Ultimele subiecte
» țara, legiunea, căpitanul!Scris de eugen Ieri la 23:28
» Relații dintre n și pₙ
Scris de No_name Ieri la 22:58
» How Self-Reference Builds the World - articol nou
Scris de No_name Ieri la 22:28
» Oracle, bacsika unde esti ?!
Scris de Meteorr Ieri la 20:00
» STUDIUL SIMILITUDINII SISTEMELOR MICRO SI MACRO COSMICE
Scris de CAdi Lun 14 Oct 2024, 08:23
» PROFILUL CERCETATORULUI...
Scris de eugen Sam 12 Oct 2024, 12:49
» Tesla, omul- munca, geniu, rezultate
Scris de eugen Sam 12 Oct 2024, 12:36
» Ce fel de popor suntem
Scris de CAdi Vin 11 Oct 2024, 19:46
» Unde a ajuns stiinta ?
Scris de CAdi Vin 11 Oct 2024, 19:20
» OZN in Romania
Scris de CAdi Vin 11 Oct 2024, 18:59
» Fenomene Electromagnetice
Scris de eugen Joi 10 Oct 2024, 23:26
» TEORIA CONSPIRATIEI NU ESTE UN MIT...
Scris de Meteorr Lun 07 Oct 2024, 07:44
» Globalizarea
Scris de CAdi Dum 06 Oct 2024, 20:06
» EMINESCU, Templu National
Scris de eugen Sam 05 Oct 2024, 21:38
» Conjectura Goldbach, Ternary, Chen, Sun,..Prime Gaps,..Firoozbakht,.. și altele
Scris de No_name Vin 04 Oct 2024, 21:40
» Intrebari-Raspunsuri
Scris de eugen Vin 04 Oct 2024, 09:59
» Politică şi religie
Scris de eugen Mier 02 Oct 2024, 07:54
» URME ALE EXTRATERESTRILOR PE PAMANT. DESCOPERIRI INEXPLICABILE SI FENOMENE OZN 1
Scris de Meteorr Dum 29 Sept 2024, 21:35
» Despre credinţă şi religie
Scris de virgil Mier 25 Sept 2024, 21:57
» Basarabia, Bucovina - pământ românesc
Scris de virgil Mar 24 Sept 2024, 20:16
» New topic
Scris de ilasus Joi 19 Sept 2024, 19:17
» Fotografia astronomica.
Scris de Razvan Mier 18 Sept 2024, 20:53
» Grup de cercetare pentru constiinta
Scris de virgil Lun 09 Sept 2024, 21:10
» Structura atomului
Scris de virgil Lun 02 Sept 2024, 20:16
» Experimentul Pound Rebka
Scris de virgil Lun 19 Aug 2024, 18:14
» Microundele
Scris de CAdi Vin 16 Aug 2024, 11:11
» Transilvania-pamant stramosesc
Scris de CAdi Mier 14 Aug 2024, 06:55
» Scrierea dacilor
Scris de CAdi Lun 12 Aug 2024, 19:58
» Sanatate- Diverse
Scris de eugen Sam 10 Aug 2024, 10:01
» Daci nemuritori
Scris de eugen Vin 09 Aug 2024, 22:10
Postări cu cele mai multe reacții ale lunii
» Mesaj de la CAdi în Fotografia astronomica. ( 3 )
» Mesaj de la Razvan în Fotografia astronomica.
( 2 )
» Mesaj de la eugen în Unde a ajuns stiinta ?
( 2 )
» Mesaj de la Meteorr în Conjectura Goldbach, Ternary, Chen, Sun,..Prime Gaps,..Firoozbakht,.. și altele
( 2 )
» Mesaj de la eugen în Tesla, omul- munca, geniu, rezultate
( 2 )
Subiectele cele mai vizionate
Subiectele cele mai active
Top postatori
virgil (12392) | ||||
CAdi (12337) | ||||
virgil_48 (11380) | ||||
Abel Cavaşi (7957) | ||||
gafiteanu (7617) | ||||
curiosul (6790) | ||||
Razvan (6172) | ||||
Pacalici (5571) | ||||
scanteitudorel (4989) | ||||
eugen (3948) |
Cei care creeaza cel mai des subiecte noi
Abel Cavaşi | ||||
Pacalici | ||||
CAdi | ||||
curiosul | ||||
Dacu | ||||
Razvan | ||||
virgil | ||||
meteor | ||||
gafiteanu | ||||
scanteitudorel |
Spune şi altora
Cine este conectat?
În total sunt 11 utilizatori conectați: 0 Înregistrați, 0 Invizibil și 11 Vizitatori :: 1 Motor de căutareNici unul
Recordul de utilizatori conectați a fost de 181, Vin 26 Ian 2024, 01:57
Subiecte similare
Unde se regaseste energia consumata pentru schimbarea directiei unei nave cosmice ?
+3
gafiteanu
virgil_48
virgil
7 participanți
Pagina 6 din 6
Pagina 6 din 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Unde se regaseste energia consumata pentru schimbarea directiei unei nave cosmice ?
Rezumarea primului mesaj :
O nava cosmica se deplaseaza din inertie pe o anumita traiectorie si la un moment dat trebuie sa-si schimbe directia. Acest lucru se face cu un consum de energie prin emisia unui jet reactiv pe directia dorita invers sensului de miscare. Forta reactiva imprima o acceleratie pe o durata determinata de timp care presupune imprimarea unei viteze pe noua directie de deplasare. Vectorul viteza aplicat se va aduna dupa regula paralelogramului cu vectorul vitezei initiale de croaziera, avand drept rezultanta noua directie de deplasare.
Dupa cum se observa energia consumata schimbarii directiei se regaseste in cresterea vitezei de deplasare, deci la modificarea traiectoriei nu se consuma energie pentru a produce "efectele" unui camp gravitational care curbeaza de la sine traiectoriile corpurilor. Privind astfel lucrurile nu vad de ce campul gravitational ar consuma energie pentru curbarea traiectoriilor.
O nava cosmica se deplaseaza din inertie pe o anumita traiectorie si la un moment dat trebuie sa-si schimbe directia. Acest lucru se face cu un consum de energie prin emisia unui jet reactiv pe directia dorita invers sensului de miscare. Forta reactiva imprima o acceleratie pe o durata determinata de timp care presupune imprimarea unei viteze pe noua directie de deplasare. Vectorul viteza aplicat se va aduna dupa regula paralelogramului cu vectorul vitezei initiale de croaziera, avand drept rezultanta noua directie de deplasare.
Dupa cum se observa energia consumata schimbarii directiei se regaseste in cresterea vitezei de deplasare, deci la modificarea traiectoriei nu se consuma energie pentru a produce "efectele" unui camp gravitational care curbeaza de la sine traiectoriile corpurilor. Privind astfel lucrurile nu vad de ce campul gravitational ar consuma energie pentru curbarea traiectoriilor.
virgil- Moderator
- Mulţumit de forum : Prenume : Virgil
Numarul mesajelor : 12392
Puncte : 56636
Data de inscriere : 25/05/2010
Obiective curente : Deocamdată, ma preocupa o teorie a unificarii universale a interactiunii electromagnetice, gravitationale, cat si la niveluri de organizare inferioare acestora. Studiul similitudinii sistemelor micro si macrocosmice sta la baza teoriei unificarii universale.
Re: Unde se regaseste energia consumata pentru schimbarea directiei unei nave cosmice ?
Energia nu se consuma pentru modificarea traiectoriei, ci pentru modificarea starii energetice a unui corp comparativ cu celelalte corpuri, pentru ca un corp nu-si modifica doar viteza ci si pozitia relativa fata de corpurile inconjuratoare. Daca pozitia corpului are o modificare continua prin consum de energie va parcurge o traiectorie curbilinie , dar si o modificare continua a vitezei, in crestere sau scadere in functie de forma curbei descrise.virgil_48 a scris:Se pune problema cum se conserva acea energie, care in aparentavirgil a scris:. . . . . Deci energia consumata de motoarele auxiliare in cazul modulului franeaza miscarea de cadere si totodata prin orientarea jeturilor daplaseaza nava in plan orizontal, care se apropie pe o traiectorie curba de locul ales totodata incetinind caderea. La fel functioneaza motoarele auxiliare si in deplasarea oricarei nave incetinind sau sporind viteza si in acelasi timp ocolind pe o traiectorie curba traseul ales. Toate aceste miscari se fac cu consum de energie.
Numai cine nu vrea sau nu poate, nu intelege aceste principii de functionare a motoarelor cu jet reactiv.
a devenit o traiectorie curba in spatiu. Adica un desen !
Cum deocamdata discutam de motoare racheta, acestea arunca in
spatiu cu viteza de care sunt capabile, un jet de particule materiale
care poseda energie cinetica si care se integreaza in miscarea
generala a materiei .
Deci inapoiaza Universului energia pe care au generat-o din materie
ca sa curbeze traiectoria. In felul acesta se explica si conservarea
energiei utilizate pentru curbarea traiectoriei.
virgil- Moderator
- Numarul mesajelor : 12392
Data de inscriere : 25/05/2010
Re: Unde se regaseste energia consumata pentru schimbarea directiei unei nave cosmice ?
Am schitat aici un caz in care o nava de masa "m" merge din inertie cu viteza V0 pe o traiectorie dreapta, si vrem cu ajutorul unui motor auxiliar care imprima o viteza Va sa modificam traiectoria navei pe o traiectorie circulara. Pentru simplificare am luat patru puncte cardinale in care am desenat vectorii viteza necesari intervin astfel ca rezultanta R sa fie tangenta la cerc.
Prima pozitie la nord, vectorul V0 este totdeauna indreptat spre vest pentru ca este viteza de inertie. Pentru a obtine o curbura, vectorul auxiliar trebuie sa fie indreptat in jos, si ca marime trebuie sa fie destul de mic astfel ca rezultanta sa dea nastere la curbura.
Pozitia din stanga (vest), vectorul auxiliar Va trebuie sa fie mai mare si indreptat la un unghi spre interiorul cercului.
Pozitia a treia din sud vectorul auxiliar Va trebuie sa fie mult mai mare sau dublu fata de vectorul V0 care ramane constant si indreptat spre stanga, avand ca rezultanta R tangent la cerc.
Pozitia a patra spre est, vectorul auxiliar Va trebuie indreptat spre dreapta in exteriorul cercului pentru ca rezultanta R sa fie tangenta la cerc.
Deci motorul auxiliar va trebui sa se roteasca in jurul centrului de masa al navei, si sa imprime viteze diferite de la o pozitie la alta.
Ceia ce cunoastem noi este ca miscarea inertiala in camp gravitational constant are o acceleratie constanta pentru orbita circulara, si nu ar putea da nastere la vectori variabili cu orientari diferite cand spre interiorul traiectoriei cand spre exterior.
Prima pozitie la nord, vectorul V0 este totdeauna indreptat spre vest pentru ca este viteza de inertie. Pentru a obtine o curbura, vectorul auxiliar trebuie sa fie indreptat in jos, si ca marime trebuie sa fie destul de mic astfel ca rezultanta sa dea nastere la curbura.
Pozitia din stanga (vest), vectorul auxiliar Va trebuie sa fie mai mare si indreptat la un unghi spre interiorul cercului.
Pozitia a treia din sud vectorul auxiliar Va trebuie sa fie mult mai mare sau dublu fata de vectorul V0 care ramane constant si indreptat spre stanga, avand ca rezultanta R tangent la cerc.
Pozitia a patra spre est, vectorul auxiliar Va trebuie indreptat spre dreapta in exteriorul cercului pentru ca rezultanta R sa fie tangenta la cerc.
Deci motorul auxiliar va trebui sa se roteasca in jurul centrului de masa al navei, si sa imprime viteze diferite de la o pozitie la alta.
Ceia ce cunoastem noi este ca miscarea inertiala in camp gravitational constant are o acceleratie constanta pentru orbita circulara, si nu ar putea da nastere la vectori variabili cu orientari diferite cand spre interiorul traiectoriei cand spre exterior.
virgil- Moderator
- Numarul mesajelor : 12392
Data de inscriere : 25/05/2010
Re: Unde se regaseste energia consumata pentru schimbarea directiei unei nave cosmice ?
La intrebarea din titlul topicului am raspuns ultima data ce gandesc
eu, aici:
https://cercetare.forumgratuit.ro/t3127p120-unde-se-regaseste-energia-consumata-pentru-schimbarea-directiei-unei-nave-cosmice#113844
Mesajul anterior poate sa-l discute cu tine cine doreste ca pe mine ma
depaseste capacitatea ta de a imprastia si opaciza un subiect.
Nu inteleg ce disputa sustii pe mesajul precedent. Poate la urma anunti
concluzia legata de subiectul acestui topic.
eu, aici:
https://cercetare.forumgratuit.ro/t3127p120-unde-se-regaseste-energia-consumata-pentru-schimbarea-directiei-unei-nave-cosmice#113844
Mesajul anterior poate sa-l discute cu tine cine doreste ca pe mine ma
depaseste capacitatea ta de a imprastia si opaciza un subiect.
Nu inteleg ce disputa sustii pe mesajul precedent. Poate la urma anunti
concluzia legata de subiectul acestui topic.
virgil_48- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 11380
Puncte : 44807
Data de inscriere : 03/12/2013
virgil nu apreciază acest mesaj
Re: Unde se regaseste energia consumata pentru schimbarea directiei unei nave cosmice ?
Subiectul topicului este; Energia consumata pentru schimbarea directiei unei nave cosmice;virgil_48 a scris:La intrebarea din titlul topicului am raspuns ultima data ce gandesc
eu, aici:
https://cercetare.forumgratuit.ro/t3127p120-unde-se-regaseste-energia-consumata-pentru-schimbarea-directiei-unei-nave-cosmice#113844
Mesajul anterior poate sa-l discute cu tine cine doreste ca pe mine ma
depaseste capacitatea ta de a imprastia si opaciza un subiect.
Nu inteleg ce disputa sustii pe mesajul precedent. Poate la urma anunti
concluzia legata de subiectul acestui topic.
Stim ca energia consumata depinde de viteza imprimata de jetul reactiv al motorului. Fiind vorba de schimbarea directiei eu m-am limitat in a stabili directia vectorilor viteza in cazul cand nava ar face un ocol la 360 de grade pe un cerc, ceia ce rezulta din desenul de mai sus. Se vede ca jetul reactiv trebuie sa consume energie si pentru anihilarea viteze V0 in anumite pozitii astfel incat nava sa descrie o traiectorie circulara cu centrul intr-un punct fix, iar orientarea jetului trebuie sa fie continua in jurul centrului de masa al navei. Vectorul Va al motorului este variabil atat ca marime cat si ca orientare.
virgil- Moderator
- Mulţumit de forum : Prenume : Virgil
Numarul mesajelor : 12392
Puncte : 56636
Data de inscriere : 25/05/2010
Obiective curente : Deocamdată, ma preocupa o teorie a unificarii universale a interactiunii electromagnetice, gravitationale, cat si la niveluri de organizare inferioare acestora. Studiul similitudinii sistemelor micro si macrocosmice sta la baza teoriei unificarii universale.
Re: Unde se regaseste energia consumata pentru schimbarea directiei unei nave cosmice ?
Odata ce miscarea rectilinie a devenit circulara, viteza Vo devinevirgil a scris:. . . . .
Subiectul topicului este; Energia consumata pentru schimbarea directiei unei nave cosmice;
Stim ca energia consumata depinde de viteza imprimata de jetul reactiv al motorului. Fiind vorba de schimbarea directiei eu m-am limitat in a stabili directia vectorilor viteza in cazul cand nava ar face un ocol la 360 de grade pe un cerc, ceia ce rezulta din desenul de mai sus. Se vede ca jetul reactiv trebuie sa consume energie si pentru anihilarea viteze V0 in anumite pozitii astfel incat nava sa descrie o traiectorie circulara cu centrul intr-un punct fix, iar orientarea jetului trebuie sa fie continua in jurul centrului de masa al navei. Vectorul Va al motorului este variabil atat ca marime cat si ca orientare.
viteza tangentiala si se perpetueaza. Vectorul Vo ajunge sa se
identifice cu vectorul pe care l-ai notat cu R . Descompunerile pe care le
efectuezi in planul X - Y nu spun nimic deosebit nu privesc subiectul si nu
sunt corecte.
Miscarea de rotatie se analizeaza in sistemul de referinta central.
Este important ca orientarea jetului sa fie continua catre centrul
miscarii de rotatie. Rotatia in jurul axei navei este secundara si nu
consuma energie. Energia era subiectul.
Ce crezi ca demonstrezi cu desenul tau, in afara de capacitatea de a sustine
altceva decat subiectul topicului, pentru a evita lucrul mecanic si energia ?
virgil_48- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 11380
Puncte : 44807
Data de inscriere : 03/12/2013
Re: Unde se regaseste energia consumata pentru schimbarea directiei unei nave cosmice ?
virgil_48 a scris:Odata ce miscarea rectilinie a devenit circulara, viteza Vo devinevirgil a scris:. . . . .
Subiectul topicului este; Energia consumata pentru schimbarea directiei unei nave cosmice;
Stim ca energia consumata depinde de viteza imprimata de jetul reactiv al motorului. Fiind vorba de schimbarea directiei eu m-am limitat in a stabili directia vectorilor viteza in cazul cand nava ar face un ocol la 360 de grade pe un cerc, ceia ce rezulta din desenul de mai sus. Se vede ca jetul reactiv trebuie sa consume energie si pentru anihilarea viteze V0 in anumite pozitii astfel incat nava sa descrie o traiectorie circulara cu centrul intr-un punct fix, iar orientarea jetului trebuie sa fie continua in jurul centrului de masa al navei. Vectorul Va al motorului este variabil atat ca marime cat si ca orientare.
viteza tangentiala si se perpetueaza. Vectorul Vo ajunge sa se
identifice cu vectorul pe care l-ai notat cu R . Descompunerile pe care le
efectuezi in planul X - Y nu spun nimic deosebit nu privesc subiectul si nu
sunt corecte.
Miscarea de rotatie se analizeaza in sistemul de referinta central.
Este important ca orientarea jetului sa fie continua catre centrul
miscarii de rotatie. Rotatia in jurul axei navei este secundara si nu
consuma energie. Energia era subiectul.
Ce crezi ca demonstrezi cu desenul tau, in afara de capacitatea de a sustine
altceva decat subiectul topicului, pentru a evita lucrul mecanic si energia ?
Pai cum poate miscarea rectilinie inertiala sa devina circulara cand este vorba de o nava cosmica aflata in afara unui camp central? mai intai trebuie sa folosesc jetul reactiv Va aproape perpendicular pe directia lui Vo, astfel ca rezultanta intre Vo si Va sa curbeze traiectoria. Apoi jetul auxiliar se va roti astfel ca tot timpul Vr rezultanta insumarii lui Vo+Va sa fie mereu tangenta la cerc. Dar dupa ce am ajuns in partea de jos a cercului Va trebuie sa anihileze complet pe Vo, si pentru ca sa se deplaseze spre dreapta Va trebuie sa creasca pana ajunge in punctul de est . Viteza inertiala odata anihilata trebuie inlocuita de un alt motor auxiliar pe directie perpendiculara fata de primul. Din acel moment cele doua motoare auxiliare Va1 si Va2 ( nu sunt notate pe desen) vor dirija nava pe un cerc. Nu degeaba am amintit de coordonatele carteziene, pentru ca ecuatia cercului cu centrul aflat in centrul de coordonate este X^2+Y^2=R^2; Asta inseamna ca avand doua motoare auxiliare perpendiculare, unul pe axa X si altul pe axa Y acestea vor putea descrie un cerc.
virgil- Moderator
- Mulţumit de forum : Prenume : Virgil
Numarul mesajelor : 12392
Puncte : 56636
Data de inscriere : 25/05/2010
Obiective curente : Deocamdată, ma preocupa o teorie a unificarii universale a interactiunii electromagnetice, gravitationale, cat si la niveluri de organizare inferioare acestora. Studiul similitudinii sistemelor micro si macrocosmice sta la baza teoriei unificarii universale.
Re: Unde se regaseste energia consumata pentru schimbarea directiei unei nave cosmice ?
Amanuntele privind manevrele necesare pentru a trece o navavirgil a scris:. . . . .
Pai cum poate miscarea rectilinie inertiala sa devina circulara cand este vorba de o nava cosmica aflata in afara unui camp central? mai intai trebuie sa folosesc jetul reactiv Va aproape perpendicular pe directia lui Vo, astfel ca rezultanta intre Vo si Va sa curbeze traiectoria. Apoi jetul auxiliar se va roti astfel ca tot timpul Vr rezultanta insumarii lui Vo+Va sa fie mereu tangenta la cerc. Dar dupa ce am ajuns in partea de jos a cercului Va trebuie sa anihileze complet pe Vo, si pentru ca sa se deplaseze spre dreapta Va trebuie sa creasca pana ajunge in punctul de est . Viteza inertiala odata anihilata trebuie inlocuita de un alt motor auxiliar pe directie perpendiculara fata de primul. Din acel moment cele doua motoare auxiliare Va1 si Va2 ( nu sunt notate pe desen) vor dirija nava pe un cerc. Nu degeaba am amintit de coordonatele carteziene, pentru ca ecuatia cercului cu centrul aflat in centrul de coordonate este X^2+Y^2=R^2; Asta inseamna ca avand doua motoare auxiliare perpendiculare, unul pe axa X si altul pe axa Y acestea vor putea descrie un cerc.
cosmica in spatiul liber(unde "campul gravitational" este neglijabil)
de la traiectoria rectilinie la una circulara, consider ca nu suntem
noi calificati sa le dezbatem. Sa-i lasam pe cosmonauti sa se ocupe
si noi sa acceptam cu optimism ca vor reusi.
- Considerand nava sferica propusa de tine, crezi ca directia jetului
va fi alta decat centrul cercului, atunci cand nava s-a inscris pe
traiectoria circulara si o poate repeta identic ?
- Crezi ca in acest caz, actiunea(continua) a motorului jet catre
centrul cercului, va mari viteza navei pe traiectorie ?
Renunta la celelalte detalii derutante si concentreaza-te pe aspectele
principale ale disputei noastre ! Acestea sunt !
Daca consideream rezolvate detaliile tehnice, ne putem gandi apoi la
titlul topicului.
virgil_48- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 11380
Puncte : 44807
Data de inscriere : 03/12/2013
Re: Unde se regaseste energia consumata pentru schimbarea directiei unei nave cosmice ?
Nu are importanta forma navei, important ce manevre vor sa faca astronautii. Pentru ca nava sa descrie un cerc complet trebuie ca motorul auxiliar sa se roteasca asa cum am aratat in desenul anterior, In primul cadran (sfert de cerc se insumeaza viteza Vo cu viteza jetului Va, deci viteza navei va creste. In al doilea cadran Vo este in scadere, deci viteza totala va scadea, iar cand ajunge in partea de jos viteza initiala Vo se anuleaza, si din acel moment este necesara punerea in functie a celui de al doilea motor auxiliar, sau chiar a motorului principal astfel incat sa se realizeze un unghi de 90 de grade intre cele doua motoare.virgil_48 a scris:Amanuntele privind manevrele necesare pentru a trece o navavirgil a scris:. . . . .
Pai cum poate miscarea rectilinie inertiala sa devina circulara cand este vorba de o nava cosmica aflata in afara unui camp central? mai intai trebuie sa folosesc jetul reactiv Va aproape perpendicular pe directia lui Vo, astfel ca rezultanta intre Vo si Va sa curbeze traiectoria. Apoi jetul auxiliar se va roti astfel ca tot timpul Vr rezultanta insumarii lui Vo+Va sa fie mereu tangenta la cerc. Dar dupa ce am ajuns in partea de jos a cercului Va trebuie sa anihileze complet pe Vo, si pentru ca sa se deplaseze spre dreapta Va trebuie sa creasca pana ajunge in punctul de est . Viteza inertiala odata anihilata trebuie inlocuita de un alt motor auxiliar pe directie perpendiculara fata de primul. Din acel moment cele doua motoare auxiliare Va1 si Va2 ( nu sunt notate pe desen) vor dirija nava pe un cerc. Nu degeaba am amintit de coordonatele carteziene, pentru ca ecuatia cercului cu centrul aflat in centrul de coordonate este X^2+Y^2=R^2; Asta inseamna ca avand doua motoare auxiliare perpendiculare, unul pe axa X si altul pe axa Y acestea vor putea descrie un cerc.
cosmica in spatiul liber(unde "campul gravitational" este neglijabil)
de la traiectoria rectilinie la una circulara, consider ca nu suntem
noi calificati sa le dezbatem. Sa-i lasam pe cosmonauti sa se ocupe
si noi sa acceptam cu optimism ca vor reusi.
- Considerand nava sferica propusa de tine, crezi ca directia jetului
va fi alta decat centrul cercului, atunci cand nava s-a inscris pe
traiectoria circulara si o poate repeta identic ?
- Crezi ca in acest caz, actiunea(continua) a motorului jet catre
centrul cercului, va mari viteza navei pe traiectorie ?
Renunta la celelalte detalii derutante si concentreaza-te pe aspectele
principale ale disputei noastre ! Acestea sunt !
Daca consideream rezolvate detaliile tehnice, ne putem gandi apoi la
titlul topicului.
Odata intrerupt jetul auxiliar nava se va deplasa tangent si rectiliniu pornind din punctul in care s-a intrerupt motorul, cu viteza tangentiala pe care o avea in acel punct.
virgil- Moderator
- Mulţumit de forum : Prenume : Virgil
Numarul mesajelor : 12392
Puncte : 56636
Data de inscriere : 25/05/2010
Obiective curente : Deocamdată, ma preocupa o teorie a unificarii universale a interactiunii electromagnetice, gravitationale, cat si la niveluri de organizare inferioare acestora. Studiul similitudinii sistemelor micro si macrocosmice sta la baza teoriei unificarii universale.
Re: Unde se regaseste energia consumata pentru schimbarea directiei unei nave cosmice ?
Corect, astronautii dispun probabil de o gama de procedurivirgil a scris:. . . . .
Nu are importanta forma navei, important ce manevre vor sa faca astronautii. Pentru ca nava sa descrie un cerc complet trebuie ca motorul auxiliar sa se roteasca asa cum am aratat in desenul anterior, In primul cadran (sfert de cerc se insumeaza viteza Vo cu viteza jetului Va, deci viteza navei va creste. In al doilea cadran Vo este in scadere, deci viteza totala va scadea, iar cand ajunge in partea de jos viteza initiala Vo se anuleaza, si din acel moment este necesara punerea in functie a celui de al doilea motor auxiliar, sau chiar a motorului principal astfel incat sa se realizeze un unghi de 90 de grade intre cele doua motoare.
Odata intrerupt jetul auxiliar nava se va deplasa tangent si rectiliniu pornind din punctul in care s-a intrerupt motorul, cu viteza tangentiala pe care o avea in acel punct.
pentru a tine nava pe o traiectorie circulara. Manevra propusa de
tine nu va fi cea adoptata fiindca este gresita. Traiectoria circulara
va fi parcursa cu viteza initiala uniforma, adaugand numai forta
unui un motor jet lateral, mentinut permanent pe directia centrului.
Nu-i nevoie sa-i invatam noi pe astronauti cum sa faca, fiindca se
poate face.
Ca raspuns la intrebarea din titlul topicului eu am afirmat ca energia
produsa de motorul jet se regaseste in lucrul mecanic de curbare a
traiectoriei intr-o directie si se conserva ca energie cinetica a particulelor
materiale ale jetului, care se intorc in spatiu in directia opusa.
Lafel cum motorul principal mareste viteza navei si arunca particule
materiale cu energie cinetica inapoi . Accelerarea navei este o forma de
lucru mecanic.
virgil_48- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 11380
Puncte : 44807
Data de inscriere : 03/12/2013
Re: Unde se regaseste energia consumata pentru schimbarea directiei unei nave cosmice ?
In spatiul cosmic ca sa te deplasezi pe o directie iti trebuie un motor cu reactie, iar ca sa te deplasezi pe doua directii in acelasi plan ai nevoie de doua motoare cu reactie in pozitii perpendiculare care sa functioneze simultan dar care sa functioneze cu viteze reglabile, altfel nu poti descrie cercuri, pentru ca inertia miscarilor imprimate anterior alungeste curbele si in loc de cerc ies un fel de sinusoide cu pasul variabil.
virgil- Moderator
- Mulţumit de forum : Prenume : Virgil
Numarul mesajelor : 12392
Puncte : 56636
Data de inscriere : 25/05/2010
Obiective curente : Deocamdată, ma preocupa o teorie a unificarii universale a interactiunii electromagnetice, gravitationale, cat si la niveluri de organizare inferioare acestora. Studiul similitudinii sistemelor micro si macrocosmice sta la baza teoriei unificarii universale.
Re: Unde se regaseste energia consumata pentru schimbarea directiei unei nave cosmice ?
Motorul longitudinal, cel pentru miscarea pe o directie, nu functioneazavirgil a scris:In spatiul cosmic ca sa te deplasezi pe o directie iti trebuie un motor cu reactie, iar ca sa te deplasezi pe doua directii in acelasi plan ai nevoie de doua motoare cu reactie in pozitii perpendiculare care sa functioneze simultan dar care sa functioneze cu viteze reglabile, altfel nu poti descrie cercuri, pentru ca inertia miscarilor imprimate anterior alungeste curbele si in loc de cerc ies un fel de sinusoide cu pasul variabil.
pe traiectoria circulara. Daca a atins anterior viteza dorita, nava se
se deplaseaza inertial si pe cerc. Ulterior nu mai sunt necesare reglaje.
Numai motorul lateral trebuie sa functioneze permanent pe directia
centrului, pentru executarea unei traiectorii circulare. Chiar si atunci cand
directia vectorului viteza tangentiala se inverseaza. De puterea motorului
depinde raza cercului. Situatia cu sinusoidele poate sa apara numai in
cazul unor comenzi gresite. Dar mizam pe abilitatea astronautilor de a
realiza conditiile necesare indeplinirii programului.
Dar despre lucrul mecanic efectuat si energie nu aflam nimic daca ne
ocupam de dirijarea navei !
virgil_48- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 11380
Puncte : 44807
Data de inscriere : 03/12/2013
Re: Unde se regaseste energia consumata pentru schimbarea directiei unei nave cosmice ?
virgil_48 a scris:Motorul longitudinal, cel pentru miscarea pe o directie, nu functioneazavirgil a scris:In spatiul cosmic ca sa te deplasezi pe o directie iti trebuie un motor cu reactie, iar ca sa te deplasezi pe doua directii in acelasi plan ai nevoie de doua motoare cu reactie in pozitii perpendiculare care sa functioneze simultan dar care sa functioneze cu viteze reglabile, altfel nu poti descrie cercuri, pentru ca inertia miscarilor imprimate anterior alungeste curbele si in loc de cerc ies un fel de sinusoide cu pasul variabil.
pe traiectoria circulara. Daca a atins anterior viteza dorita, nava se
se deplaseaza inertial si pe cerc.
Virgil a raspuns;
Asta se intampla numai daca nava se gaseste intr-un camp central, fara camp gravitational nava merge tot in directie rectilinie la nesfarsit ca asta inseamna inertia.
Ulterior nu mai sunt necesare reglaje.
Numai motorul lateral trebuie sa functioneze permanent pe directia
centrului, pentru executarea unei traiectorii circulare. Chiar si atunci cand
directia vectorului viteza tangentiala se inverseaza. De puterea motorului
depinde raza cercului.
Virgil a raspuns;
Asta s-ar intampla numai daca nava ar fi legata cu un cablu de un "par" infipit in centrul cercului, asemanator cu o greutate legata de o ata pe care o invarti. Prezenta motorului auxiliar indreptata spre centru nu tine loc de cablu, pentru ca motorul introduce un vector de viteza Va care se insumeaza cu vectorul Vo inertial, iar rezultanta lor nu este tangenta la cerc decat la inceput. Deseneaza mai multe pozitii din aproape in aproape pe cerc si ai sa te lamuresti.
Situatia cu sinusoidele poate sa apara numai in
cazul unor comenzi gresite. Dar mizam pe abilitatea astronautilor de a
realiza conditiile necesare indeplinirii programului.
Dar despre lucrul mecanic efectuat si energie nu aflam nimic daca ne
ocupam de dirijarea navei !
Virgil a raspuns;
Daca inceputul este gresit, asa se merge in continuare.
virgil- Moderator
- Mulţumit de forum : Prenume : Virgil
Numarul mesajelor : 12392
Puncte : 56636
Data de inscriere : 25/05/2010
Obiective curente : Deocamdată, ma preocupa o teorie a unificarii universale a interactiunii electromagnetice, gravitationale, cat si la niveluri de organizare inferioare acestora. Studiul similitudinii sistemelor micro si macrocosmice sta la baza teoriei unificarii universale.
Re: Unde se regaseste energia consumata pentru schimbarea directiei unei nave cosmice ?
In mesajul precedent Virgil ne-a prezentat cum vede el situatia,
in comparatie cu ce am scris eu.
Ramane ca mintea si capaciatea de intelegere a celui care citeste,
sa selecteze care este realitatea !
Nu ma refer la cei de pe forum, care au selectat de mult dupa
criterii subiective.
in comparatie cu ce am scris eu.
Ramane ca mintea si capaciatea de intelegere a celui care citeste,
sa selecteze care este realitatea !
Nu ma refer la cei de pe forum, care au selectat de mult dupa
criterii subiective.
virgil_48- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 11380
Puncte : 44807
Data de inscriere : 03/12/2013
Re: Unde se regaseste energia consumata pentru schimbarea directiei unei nave cosmice ?
Un raspuns simplu si usor de inteles pentru cine doreste,
pentru acest topic :
Energia(impulsul) care o foloseste nava ca sa se indeparteze de
directia rectilinie spre dreapta, este egala cu energia(impulsul)
pe care o imprima un motor jet particulelor materiale pe care le
ejecteaza, spre stanga. Este vorba de conservarea impulsului.
Nava are masa mare si se indeparteaza de directia rectilinie
treptat, iar jetul are masa mica si viteza foarte mare. Particulele
lui materiale se pierd cu viteza in spatiu.
Explicatie similara cu cea pentru accelerarea navei pe directie
rectilinie.
Este valabila pentru o traiectorie curba ca si pentru una circulara.
pentru acest topic :
Energia(impulsul) care o foloseste nava ca sa se indeparteze de
directia rectilinie spre dreapta, este egala cu energia(impulsul)
pe care o imprima un motor jet particulelor materiale pe care le
ejecteaza, spre stanga. Este vorba de conservarea impulsului.
Nava are masa mare si se indeparteaza de directia rectilinie
treptat, iar jetul are masa mica si viteza foarte mare. Particulele
lui materiale se pierd cu viteza in spatiu.
Explicatie similara cu cea pentru accelerarea navei pe directie
rectilinie.
Este valabila pentru o traiectorie curba ca si pentru una circulara.
virgil_48- Foarte activ
- Mulţumit de forum : Numarul mesajelor : 11380
Puncte : 44807
Data de inscriere : 03/12/2013
Pagina 6 din 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Subiecte similare
» Cum diferă energia pentru cerc față de dreaptă?
» Energia Spatiului. Energia de punct Zero !
» Puţină gramatică
» Energia Spatiului. Energia de punct Zero !
» Puţină gramatică
Pagina 6 din 6
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
|
|