincron], pinacind forta ajunge la minimul posibil, iar distanta ajunge la maximul mosibil?!
Da, asa este [adica e o cararue interesanta, care nu am vazut-o. Ce am facut/ calculat pina acum nu e gresit. Insa si mai bine este daca am scoate energie si din sectorul ATP. In sfirsit ramine d2dfL si Od0Af, ele insa au valori mici, neputinta de ale scoate pe ele ar putea fi mai multe, spre exemplu ca fortele de frecare dintre piese, etc. Ele au valori mici, si cred ca e mai bine sa nu ne batem capul].
Sa ne amintim iarasi de experimentul imaginativ : https://cercetare.forumgratuit.ro/t446p30-noi-concepte-de-functionare-a-motoarelor#18732
Care e cheea la Conceptul II generalizat ?!
Ideea consta in aceea ca din start pina cind se opreste prima data pistonul, pe acest traseu, el ar fi putut sa mai ridice greutati (ceea ce inseamna ca ar da energii potentiale), noi insa am cascat gura si nu am observat acesta nuanta.
Deci asa trebue sa arate cel mai bine experimentul:
Daca pe intreg traseul pistonului, greutatea pe care o ridica ar fi divizata in o multime de parti foarte mici, si la fiecare oprire a pistonului o greutate mica se elibereaza -> pistonul continua miscarea -> dupa un mic drum oprire -> eliberare o cit mai mica greutate->pistonul continua miscarea -> etc.
Daca, am insuma toate energiile potentiale pe care le formeaza greutatile lasate la inaltimile corespunzatoare, am afla ca noul mecanizm ofera un lucru mecanic enorm de mare, in comparatie cu cel prezent din ziua de azi.
meteor- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 2203
Puncte : 25846
Data de inscriere : 19/06/2011
Re: Noi concepte de functionare a motoarelor
Daca, ar fi asa gaze minune [putin probabil], care, atunci cind volumul creste de n ori, presiunea nu scade de 1/n ori, ci scade cu o valoare <1/n.
Aceasta inseamna ca avem o functie concava descrescatoare, atunci e foarte bine.
Si invers, daca e o functie convexa descrescatoare, atunci nu e prea rentabil.
Aceasta inseamna ca avem o functie concava descrescatoare, atunci e foarte bine.
Si invers, daca e o functie convexa descrescatoare, atunci nu e prea rentabil.
meteor- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 2203
Puncte : 25846
Data de inscriere : 19/06/2011
Re: Noi concepte de functionare a motoarelor
meteor,cauti un gaz minune? Ai unul la indemana oricui;aerul.
Daca unui volum de aer ii dublezi temperatura,i se dubleaza presiunea(izocora).Daca dublezi volumul si pastrezi temperatura constanta,se injumatateste presiunea (izoterma).Temperatura de referinta e temperatura mediului (307 K).
Daca unui volum de aer ii dublezi temperatura,i se dubleaza presiunea(izocora).Daca dublezi volumul si pastrezi temperatura constanta,se injumatateste presiunea (izoterma).Temperatura de referinta e temperatura mediului (307 K).
george- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 1181
Puncte : 21162
Data de inscriere : 07/04/2009
Obiective curente : Acum mă preocupă următoarele:-1)...-2)...
Re: Noi concepte de functionare a motoarelor
Din cite tin minte aerul e compus din mai multe elemente cu anumite rapoarte, trebue sa precizezi anume de ce fel de aer vorbesti, de cel din Bucuresti, sau de cel din Cair.george a scris: meteor,cauti un gaz minune? Ai unul la indemana oricui;aerul.
Am avut parca batalie nu saga cu temperaturile astea, plus ca nus unde mai scrii ca caldura, radiatia , temperatura [daca am inteles corect] is 3 lucruri cam diferite.george a scris:
Daca unui volum de aer ii dublezi temperatura,i se dubleaza presiunea(izocora).Daca dublezi volumul si pastrezi temperatura constanta,se injumatateste presiunea (izoterma).Temperatura de referinta e temperatura mediului (307 K).
Pina la urma, ca sa nu ma faci prost cum data trecuta, precizeaza care si ce e.
Temperatura mediului e asa numita temperatura normala care = 20*C=293k, de ce spui de 307k ?!
De ce e nevoe de asa notiune de temperatura de referinta?!
"Daca unui volum de aer ii dublezi temperatura,i se dubleaza presiunea(izocora).Daca dublezi volumul si pastrezi temperatura constanta,se injumatateste presiunea (izoterma)."
Tu ai citit ce eu am scris?!
Ceea ce ai spus determina ecuatia unei drepte cu panta = -1.
Ca sa nu ma gresesc, si sa nu duc in eroare pe altii, e mai bine daca s-ar analiza problema in unsistem cu 3 coordonate (nu cu 2), Presiune, Temperatura,Volum.
La mine, in exemplu si in desen, conditia este ca valoarea Temperaturii ramine constanta pe intregul parcurs.
Deaceea nici nu prea o pun in joc.
In realitate, ea scade foarte putin, insa eu o consider neglijabila.
Eu vorbesc ca sa fie o curba strict concava descrescatoare pe intervalul dat [ce cam nu prea cred ca este].
Ca sa iti inchipui ce inseamna,
Initial cind creste volumul, presiunea incet scade.
Apoi presiunea mai rapid incepe a scadea.
Asta da un Lm> oricare ar fi din cele ce descriu o dreapta si >> ca cele ce descriu o curba convexa.
*Continui discutia, daca, o vei duce in mod stiintific, nu cu "..." sau alte metode.
meteor- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 2203
Puncte : 25846
Data de inscriere : 19/06/2011
Re: Noi concepte de functionare a motoarelor
In ziua de az, conceptul II poate aduce o economie de cel putin ~40%, repet cel putin ~40% ! , indiferent de ce fel de tip de motor este: disel; benzina, cu/fara turbo; stirling; etc.
motorul de tip stirling[conceptul I] + motor turbo[scopul ca gazele sa arda mai bine] + inoirile privind camera de aprindere[scopul e ca gazele sa arda mai bine si sa dea un Lm mai mare] + ~40 %[conceptul II] , este un pas mare.
Aceasta deoarece, calculind problema de optimizare, adica la care coordonate punctul P determina ca aria patratului sa fie maxima.
Aceasta se intimpla doar atunci cind el este pe mijlocul segmentului f,df.
Deci mai ramin 2 triunghiuri a caror arie insumata este ~egala cu cea a patratului.
Privitor la gazul minune.
Nu neaparat sa fie concav pe segmentul cutare(adica atunci cind temp e constanta, presiunea si volumul determina cutarea functie).
Important este ca graficul acestei functii sa fie deasupra dreptei,
sau, aria de sub grafic pe cutarele segment sa fie > aria de sub dreapta.
In asa caz apare din senin energie, se pare ca am avea un randament supraunitar, si momentan avem inca si un perpetuum mobile.
Nu pre cred in asa visuri.
La fel, existenta graficelor ce au arii mai mici, tot nu prea cred, aceasta ar insemna ca nus' unde in senin dispare energia.
motorul de tip stirling[conceptul I] + motor turbo[scopul ca gazele sa arda mai bine] + inoirile privind camera de aprindere[scopul e ca gazele sa arda mai bine si sa dea un Lm mai mare] + ~40 %[conceptul II] , este un pas mare.
Aceasta deoarece, calculind problema de optimizare, adica la care coordonate punctul P determina ca aria patratului sa fie maxima.
Aceasta se intimpla doar atunci cind el este pe mijlocul segmentului f,df.
Deci mai ramin 2 triunghiuri a caror arie insumata este ~egala cu cea a patratului.
Privitor la gazul minune.
Nu neaparat sa fie concav pe segmentul cutare(adica atunci cind temp e constanta, presiunea si volumul determina cutarea functie).
Important este ca graficul acestei functii sa fie deasupra dreptei,
sau, aria de sub grafic pe cutarele segment sa fie > aria de sub dreapta.
In asa caz apare din senin energie, se pare ca am avea un randament supraunitar, si momentan avem inca si un perpetuum mobile.
Nu pre cred in asa visuri.
La fel, existenta graficelor ce au arii mai mici, tot nu prea cred, aceasta ar insemna ca nus' unde in senin dispare energia.
meteor- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 2203
Puncte : 25846
Data de inscriere : 19/06/2011
Re: Noi concepte de functionare a motoarelor
Sunt asa masini mari de batatorit pamintul, arata pe la discovery.
Este un cilindru mare, supapele se afla in jos. Pistonul are o greutate mare. Cind cade pistonul inapoi in jos, in asa mod batatoreste pamintul, cine gaseste vreun foto e bine sa il posteze eu nu am gasit.
Acest model foarte bine arata cum ~50% se perd fara sens.
Este un cilindru mare, supapele se afla in jos. Pistonul are o greutate mare. Cind cade pistonul inapoi in jos, in asa mod batatoreste pamintul, cine gaseste vreun foto e bine sa il posteze eu nu am gasit.
Acest model foarte bine arata cum ~50% se perd fara sens.
meteor- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 2203
Puncte : 25846
Data de inscriere : 19/06/2011
Pagina 3 din 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Pagina 3 din 8
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum